کد خبر 1077114
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
مسکن مهر

پروژه مسکن مهر چند سال گذشته در راستای تولید و عرضه مسکن آغاز شد و هنوز بخشی از آن به مالکان تحویل داده نشده است.

به گزارش مشرق، طرح مسکن مهر در ابتدا در قالب بند د تبصره ۶ قانون بودجه در سال ۸۶ آغاز گردید و پس از آن بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به صورت پیوسته در دستور کار قرار گرفت.

در شهرهایی که جمعیت آن کمتر از ۲۵ هزار نفر است بنیاد مسکن وظیفه ساخت مسکن مهر را بر عهده گرفت، در شهرهای جدید مسکن مهر از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ساخته و تکمیل می‌شود و در سایر شهرها نیز سازمان ملی زمین و مسکن اجرای طرح مسکن مهر را عهده دار شد.

بیشتر بخوانید:

متهم ردیف اول گرانی مسکن

چندی پیش محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره روند تکمیل واحدهای مسکونی مهر گفت: جلساتی برگزار و پروژه‌ها مورد به مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که ۲۴۰ هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی مهر هستند که هنوز فروش اقساطی نشده‌اند که باید طبق زمانبندی فروش آن‌ها آغاز شود.

به گفته وی واحدهای باقیمانده مسکن مهر شامل پروژه‌هایی هستند که یا متقاضی ندارند یا دیر آغاز به کار کرده، یا مشکلات حقوقی دارند.

برخی نیز با اعلام بانک مسکن به عنوان پروژه خودمالک تسهیلات دریافت کرده و از لیست واحدهای مسکونی مهر، خارج شده‌اند.

محمودزاده اواخر سال گذشته اعلام کرد که واحدهای مسکونی مهری که دیر آغاز به کار کرده‌اند و یا پیشرفت فیزیکی پایینی دارند حداکثر تا نیمه سال ۹۹ باید تکمیل و تحویل متقاضیان شوند.

با این تفاسیر باید تا چند ماه آینده تعداد زیادی از واحدهای مسکونی با شرایطی مهاون وزیر راه گفته است تحویل متقاضیان شود.

این طور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است در حال حاضر، ۲۱ هزار و ۹۶۱ واحد مسکونی مهر در کشور بدون متقاضی است و ۱۱ هزار ۴۵۸ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

در مورد مشکلات حقوقی نیز چندی پیش زمان خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد بر تثبیت مالکیت دولت و اخذ اسناد اراضی دولتی تاکید کرد و گفت: با همت و تلاش جهادی کارکنان ثبت اسناد و املاک استان صدور اسناد مالکیت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد به اتمام رسید و سند مالکیت ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر استان صادرشد.

به گفته وی ادارات ثبت اسناد و املاک استان آمادگی لازم را دارند که پس از دریافت مستندات و نقشه‌های لازم اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی در محدوده شهرها را صادر کنند.

با این تفاسیر حدود نیمی از واحدهای مسکن مهر دارای مشکل حقوقی تعیین تکلیف شدند و سند مالکیت آن‌ها صادر گردیده است.

آخرین وضعیت دریافت وام ۴۰ میلیونی تعمیرات مسکن مهر

با اینکه چند سال از تحویل مسکن‌های مهر نمی‌گذرد و برخی هنوز خانه‌های خود را تحویل نگرفته اند محمدحسن علمداری مدیرامور اعتباری بانک مسکن خبر از اعطلای وام ۴۰ میلیونی تعمیرات مسکن مهر می‌دهد.

به گفته وی درخواست متقاضیان دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی تعمیرات مسکن توسط کارشناسان بانک مسکن، کارشناسی می‌شود و در صورتیکه متقاضی واجد دریافت تسهیلات تعمیرات مسکن مهر محسوب شود، تسهیلات دریافت خواهد کرد.

مدیرامور اعتباری بانک مسکن در مورد نحوه بازپرداخت وام گفت: این تسهیلات ۵ ساله و با سود ۱۸ درصد است و اگر متقاضیان ۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند باید در مدت زمان پنج سال، ماهانه حدود یک میلیون تومان قسط بدهند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس