کد خبر 1077306
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
بازداشت 26 نفر در ارتباط با «کامیون مرگ» در اروپا

پلیس بلژیک و فرانسه در یک همکاری مشترک در عملیات‌هایی هم‌زمان ۲۶ نفر را که به قاچاق انسان در خصوص پرونده کشف اجساد ۳۹ مهاجر ویتنامی در انگلیس مظنون هستند، بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، پلیس بلژیک و فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند ۲۶ مظنون به قاچاق انسان در ارتباط با مرگ ۳۹ مهاجر ویتنامی که اجساد آن‌ها سال گذشته در کامیونی یخچال‌دار در بریتانیا کشف و به کامیون مرگ معروف شد، بازداشت شده‌اند.

به گزارش شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، مقامات قضایی اعلام کردند این بازداشت‌ها، در یورش‌های بامدادی که به طور هم‌زمان در بلژیک و فرانسه به عنوان بخشی از دو تحقیق قانونی انجام شد، صورت گرفت.

اکتبر گذشته جسد ۳۹ مهاجر در کامیونی یخچال‌دار در انگلیس کشف شد که ۳۱ نفر آن‌ها مرد و ۸ نفر زن بودند. پلیس علت مرگ آن‌ها را کمبود اکسیژن و گرمای بیش از حد در فضای محصور اعلام کرد. قربانیان از روستاهای فقیر ویتنام می‌آمدند که در جستجوی زندگی بهتر به قاچاقچیان انسان پول پرداخته و راهی این سفر خطرناک شده بودند.

ماه گذشته راننده کامیون به جرم آدم‌کشی در دادگاهی در لندن مقصر شناخته شد. مجازات این افراد در صورتی که جرمشان محرز شود، تا ۱۵ سال حبس و جریمه تا ۱۵۰ هزار یورو (۱۶۲ هزار دلار) در ازای هر یک قربانی قاچاق انسان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس