کد خبر 1077850
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
80 درصد مردم روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کردند

دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام شرکت‌ها در کارگزاری‌ها کنند.

به گزارش مشرق، مشمولان سهام عدالت در حالی از امروز(شنبه) می‌توانند قسمت یا تمامی 30 درصد از سهام خود را بفروش برسانند که ارزش روز دارایی‌های آنها از طریق سایت اعلامی از سوی شرکت سپرده گذاری به نشانیwww.sahamedalat.ir  قابل مشاهده است.

بر این اساس دارندگان سهام عدالت می‌توانند پس از انتخاب روش مستقیم در سامانه سهام عدالت به دو صورت اقدام به فروش سهام خود کنند؛ نخست می‌توانند تا 13 خرداد با مراجعه به یکی از شعب بانکی که شماره شبای آن را برای دریافت سود وارد سامانه سهام عدالت کرده‌اند، به صورت یکجا 30 درصد از سهام خود را بفروش برسانند یا اینکه با مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام شرکت‌ها در کارگزاری‌ها کنند.

بیشتر بخوانید:

درباره فروختن یا نفروختن سهام عدالت

در توضیح چگونگی فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها باید گفت مالک سهام عدالت به سایت کارگزاری مراجعه میکند و با وارد کردن کد ملی و شماره همراه ثبت شده در سایت خصوصی سازی، وارد قسمت سهام عدالت می‌شود.

سهامدار در این بخش می‌تواند پرتفوی خود را مشاهده کرده و تا سقف 30 درصد از ارزش کل سبد را برای فروش انتخاب کند.

کارگزاری نیز کلیه سفارش‌های فروش همه مالکان سهام عدالت را به قیمت بازار اخذ کرده و تا ساعت 14 آن روز به منظور تجمیع به سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌کند.

سپرده گذاری تا پایان آن روز دارایی سهام به اندازه سفارشات ارسالی هر کارگزار را در کد اختصاصی آن شرکت ایجاد می کند.

کارگزار روز کاری بعدی از ساعت 12:45 الی 14 سفارشات فروش تجمیع شده را در هر نماد به قیمت پایانی همان روز وارد سامانه می‌کند و اهالی بازار می‌توانند به قیمت پایانی آن روز معاملاتی سهام مورد نظر را خریداری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 0
    ما که نفهمیدیم ! الان اگه من روش غیر مستقیم رو انتخاب کنم و یه روز به پول احتیاج داشتم چطور میتونم سهامم رو بفروشم ؟
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      0 0
      برای تعیین روش غیرمستقیم نیازبه کاری نیست واگربه سایت مراجعه نکنید سایت به شکل پیش فرض برای شماروش غیرمستقیم را لحاظ خواهدکرد واگرمراجعه نموده وروش غیرمستقیم راانتخاب کنید نتیجه یکسان است وشما اختیارمدیریت سهام عدالت خودرابه شرکت های استانی خودواگذارکرده اید وبایدصبرکنیدتا آنها بورسی شده وبعدبرای شمابفروشندو اگر روش مستقیم انتخاب شماباشد میتوانیدبه بانکی که شبای شما آنجاست وکالت فروش بدهیدیاخود راسا درکارگذاری ها شرکت وحداکثر30درصدازسهامتان رافروخته یا باخریدجدیدبه آن اضافه کنید،موفق باشید.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    سالمندان بیسواد ویا فاقد دانش لازم توانایی مدیریت وفروش علمی ومنطقی ندارندومجبورند تسلیم شرایط بانکها برای فروش بشوند،لازم است امکان نقل وانتقال بین اعضای درجه1 خانواده ایجادشود!
  • Tuh IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    من رفتم بانک فرم پر کردم برای فروش سهام ابا شنیدم میگن هست ۴۵۰تومان میخرن واقعا باید مردم چکار کنن از دست این دولتمردان باید سر به کدام بیابان بزاریم
  • شهریار حسینی IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 0
    بنظر شما در کدام یک از شرکت هایی بورس سرمایه گذاری کنیم
  • میثم IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    فقط الکی خرید ارزون توسط بانک ها و کارگزاری هارو تکذیب میکنن کارگزاری ها هم دارن سهام مردمو مفت میخرن و 400 هزارتومن ب حسابشون کاریز میکنن.
  • زهره IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    من ۲۰ خرداد اقدام به فروش ۳۰درصد کردم ۱۹ تیر ۱۹۰۰ برام‌واریز شد ارزش سهامم ۱۲ میلیون بود بعد امروز ۲۱ تیر ارزش روز سهامم از ۱۲ میلیون شده ۵۴۴ هزارتومن!!!!!! این یعنی چی؟؟؟ من چکار میتونم بکنم؟ به کجا مراجعه کنم ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس