کد خبر 1080957
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
کیف قاپی

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص پیشگیری از سرقت کیف قاپی و زورگیری هشدارهایی به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای عنوان داشت: تجربه نشان داده است اکثر سرقت‌هایی که توسط سارقان صورت می‌گیرد به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی افراد است، بر این اساس هنگام جابه‌جایی وجوه نقد ضمن مراقبت کامل از وسایل همراه خود، هشدارهای زیر را رعایت و به توصیه‌های پلیس توجه کنند:

بیشتر بخوانید:

خشن‌ترین جرم رایج در تهران چیست؟

این مقام انتظامی گفت: تا حد امکان به جای استفاده از وجوه نقد از کارت‌های الکترونیکی بانکی، چک‌های تضمینی رمزدار و مسافرتی استفاده کنند و هنگام دریافت پول از بانک، حرکات اطرافیان خود را در داخل و خارج بانک، مخصوصاً راکبان موتورسیکلت‌ها دقیقاً زیر نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برای حمل پول نقد حتماً از اتومبیل استفاده کنند و پیاده به مقصد نروند، تصریح کرد: معمولاً کیف قاپ ها در اطراف بانک‌ها، دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می‌کنند؛ بنابراین هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی، مراقبت بیشتری از کیف خود به عمل آورید.

جانشین پلیس پیشگیری ادامه داد: هرگز وجوه نقد و اشیا گران قیمت خود را با کیسه‌های نایلونی روشن یا ساک های غیراستاندارد حمل نکنید و به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید. همچنین کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است، حمل کرده و از حرکت در سطح خیابان جداً بپرهیزید.

موقوفه‌ای در پایان گفت: چنانچه به عللی مجبور به حمل پول نقد با کیف هستید، حتماً از کیفی استفاده کنید که دارای دسته محکمی باشد. هنگام سوار شدن در اتوبوس‌های شهری و در اماکن شلوغ به‌جای گرفتن بند کیف، دهانه آن را در دست بگیرید و حتی الامکان کیف را در مقابل سینه خود نگهدارید. و در هنگام مواجهه با افراد زورگیر نترسید ولی درگیر هم نشوید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    7 1
    اگه شما دست اینارو رو مثه دستور اسلام قطع می کردید الان کسی جرات دزدی نمی کرد
  • ایرانی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    3 1
    خیلی ممنون از توصیه های جناب سرهنگ بنده حقیر هم پیشنهادی دارم : فقط با محکومیت و برخورد شدید و قاطع مثل حکم محاربه و قطع دست این قضایا خاتمه پیدا میکنه. دستور قرآن رو اجرا کنین
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    3 0
    مشرق به ضررته پست من رو که در رابطه با مخدوش بودن پلاک موتورها و ایجاد نا امنی گذاشته بودم درج کنی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس