کلکسیونی ازاتهامات پیش روی پدرخوانده وزنه‌برداری جهان

رئیس مستعفی فدراسیون جهانی وزنه برداری همچنان با وجود کناره گیری از مسئولیت های خود با اتهامات مختلفی از سوی مسئول رسیدگی به اتهام فساد مالی روبرو می‌شود.

به گزارش مشرق، پس از گذشت ماهها از استعفای تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به اتهام فساد مالی، پرونده او همچنان از سوی ریچارد مک لارن مسئول رسیدگی به اتهام فساد مالی او دنبال می شود.

بیشتر بخوانید:

رسوایی بزرگ در دوران امپراطوری پدرخوانده

طبق اعلام ریچارد مک لارن، اتهامات مالی تاماش آیان ابعاد بسیار وسیعی دارد و تنها به بحث مالی محدود نمی شود و هم اکنون به پنهانکاری در خصوص ۴۰ مورد دوپینگ نیز متهم است. همچنین پرداخت رشوه برای پیروزی در کنگره انتخابات فدراسیون جهانی و همچنین مفقود شدن بیش از ۱۰ میلیون دلار، از دیگر اتهامات مالی او به حساب می آید.

هر چند پدرخوانده وزنه برداری جهان که حدود نیم قرن در امور مدیریتی این رشته المپیکی نقش اصلی را ایفا می‌کرد، هیچکدام از این اتهامات را قبول نمی کند، اما ریچارد مک لارن به عنوان مسئول رسیدگی به این اتهامات با جدیت بدنبال اثبات آن است.

اتهاماتی که تاماش آیان در یک فقره آن به پرداخت بیش از ۶۰۰ هزار دلار رشوه به صورت نقدی برای خریدا رای در دو کنگره متوالی فدراسیون جهانی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ متهم شده است.

تاماش آیان رئیس مجارستانی فدراسیون جهانی وزنه برداری از سال ۱۹۷۶ به عنوان دبیر کل و از سال ۲۰۰۰ به عنوان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری فعالیت می‌کرد و حدود ۴۴ سال در رأس امور این رشته المپیکی قرار داشت.

آیان سال گذشته به دلیل افشاگری یک شبکه آلمانی از فساد سیستماتیک مالی او متهم و از تمامی مسئولیت‌های خود تعلیق شد. به هر حال این روند با پیگیری برخی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جهانی مبنی بر اخراج او از صحنه مدیریت وزنه برداری و ورزش جهان ادامه یافت تا اینکه او سرانجام استعفا کرد. البته حذف آیان از صحنه بین المللی ورزش جهان به وزنه برداری ختم نشد و او به ناچار از عضویت افتخاری کمیته بین‌المللی المپیک نیز کناره گیری کرد.

جانشینی موقت تاماش آیان در فدراسیون جهانی را فعلاً «اورسالا پاپاندره‌آ» رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا بر عهده دارد تا سازمان های بین المللی به پرونده فساد مالی آیان رسیدگی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس