غلامحسین اسماعیلی

اسماعیلی با اشاره به برگزاری دادگاه اکبر طبری، گفت: نظام به صورت کلی و دستگاه قضا به صورت بخشی از ارکان نظام، به هیچ عنوان فساد را برنمی‌تابد و به جریان فساد اجازه فعالیت نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در گفت‌وگو با رادیو جوان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پیدا شدن پرونده فساد اکبر طبری چطور اتفاق افتاد، اظهار کرد: از قبل زمزمه‌هایی مبنی بر برخی از ارتباطات ناسالم این فرد و بعضی از همدستان او در درون قوه قضاییه به گوش می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

از آنجایی که قوه قضاییه و به ویژه در دوره مدیریت جدید اهتمام جدی برای مبارزه با فساد در همه انواع و اقسام آن، چه در درون قوه و چه در بیرون از قوه را مأموریت اصلی خودش می‌دانست، به بخش‌های ذیربط ماموریت داده شد که در مورد این شایعات بررسی‌های دقیق و کارشناسانه‌ای را انجام بدهند.

وی افزود: تیم‌های مختلفی وارد بررسی این موضوع شدند که در بررسی‌ها مشخص شد که اتفاقات و سوء جریاناتی رخ داده و منتهی به وضعی شد که الان پرونده به دادگاه ارسال شده و دادگاه مشغول رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است در آینده باز شاهد اینگونه پرونده‌ها باشیم، اظهار کرد: این به معنای یک جریان نیست، روز گذشته هم اعلام کردم که فساد و تخلف یک حادثه و یک استثناست و نظام به صورت کلی و دستگاه قضا به صورت بخشی از ارکان نظام، به هیچ عنوان فساد را برنمی‌تابد و به جریان فساد اجازه فعالیت نمی‌دهد.

اسماعیلی بیان داشت: مصادیق و مواردی که از فساد اتفاق بیفتد حتما با برخورد قانونی مواجه خواهد شد و رسیدگی‌های قضایی و اعمال مجازات برای افراد مرتکب نیز این پیام را به دیگران منتقل می‌کند که باید درس بگیرند و عبرت بیاموزند؛ برخورد قضایی ما هم برخورد عبرت آموزی خواهد بود تا همان حوادث و استثناء‌ها نیز از بین برود یا به حداقل برسد.

اسماعیلی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری در مورد تاخیر در اجرای حکم تخریب ویلای شبنم نعمت زاده، عنوان کرد: این حکم مربوط به مراجع قضایی نبود بلکه حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها بود و علت تاخیر را نیز آن‌ها باید پاسخگو باشند. نقشی که ما در اینجا ایفا می‌کنیم این است که معمولاً برای اجرای این احکام به لحاظ اینکه نیازمند تامین امنیت و کمک از نیروی انتظامی هستند، به دادستان و رییس حوزه قضایی مراجعه می‌کنند که کمک کنید این ماموریت را اجرا کنیم.

وی افزود: ما همیشه آماده بودیم و از ناحیه قوه قضاییه در این حوزه تعللی نبوده و در مورد اینکه چرا حکم با تأخیر انجام شده است، باید متولیان حوزه شهرداری مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارائه توضیح کنند.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: مردم باید مطمئن باشند که ما یک بخش ماموریت خودمان است و علاوه بر ماموریت اصلی و ذاتی، به عنوان مدعی العموم و دفاع از حقوق شهروندان از بقیه دستگاه‌های اجرایی همیشه مطالبه کرده‌ایم که برخورد با عناصر متخلف به ویژه دانه درشت‌ها و فسادهایی که موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شود در اولویت قرار گیرد تا با اجرای قانون در مورد این دست از متخلفان، بتوانیم جامعه رو به رشد و آرامی را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به پیچیده بودن پرونده اکبر طبری آیا ممکن است خبرهای جدیدی در این پرونده شنیده شود، بیان کرد: کیفرخواست بخش اصلی این پرونده صادر و به دادگاه ارسال شده است؛ اما بخش دیگر این پرونده هنوز در دادسرا است و تحقیقات تکمیلی انجام می‌شود. تا زمانیکه دادسرا تحقیقات را تمام نکرده هیچگونه قضاوت و پیش داوری را نمی‌توانیم انجام دهیم؛ اما این وعده را می‌دهیم که ما با تخلفات اهل تعارف نیستیم و هرکجا به تخلف رسیدیم و متخلف هرکسی باشد در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد و برای هیچکس حریم و حاشیه امنی قائل نبوده و نخواهیم بود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با تخریب آلونک زن کرمانشاهی، پاسخ داد: این موضوع نیز در ارتباط به حکم قضایی نبود بلکه مربوط به شهرداری‌ها بود.

وی ادامه داد: در رابطه با این حادثه دادستانی ورود کرده است و موضوع فوت این خانم و عواملی که باعث فوت شده، در دادسرای کرمانشاه در حال رسیدگی است. افرادی هم به عنوان کسانی که اقدامات آن‌ها احتمال داده می‌شود که در فوت این فرد موثر بوده، شناسایی شدند. در این رابطه دو نفر دستگیر و بازداشت هستند و تحقیقات در حال انجام است.

اسماعیلی بیان داشت: هنوز نظر نهایی پزشکی قانونی در مورد علت فوت اعلام نشده است و متناسب با جمع آوری ادله و نظریه پزشکی قانونی، مرجع قضایی در مورد کسانی که در این حادثه منجر به فوت، نقش آفرینی داشتند رسیدگی‌های قضایی را انجام می‌دهد.

اسماعیلی در رابطه با اینکه مردم چگونه می‌توانند با مسئولان عالی قضایی ملاقات داشته باشند، نیز تصریح کرد: مسئولان قوه قضاییه در استان‌های مختلف در هفته یک روز وقت ملاقات دارند و مسئولان عالی نیز در دفاتر خود  برنامه ملاقات دارند. همچنین برای کسانی که پیام و مطلب قابل انعکاسی دارند دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه و تلفن ۱۲۹ انعکاس دهنده پیام‌های آن‌ها به مسئولان عالی قوه قضاییه است. در اثنای این پیام‌ها درخواست‌هایی مبنی بر ملاقات با افراد مختلف هم واصل می‌شود که پیگیری‌های لازم انجام می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • صالحی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    5 0
    یک کیلو چای متوسط حدود دو دلار است که هفتاد درصد چای مصرفی خارجی بوده است خوب با ارز چها هزار تومان میشود کیلویی هشت هزار تومان که به دست مصرف کننده قبلا چهل هزار تومان میرسید . بعد از گران شدن دلار نیمایی میشود کیلویی بیست و شش هزار تومان .حالا در بازار همان چایی صد و ده هزار تومان به فروش میرسد .من شبیه همین موضوع یعنی انبار کالا ها را توسط تجار در پنجاه سال پیش در دهه پنجاه باز مشاهده میکردم اکثر مشکلات و رانتها دعوا از موضوع فروش زمین و بازرگانی کالا ها و خارج شدن سالانه هجده میلیارد دلار از کشور نشات میگیرد که اینها با هم چرخه فساد را تشکیل میدهند که بایستی رد یابی شوند به این ترتیب که دولت ارز آزاد میفروشد و نقدینگی بالا میرود سپس قیمت زمین بالا میرود و این ارز بایستی صرف خرید کالا از خارج شود این قضیه در سایر کالاها نیز صادق است .یعنی فشار زیاد بر مردم و بهشت رانت خوارها
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    13 1
    متاسفانه ما درایران قاضی سالم بی طرف
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      5 0
      نداریم
    • صیدعزیز DE ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 0
      من بادیدن کامنتهاویاداون پوشکی البانی میفتم که ازمنافقین بریده وفرار کرده درمصاحبهBbc گفت:هرروز اول صبح وظیفه داشتیم کامنت بنویسیم فحش بدیم و چنان یاس وناامیدی ایجادکنیم بگیم همه دزدند واگرکاردرستی هم انجام مبشه بجای حمایت فقط شبهه بعدی ایجاد کنیم بگیم همه چی ازرسرتا پایین همش فساده.خخخ.یعنی اگر طبری ها دستگیر میشن بگیم هم هست بالادتر تا برسه تمام مسئولان!!!! خوب اگه اینجوره طبری چجور کشف شده خخخ درتمام دنیا نفوذی وجود داره اختلاس هست مهم اینه که وقتی طبری ها دستگیر شدن تشکر کنیم تا همه چی شفافسازی و مسئولین تشویق بشن.امریکا تررررامپ داماد دختر همسر ومعاونینش همه نتنیاهو پرونده دارن دیگه اینجام طبری بود خدارو شکر کشفدشد تشکر از رییسان قوه محترموقصاییه.
  • کلام حق IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    5 5
    20 سال تاخت و تاز آقای طبری و باند ایشون در سایه دو رئیس قوه قضائیه نشان میده که عناصرر نفوذی و ناپاک در رده‌های مدیریتی کلان کشور مانع تحقق عدالت در جامعه میشن این جمله آقای اسماعیلی که گفتند : «دادگاه طبری نشان داد نظام جریان فساد را برنمی‌تابد» مثل اینکه که بگیم : « اسلام جریان فساد را برنمی‌تابد. ». در حالیکه این حقیقت کافی نیست چون مهم اجرا کنندگان دستورات نظام هستند وگرنه به پاکی اهداف نظام که کسی تردیدی ندارد.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    11 0
    جماعت همه شان اهل پارتی وزد وبندند ودرایران همه مسلمان وخس الدنیا والاخره
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 1
    جمهوری اسلامی هیچ فسادی رو برنمیتابه???????? خودتونو به اون راه زدین یا ما رو احمق فرض کردین?
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      سوختیا
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 1
    هر وقت جرات و غیرت داشتید بالا دستی های طبری را محاکمه کنید مستقل هستید
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      که پرونده تشکیل شده
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 1
    متاسفانه ما درایران قاضی سالم بی طرف نداریم
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    3 5
    میخواستم از مسولین محترم قوه قصاییه بپرسم با این همه افشاگری و انتشار اسناد غیر قابل انکا که ر در مورد مافیای خودرو شده است چرا هنوز شرکت کروز تحت پیگرد قرار نگرفته است. چرا پیگیری نمیشود شخصی مانند تاجگردون چطور تایید صلاحیت و پیروز انتخابات مجلس شده?!!!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 0
    باسلام :جناب آقای اسناعیلی عزیز وقتی حکم یک مفسد را قراعت واعلام میفرمایید-تمام ملت وازجمله بنده بسیارخوش حال میشویم ایشاا..به سمتی حرکت میکنیم که ریشه ی فساد وتباهی وبی بندوباری وووکنده بشه وجامعه ای سالم داشته باشیم--
  • DE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 2
    دادگاه طبری نشان داد نظام جریان فساد را برنمی‌تابد خدا را شکر که او را با اولین خلافش از کار برکنار کردید و اجازه ندادید سالها خلاف کرده و حق ملت مظلوم و ستمدیده را در حلقوم خود و اراذل و اوباش و دیوثان اقتصادی بریزد. من باشم براتون یه سرعت گیر میگذارم بابا خیلی سریع دستگیرش کردید.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      سریع که پرونده ای کشف نمیشه
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    3 0
    یک سوال از کجا معلوم تو خودت هم یک طبری نباشی چه مکانیسمی وجود دارد که بلافاصله دزدها شناسایی شوند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس