روحانی نمایه

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر اجرای دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا از سوی همه مسئولان، اظهار کرد: مسئولان ستادهای مقابله با کرونا باید مردم را آگاه کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به نزدیک شدن کشور به مرحله مهار شیوع بیماری کووید ۱۹، گفت: اجرای دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های طراحی‌شده از سوی مسئولان امر، برای مقابله با شیوع کرونا توسط مردم عمده شهرها و استان‌ها در هفته‌های گذشته، تجربه موفقی بود که موجب حصول سطح قابل قبولی از کنترل بر گسترش این بیماری شد. این موضوع نشان می‌دهد تنها راه مهار همه‌گیری کرونا، رعایت دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

روایت نمکی از دو عامل موفقیت در برابر کرونا

‎روحانی یکی دیگر از پیش‌شرط‌های موفقیت تلاش‌ها برای کنترل شیوع کرونا را اطلاع‌رسانی فراگیر، موثر و مداوم رسانه‌ها و صداوسیما عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی گسترده در صدا و سیما و فضای مجازی، عاملی مهم در جلب همراهی و همکاری مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال موثر نظارت‌ها و مراقبت‌های مسئولان در اجرای دستورالعمل‌های مصوب خواهد بود.

‎رئیس‌جمهور در پاسخ به ابراز نگرانی وزیر بهداشت در خصوص افزایش سفرها در روزهای اخیر و احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری در شهرهای مسافرپذیر تاکید کرد: اخطارها و هشدارهای مسئولان در خصوص اوج‌گیری مجدد بیماری در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، باید از سوی مردم و کسب و کارها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. مردم شریف ایران باید بدانند چنانچه در هر بخشی از کشور این هشدارها جدی گرفته نشود و خدای ناکرده شیوع بیماری دوباره اوج بگیرد، مسئولان ناگزیر از بازگرداندن محدودیت‌ها خواهند بود که این موضوع هم زندگی عادی شهروندان را دچار مشکل خواهد کرد و هم آسیب‌های اقتصادی جدی به جامعه خواهد زد.

روحانی تصریح کرد: اوج‌گیری مجدد کرونا فراتر از هر آسیب اقتصادی، سلامت مردم عزیز کشورمان را مورد تهدید قرار خواهد داد و شایسته نیست اکنون که با همراهی مردم و جدیت مسئولان به مراحل موفقیت‌آمیزی در کنترل شیوع این بیماری رسیده‌ایم، این دستاورد بزرگ در اثر اهمال از دست برود.

‎رئیس‌جمهور با قدردانی مجدد از زحمات و فداکاری‌های کادر درمانی و بهداشتی کشور اظهار کرد: ملت شریف ایران باید در نظر داشته باشند که با توجه به زحمات و فعالیت چند ماهه و سخت کادر درمانی کشور و در عین حال نیاز آنان به آرامش برای مراقبت و تامین سلامت مردم، شهروندان باید دقت لازم را در رعایت پروتکل‌ها به کار گیرند تا کادر درمانی کشور خدای ناکرده دوباره دچار بحران و فرسایش در انجام وظایف خود نگردند.

‎وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارش خود به رئیس‌جمهور، به اعزام تیم‌های با تجربه‌ای از استان‌های موفق در کنترل بیماری به برخی استان‌های جنوبی و غربی کشور که شیوع بیماری مجددا و به طور نسبی در آنها اوج گرفته اشاره کرد و توضیح داد که اعزام این تیم‌ها علاوه بر امکان تبادل تجربه در این استان‌ها، زمینه افزایش میزان تست‌گیری از افراد مشکوک را نیز بالا برده است.

سعید نمکی همچنین حضور این تیم‌ها را باعث افزایش روحیه و توان کادر درمانی مقیم و در نتیجه پایین آوردن آمار بیماران بدحال بستری و نیز کاهش تعداد فوتی‌ها عنوان کرد که دکتر روحانی این اقدام را موثر خواند و از آن تقدیر کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بی نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    4 0
    وقتی مراکز گردشگری باز میشه، وقتی اماکن زیارتی 24ساعته باز میشه، وقتی تمرینات تیم های ورزشی شروع میشه، معلومه که همه فکر میکنن شرایط مثل قبل از کرونا هست و بیخیال پیشگیری میشن. تا دیر نشده محدودیت ها رو دوباره اجرا کنید.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    2 0
    بیماری دوباره اوج گرفته. نمودارهایی که طبق آمار خودتون هست این رو نشون می ده. ...چقدر؟
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    5 0
    جاده گیلان و مازندران رو ببند خبر مرگت
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 2
    یکی جلوی سخنگوی ستاد کرونا رابگیره. باز بوی فتنه 88ب مشام میرسد. این بار در اختلاف افکنی درنیروهای مسلح. محور فیلم شهیدچمران بود. شخصیت اصلی شهیدچمران بود. نه شهید کاوه و نه تیمارفلاحی
  • دکتر یوسف اویسی IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 2
    اقای رئیس جمهوری فکر می کنید تا کی کشور را می توان تعطیل نمود؟ ایا این ویروس اگر حتی واکسن ان هم پیدا شود تا چند سال دیگر از بین نمی رود. حتی اگر داروی ضد ویروس بسیار قوی هم بر علیه اش ساخته شود باز ویروس مانند داروهای ضد میکروب مقاوم می شود. چون عروق بدن افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند دچار پوسیدگی است و خون را نمی تواند به همه سلول های بدن برساند. در نتیجه دارو هم به همه سلول ها نمی رسد و موجب مرگ بیمار می شود . تنها راه چاره بهبود وضعیت عروق بیماران زمینه است. در این مدت تابستان بهترین فرصت برای این کار است . در غیر این صورت در پائیز دچار فاجعه می شویم. البته ممکن است مدیران وزارت بهداشت بگویند اگر چنین امری ممکن بود غربی ها می کردند. این راه امکان پذیراست. باور کنید
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    خوب هست وزارت بهداشت با ارائه آمار نسبت هر دسته از افراد که روزانه جزو آمار محسوب میشوند که مردم بدانند چه دسته از رفتارها موجب ابتلا شدن را بیشتر نموده . اینکه در کل عنوان شود مسافرت نروید و یا در حرم ها مراعات فاصله گذاری نمایند . خیلی از مردم با تصور رعایت مراتب بهداشتی سعی مینمایند نه خود مبتلا شوند و نه انتقال دهنده باشند . پس چگونه هست در پی آزاد گذاشتن رفت و آمدها و باز شدن و از سر گیری مشاغل آمار خصوصا در برخی از شهرها شیب تند گرفته . بنظر میرسد چنانچه علل این اتفافات اخیر با جزئیات به نظر مردم رسانده شود . خود مردم خاصه محلات مد نظر دقت بیشتری بخرج دهند تا مانع از تشدید آلودگی شوند و دیگرانی که احیانا قصد سفر ( ضروری) به این شهرها را دارند توجه داشته باشند . در کل لطفا جزئیات علل را با مردم در میان گذاشته شود تا با دانائی بهتر و بیشتر رفتار کنند و مراقبت نمایند. حیف است دستاوردهای. بهداشتی کشور که با همت عالی همگانی از جمله وزارت خانه های بهداشت و کشور و نظامیان و بسیج مردمی حاصل شده بود . اکنون علیرغم توصیه ها و تذکرات بهداشتی متاسفانه آمار صعودی شده است و خیلی از مردم از جمله کاسبکاران محترم خیلی پایبند به رعایت اصول بهداشتی نیستند و کسی در این بین منباب تذکر ندائی بر نمیآورد تا اینکه بیماری در خانه تک تک را بزند و آنوقت هست که چاره ای نیست .
  • وطن پرست DE ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    حرفش درسته اما لحن صحبت تهدیده! چشم جناب سرهنگ. شجریان نمی خواد بخاطر این بی احترامی اهنگی بخونه؟
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    3 0
    آقای روحانی همان اوایل باید کشور را به صورت کامل تعطیل و با اعلام منع آمد و شد و استقرار نظامیان در معابر مانع از انتشار کرونا و مرگ میر مردم می شدید. الان دیگر دیر شده و کشور وارد موج مرگبار دوم و بعضی استان ها موج سوم شده است. الان باید برای دفن هزاران اموات کرونایی به فکر باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس