کد خبر 1076841
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

بدون شک کوادکوپترها یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای سرگرم شدن و تفریح هستند. هر چند که کاربردی بی نظیر آن ها باعث محبوبیتشان در میان افراد متفاوت شده است اما به هر حال لذت پرواز چیز دیگریست و جامعه افرادی که از کوادکوپتر به عنوان یک ابراز سرگرم کننده استفاده می کنند گسترده تر است.

اگر شما هم به دنبال یک وسیله سرگرم کننده و هیجان انگیز هستید یا حتی تصمیم گرفته اید به خرید کوادکوپتر گرفته اید، در این مقاله با ماه همراه باشید. اینجا به معرفی کوادکوپترها و باید و نبایدهای زمان خرید پرداخته ایم.

کوادکوپتر چیست؟

قبل از هرچیزی بهتر است نگاه کوتاهی به مفهوم کوادکوپتر داشته باشیم. کوادکوپتر ها که با عنوان هلی شات نیز شناخته می شوند، مدل های متفاوتی دارند اما ماهیت همه آن ها یکسان است.

کوادکوپتر، یک پرنده فلزی یا پلاستیکی است که ممکن است با متریال دیگری نیز ساخته شود و از 4 ملخ و موتور تشکیل شده و توسط یک رادیو کنترل پرواز می کند.

اگر کمی دقت کرده باشید ممکن است این پرنده های فلزی یا پلاستیکی را در انواع مراسمات عروسی دیده باشید. پرنده ای که به سرعت پرواز میکند، به سمت بالا و پایین حرکت می کند و گاهی هم به چپ و راست می رود.

نیروی مورد نیاز برای پرواز کوادکوپترها به واسطه موتور آن ها ایجاد می شود و با کمک پره یا همان ملخ ها، کوادکوپتر به حرکت در می آید.

بهترین کوادکوپتر مخصوص برای بازی و سرگرمی کدام است؟

اولین موردی که برای خرید یک هلی شات یا کوادکوپتر باید مشخص کنید، بودجه ای است که برای خرید در نظر گرفته اید. قطعا هرچه بودجه بالاتری در نظر بگیرید، یک کوادکوپتر با امکانات و قابلیت های بیشتر می توانید تهیه کنید. به طور مثال کوادکوپتر mjx یکی از گزینه هایی است که برای برخی از افراد، وسیله کار و درآمدزایی محسوب می شود و برای برخی دیگر تنها یک وسیله تفریحی.

کوادکوپترها به هر شکلی که باشند می توانند بهترین و هیجان انگیزترین وسیله برای سرگرمی معرفی شوند به همین دلیل با افزایش بودجه و خرید یک کوادکوپتر حرفه ای تر، شما وسیله ای تهیه نمی کنید که نتوانید با آن سرگرم باشید!

بلکه برای کاربردها و قابلیت های بیشتر است که هزینه ای را در نظر می گیرید. از این رو هرکدام از کوادکوپترهایی که دوست دارید را می توانید بخرید و با آن ها بازی کنید. از این رو در ادامه مقاله به بررسی انواع کوادکوپتر خواهیم پرداخت تا با در نظر گرفتن بودجه تقریبی، یکی از بهترین گزینه ها را خریداری کنید.

معرفی انواع کوادکوپتر

کوادکوپترها با توجه به قابلیت و ویژگی هایی که دارند به چندین دسته اصلی مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای تقسیم می شوند. البته که کمپانی های ارائه کننده، رده بندی سنی هلی شات ها و رنج قیمتی نیز دسته بندی ها را از یکدیگر متمایز می کند.

از بهترین مدل های کوادکوپتر که نمونه های متنوعی دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· هلی شات mjx

· کوادکوپتر SjRC

· کوادکوپتر dji

· کوادکوپتر Syma

· هلی شات WLtoys

موردی که در انتخاب کوادکوپترها اهمیت بالایی دارد این است که شما به دنبال یک محصول دوربین دار هستید یا نه. برخی از کوادکوپتر ها به یک دوربین تصویربرداری مجهز هستند که این دوربین ها کیفیت های مختلفی دارند و از آن ها برای ثبت تصاویر هوایی استفاده می شود.

قطعا کیفیت دوربین یکی از مواردی است که تاثیر مستقیم روی قیمت هلی شات دارد. معمولا از این دسته از کوادکوپترها نه تنها برای سرگرمی بلکه برای انجام امور کاربردی اعم از تصویر برداری از مجالی عروسی، استفاده برای نقشه برداری، استفاده از عملیات نجات و دیگر موارد استفاده می شود.

برخی از کوادکوپترها هم بسیار ساده هستند و قیمت خیلی ارزان تری دارند و تنها با هدف بازی و کمی پرواز طراحی شده اند. معمولا این دسته از کوادکوپترها فاقد ریموت هستند و با یک باتری کار می کنند.

حال با توجه به اینکه قابلیت های یک کوادکوپتر به صورت مستقیم روی قیمت آن تاثیر دارد، در این قسمت قصد داریم به بررسی برخی از مهم ترین قابلیت های هلی شات ها بپردازیم.

جذاب ترین ویژگی ها و قابلیت های کوادکوپتر یا همان هلی شات ها چیست؟

طراحی ظاهری مناسب، زیبا و کاربردی کوادکوپتر از موارد بسیار مهم است که نقش بسزایی در کیفیت پرواز خواهد داشت. قطعا نوع متریال استفاده شده در ساخت کوادکوپتر، روی عملکرد آن تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه به بررسی تعدادی از قابلیت ها و ویژگی های کوادکوپترها خواهیم پرداخت.

· دارا بودن موتورهای قدرتمند برای پرواز

· قابلیت ثبت تصاویر زیبا با استفاده از دوربین

· دارا بودن یک دوربین پیشرفته

· دارا بودن انواع مود عکاسی اعم از Delay shot یا Snap multiple

· قدرتمند بودن باتری و رادیو کنترل ربات پرنده

· دارا بودن سیستم جی پی اس دوگانه

· پشتیبانی از سیستم Follow Me یا همان تعقیب سوژه

· قابلیت چرخیدن به دور سوژه

· امکان تیکاف و انجام لندینگ خودکار

· دارا بودن کیف حمل

· دارا بودن گیمبال و لرزشگیر

· ارسال تصویر لحظه ای

· امکان ذخیره تصاویر

· مدت زمان بالا برای پرواز

· قابلیت سیستم پرواز خودکار

· قابلیت کنترل با موبایل

· امکان حفظ ارتفاع خودکار  و ...

قطعا ویژگی های هلی شات ها به این موارد محدود نخواهد شد اما این گزینه ها، از مهم ترین و جذاب ترین قابلیت های کوادکوپترهاست. حال با توجه به این اطلاعات اگر شما هم تصمیم گرفته اید یکی از بهترین هلی شات ها را برای سرگرمی نوجوانتان تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم به سایت پریماتوی مراجعه کنید و علاوه بر انواع هلی شات، بررسی انواع ماشین کنترلی را هم مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره هر یک کسب کنید. همچنین می توانید محصول مورد نظر را با قیمت مناسب از همان سایت پریماتوی خریداری نمایید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آریا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 0
    قیمتِ پایه رو هم میزدی بهتر میشد. جهت رفع کنجکاوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس