دومین روز نمایشگاه کتاب تهران /تصاویر

دهقانکار گفت: نه معاونت فرهنگی و نه جامعه نشر«تکنو فوبیا» ندارند و از به‌روز بودن نمی‌ترسند، اما با شناخت از وضعیت نشر کشور، قطعا برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی با اهداف ما فاصله دارد.

به گزارش مشرق، «ایوب دهقانکار»، سرپرست مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (موسسات فراگیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی اظهار داشت: قطعا و صراحتا باید اعلام کنم که نمایشگاه کتاب مجازی جای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پر نمی‌کند. اگر نمایشگاه کتاب تهران برگزار نشود، هر اقدام دیگری که معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد انجام دهد، اعم از نمایشگاه کتاب مجازی، حالت‌های دیگری از نمایشگاه یا سایر اقدامات حمایتی، قطعا نامش «سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» نیست.

* نمایشگاه کتاب مجازی جای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پر نمی‌کند

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین این موضوع افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را با مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد، اعم از فروش کتاب، برنامه‌های فرهنگی، نشست‌های نقد و بررسی و معرفی، دیدارها و حضور مهمان و ناشران خارجی می‌شناسیم. همه این اجزا دست در دست هم پیکره واحدی را به اسم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکیل می‌دهند.

*معاونت فرهنگی و بدنه نشر «تکنو فوبیا» ندارند/ از تکنولوژی و به‌روز بودن نمی‌ترسیم

سرپرست مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران  با این جمله که قطعا ما «تکنو فوبیا» (هراس از فناوری) نداریم، اضافه کرد: نه معاونت امور فرهنگی و نه جامعه نشر«تکنو فوبیا» ندارند و از تکنولوژی و به‌روز بودن نمی‌ترسند، اما با شناخت از وضعیت نشر کشور، قطعا برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی با اهداف ما فاصله دارد و با آن به اهداف مدنظرمان نمی‌رسیم. هرچند شاید پوشش‌دهنده بخشی از اهداف باشد، اما در برگیرنده اهداف کلان نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود.

* نمایشگاه کتاب مجازی یک اقدام مکمل می‌تواند باشد

دهقانکار ضمن اشاره به اینکه در عین حال با توجه به اینکه اذعان می‌کنیم نمایشگاه مجازی جایگزین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نخواهد شد، اما می‌تواند یک اقدام مکمل خوب در کنار سایر فعالیت‌ها باشد، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب مجازی را نه به عنوان جایگزین بلکه به عنوان مکملی در کنار سایر فعالیت‌های حمایتی با هدف تقویت صنعت نشر کشور قرار می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس