کد خبر 1081933
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
لیگ والیبال با طعم کرونا

در شرایطی که تکلیف سرمربی تیم والیبال نوجوانان هنوز مشخص نشده، همه به فکر انتخاب جایگزین برای کولاکوویچ هستند.

به گزارش مشرق، فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ و انتخاب جایگزین برای وی در روزهای اخیر به سر خط خبرهای والیبالی تبدیل شده است. برای پر کردن جای خالی ایگور، نشست‌های مختلفی برگزار شد؛ از نشست هم‌اندیشی مربیان گرفته تا جلسه انتخاب سرمربی و نشست هیأت رئیسه که البته هیچ‌کدام از آنها به گفته مسئولان فدراسیون، خروجی مشخصی نداشته است.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون مشکلی با مربی مونته نگرویی ندارد

* گزینه‌هایی که یکی پس از دیگری تکذیب شدند

لیگ ملت‌های والیبال 2020 رسماً لغو شد تا فدراسیون زمان کافی برای انتخاب سرمربی خود داشته باشد. در این مدت حرف‌ و حدیث‌های زیادی مطرح شد و نام گزینه‌های مختلف به زبان آمد، اما هیچکدام از آنها از سوی مسئولان فدراسیون مورد تایید قرار نگرفت. پیمان اکبری، بهروز عطایی، رحمان محمدی‌راد، لورنزتی، دی‌جورجی، پیاتزا، ولاسکو و سیچلو، نفراتی بودند برای مدت کوتاهی گزینه اصلی هدایت تیم ملی شدند و خیلی زود هم تکذیب شدند.

حالا که لیگ ملت‌ها لغو شده، تیم بزرگسالان برنامه خاصی تا المپیک توکیو نخواهد داشت. به این ترتیب یکی از اتفاقات مهمی که فدراسیون باید در اولویت کاری خود قرار دهد، تعیین تکلیف نیمکت نوجوانان است چون کار در رده‌های پایه زمانبر بوده و با تیم بزرگسالان تفاوت‌های بنیادین دارد.

* آیا یک ماه برای انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان کافی است؟

میلاد تقوی سرپرست دبیری فدراسیون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان اظهار داشت: "در تلاش هستیم تا تکلیف کادر فنی نوجوانان را پیش از آغاز مسابقات قهرمانی کشور مشخص کنیم."

این اظهارات در شرایطی صورت گرفت که طبق برنامه، رقابت‌های نوجوانان قهرمانی کشور باید 22 تا 29 تیر ماه 99 برگزار شود؛ یعنی فدراسیون کمتر از یک ماه دیگر باید سرمربی جدید را انتخاب کند. با این حال حتی در نشست هیأت رئیسه هم هیچ صحبتی از این موضوع نشد و گویا مسئولان فدراسیون همچنان دغدغه پرداخت بدهی کولاکوویچ و انتخاب جایگزین برای وی را دارند.

شاید نیاز باشد تذکر داده شود که موضوع مهم این روزهای والیبال تعیین تکلیف کادر فنی تیم نوجوانان است و این اتفاق مهم نباید زیر سایه قیل‌وقال بزرگسالان فراموش شود. کادر فنی آینده تیم نوجوانان باید از همین روزها دست به کار شود و کم‌کم استعدادیابی را شروع کند. نکته عجیب‌تر در این پرونده این است که فدراسیون حتی گزینه‌ای هم برای نشستن روی نیمکت تیم ملی معرفی نکرده و شاید زمان یک ماهه برای چنین انتخاب حساسی، کافی نباشد.

* عجله برای هیچ؛ بیخیالی برای همه‌چیز! 

محمدرضا داورزنی اخیراً در اظهارنظری، عنوان کرده: "مسابقات جهانی و آسیایی نوجوانان به دلیل شیوع ویروس کرونا به آبان و آذر موکول شده که البته این تاریخ هم قطی نیست. از طرفی برای آماده‌سازی تیمی در رده نوجوانان حدود 3 ماه زمان نیاز است؛ بنابراین ما هم بلافاصله بعد از قطعی شدن تاریخ مسابقات برای انتخاب سرمربی تیم ملی اقدام خواهیم کرد."

ذکر چند نکته در این بین حائز اهمیت است. بیشتر تیم‌های ملی در جهان رفته‌رفته شرایط را برای آغاز اردوها فراهم کرده و به نظر می‌رسد علاقمندان باید به زودی شاهد برگزاری مسابقات مختلف هم باشند. همچنین این سوال مطرح است که چرا برای بزرگسالان که قطعاً تا سال آینده هیچ مسابقه‌ای ندارد، این همه عجله وجود دارد و برای نوجوانان اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ رده نوجوانان در هر رشته‌ای، پشتوانه محسوب می‌شود، اما در فدراسیون والیبال شرایط به گونه‌ای است که گویا عزمی برای تعیین تکلیف آینده‌سازان وجود ندارد.

تیم ملی نوجوانان ایران با هدایت محمد وکیلی در سال 2017 موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در بحرین شد. در این رقابت‌ها 20 تیم برتر جهان شرکت داشتند و ملی‌پوشان بدون شکست عنوان قهرمانی را از آن خود کردند، اما در سال 2019 نوجوانان ایران پنجم شدند تا حرف و حدیث‌ها بیشتر شود. وکیلی در سال 96 عنوان مربی اخلاق ورزش را کسب کرد، اما او در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود، علاقه‌ای به ادامه همکاری خود با فدراسیون ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس