کد خبر 1076310
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
وزارت صمت عهده‌دار مسئولیت بازرگانی بخش کشاورزی شد

یک روزنامه اقتصادی اصلاح‌طلب می‌گوید: سرپرست موقت وزارت صمت در برخی انتصاب‌ها، با شتاب‌زدگی و بدون رعایت تخصص و تجربه عمل کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه تعادل با اشاره به برکناری رضا رحمانی و گماشتن مدرس خیابانی به ‌جای وی در وزارت صمت می‌نویسد: مدرس خیابانی طی روزهای اخیر، «محمدحسن صبوری دیلمی» را مدیرکل دفتر وزارتی این وزارتخانه، «صدراله دولت» را به عنوان سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارتخانه، «مهدی اصفهانی» را سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، «محمدرضا کلامی» را سرپرست معاونت بازرگانی داخلی، «جمشید گلپور شاره» را به عنوان دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی و «امیر صباغ» را به عنوان مسئول پروژه عملیاتی‌سازی دستورات ‎رئیس‌جمهور منصوب کرد. اما در این میان، انتصاب «مهدی صادقی نیارکی» به عنوان معاون امور صنایع این وزارتخانه، خبرسازتر از سایر انتصاب‌ها بود.

بیشتر بخوانید:

معافیت‌های جدید ثبت سفارش واردات اعلام شد +سند

بیش از ۱۵ هزار خودرو فاکتور شده و در حال تحویل به مشتریان است

او که پیش‌تر سرپرستی این معاونت را برعهده داشت، قبل از برگزاری نشست ستاد تنظیم بازار درباره قیمت خودرو، از بررسی تداوم تولید خودروی پراید ۱۳۱ با حضور مراجع تصمیم‌گیر تا ساماندهی بازار خودرو خبر داد که انتقادات زیادی به همراه داشت. حال مدرس خیابانی که برخی در زمان رضا رحمانی از او به عنوان وزیر در سایه یاد می‌کردند، اکنون تنها یک گام برای تکیه زدن بر صندلی وزارت صمت، پیش رو دارد.

 او با تعجیل در انتصاب افرادی با کمترین کارنامه، بدون تخصص و تجربه کافی آن‌هم در پست‌های کلیدی باید روزهای دشواری را پیش روی خود متصور باشد. به‌طوری که در همین مدت، برخی از جریانات که برکناری «رضا رحمانی» را برنتابیدند، تغییرات انجام شده در وزارت صمت را به شبه‌کودتا تعبیر کردند.

سرپرست جدید وزارت صمت ممکن است بخواهد افرادی را به‌کار بگیرد که با او و برنامه‌هایش همراه باشند که امری کاملا طبیعی است، اما همراه بودن تنها فاکتور اساسی برای واسپاری امور نیست و باید افرادی به‌کارگرفته شوند که توان پیش بردن اهداف ترسیم‌شده در سطح کلان وزارتخانه در سه بخش صنعت، معدن و تجارت را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس از وزارت صمت IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    2 0
    باسلام خدمت دوستان چون از نزدیک شاهدم واشراف کامل به این مطلب دارم که برادر مدرس خیابانی از روی کینه وبغض شروع به قلع وقم کرده وافراد بدون تجربه روتو مسند قدرت قرار داده.
    • بهلول IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      2 0
      خوب اصلاح طلبه دیگه. مگه شما کار دیگه ای ازش توقع داشتی؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    1 0
    این جمله ( همراه بودن تنها فاکتور اساسی برای واسپاری امور نیست و باید افرادی به‌کارگرفته شوند که توان پیش بردن اهداف ترسیم‌شده در سطح کلان وزارتخانه در سه بخش صنعت، معدن و تجارت را داشته باشند.) همون چیزی است که هیچ وقت در کشور به درستی رعایت نشده و باید یک فکر اساسی برای ان کرد خصوصا الان که سال جهش تولید است.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    سوو مدیریت در بدنه دولت هیچ مشکلی را حل نمی‌کند نظارت ها ضعیف هس سوو استفاده ها قوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس