اردوغان نمایه

رییس جمهور ترکیه با اشاره به این که در روزهای کودتا، قانون و عدالت به زیر پا گذاشته شد، گفت: در طی این روزها اراده ملی نیز به دار آویخته شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه جزیره «دموکراسی و آزادی‌ها»؛ جزیره‌ای که در سال ۲۰۱۳ به این نام، نام گذاری شد و عملیات بازسازی آن از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است، اظهار کرد: ترکیه، ۶۰ سال پیش در معرض کودتای ۲۷ مه که یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ خود محسوب می‌شود، قرار گرفت.

رییس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به این موضوع که در روزهای کودتا، قانون و عدالت به زیر پا گذاشته شد، گفت: در طی این روزها نه تنها سه دولتمرد به پای چوب دار رفتند، بلکه اراده ملی نیز در آن زمان به دار آویخته شد.

وی با بیان اینکه این کودتا یک جنایت حقوقی بود که کودتاکران با نقض قانون اساسی حاکمان مشروع کشور را به نقض این قانون متهم کردند، اظهار کرد: در اصل در اینجا قضاوت و محاکمه‌ای صورت نگرفت و افرادی که عدنان مندریس نخست وزیر وقت ترکیه و دوستان وی را محاکمه و به دار آویختند٬ زندگی خود را در سایه نگاه‌های توام با نفرت ملت گذراندند.

اردوغان با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مندریس وظیفه همه ماست، تصریح کرد: نمی‌توانیم تاریخ را تغییر دهیم، اما باید نحوه تذکر تاریخ را برای اطمینان از تفسیر صحیح آن، تغییر دهیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 13
    منافق به ذات؟!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 7
    خخخ رجب ،اراده ملی،شیب،بام
  • آرمن IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    13 8
    ساعت صفر آزادی آناتولی نزدیک است
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      12 17
      شما پژاکی ها از زمان تاسیس پ ک ک 40 ساله دارین این رو میگین اما........!
  • Iranin RO ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 1
    عردوغان پایان تو هم نزدیک است ده سال زنان و کودکان رو در عراق سوریه میکشی از داعش حمایت میکنی کسی کاری به کاره تو نداره اما تو هم یک انسان هستی و انسانیت تو گم کردی هار شدی مثل صدام دیکتاتور به تاریخ میپیوندی در تاریخ از تو به عنوان یه جنایتکار یاد خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس