کد خبر 1076988
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
لیگ برتر

صحبت‌های اخیر مدیرعامل یکی از باشگاه‌های لیگ برتری ابهامات متعددی را درباره نحوه انجام تست‌های کرونا و سرنوشت از سرگیری لیگ نوزدهم به وجود آورده است!

به گزارش مشرق، این روزها تب و تاب برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بالا گرفته است اما سرنوشت لیگ را تعداد مبتلایان به کرونا در تیم‌های مختلف تعیین خواهند کرد، اما چالش اصلی موجود در حال حاضر نحوه انجام تست‌های کرونا و نظارت بر آن است که ابهامات مختلفی را بنابر اظهارات برخی افراد به وجود آورده است و باید نسبت به آن شفاف‌سازی لازم از سوی مسوولان متولی صورت گیرد.

مهم‌ترین مساله در حال حاضر تست‌های کرونا است که باید برای تیم‌های مختلف شرایط یکسانی در این زمینه وجود داشته باشد و شاهد تفاوت در نحوه و وضعیت تست‌ها نباشیم.

مقوله دیگر نظارت بر انجام تست‌ها است و اگر در این راستا از سوی افسران سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی و ناظران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نظارت لازم و کافی صورت نگیرد نمی‌توان به نتایج به دست آمده اطمینان داشت.

انجام تست بدون حضور ناظران فدراسیون پزشکی ورزشی؟

مدیرعامل گل گهر سیرجان به تازگی اعلام کرده است که در تست‌گیری مخاط، آثار کرونا در چندین نفر از بازیکنان این تیم دیده شده است و این نفرات فعلا مشکوک به بیماری هستند و در تست‌گیری بعدی وضعیت‌شان به طور کامل معلوم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کسی تضمین می‌دهد با تعطیلی لیگ کرونا از بین برود؟/ می‌گویند پول تست نداریم تا از رقابت فرار کنند

نکته قابل تامل اما در بخش دیگری از اظهارات محمد جواهری است؛ وی تصریح کرد که تا کنون هیچ ناظری از فدراسیون فوتبال و فدراسیون پزشکی ورزشی در محل تست‌گیری این تیم حضور نداشته است و وضعیت به گونه‌ای است که هر تیمی هر جا بخواهد، تست می‌دهد و انتقادی که داریم این است که کاش یک یا دو آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت برای همه تیم‌ها در نظر گرفته می‌شد و تست‌ها هم مشابه بودند.

ادعای نظارت از سوی افسران کنترل سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی

این درحالی است که چند روز قبل رضا سعیدی- سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که نظارت انجام تست های کرونا به صورت جدی از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی، مدنظر قرار می گیرد و این نظارت از سوی افسران کنترل سلامت این فدراسیون که به صورت خاص در سراسر کشور آموزش دیده‌اند انجام می‌شود و هیچ گونه مماشاتی در این راستا صورت نخواهد گرفت.

وقتی نظارت نباشد هر اتفاقی ممکن است!

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس اما نگاه دیگری به موضوع داشته که هر چند احتمال آن کم است اما در صورتی که نظارتی بر انجام تست‌های کرونا صورت نگیرد بدون شک امکان‌پذیر است.

وی در مورد نامه انصرافی چهار باشگاه لیگ‌برتری بیان کرد که این چهار تیم خیلی زود انصراف دادند و فکر می‌کنم یک هفته قبل از شروع بازی‌ها این تیم‌ها می‌شوند ۹ تا ۱۰ تیم! من الان ذهن تمام مدیرعامل‌ها و سرمربیان دیگر تیم‌ها را می‌خوانم که اگر الان بگویند بازیکنان ما کرونا دارند، وقت برای قرنطینه دارند اما خب صد درصد مواردی را دارند که رو نمی‌کنند، پرسپولیس هم ۲ نفر از تدارکاتش کرونا گرفته و خداراشکر کنار ما نیستند، اما مطمئنم دیگر تیم‌ها که می‌گویند ما مورد کرونایی نداریم درک‌شان می‌کنم هرچند یک هفته قبل از مسابقات دارنده می‌شوند و آن موقع وقت برای قرنطینه دو هفته‌ای نیست.

تعلیق در انتظار تیم‌ها در صورت وجود بیش از ۵ مبتلا

حتی یک مبتلا به کرونا بیش‌تر در تیم‌های لیگ برتری می‌توان سرنوشت برگزاری یا پایان لیگ را با تعویق، تعلیق و یا تعطیلی روبه‌رو کند چرا که بر اساس راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹(کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال در صورت وجود بیش از پنج نفر با علایم مثبت یا مثبت شدن تست‌های تشخیصی مبنی بر ابتلای فرد به کووید ۱۹، فعالیت تیم مربوطه تا زمان بهبود مبتلایان و کسب گواهی سلامت، معلق خواهد شد، بنابراین موضوع مهم در این بخش سرنوشت برگزاری مسابقات در صورت تعلیق تیم‌هایی است که تعداد مبتلایان آن‌ها به بیش از پنج مورد می‌رسد و به طور حتم چنین اتفاقی پرونده لیگ دستخوش تصمیمات متفاوتی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 1
    بندمو کیلویی چنده بابا مسعود تا پوکر فساد را انجام نده ول کن قضیه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس