فیلم/ استهلال ماه مبارک رمضان

عضو ستاد استهلال دفتر رهبرمعظم انقلاب اعلام کرد: از غروب شنبه ۱۰۰ گروه رصدی در استان‌های مختلف با بهره‌گیری از تجهیزات مناسب، برای دیدن هلال ماه شوال فعالیت خواهند کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: از غروب شنبه ۱۰۰ گروه رصدی در استان‌های مختلف با بهره گیری از تجهیزات مناسب، برای دیدن هلال ماه شوال فعالیت خواهند کرد. 

وی افزود: پیش بینی کارشناسان آن است که هلال ماه شوال در غروب شنبه قابل دیدن است و انتظار داریم که طبق تقویم، روز یکشنبه چهارم خرداد عید سعید فطر باشد.

بیشتر بخوانید:

مردم در تعطیلات عیدفطر سفر نروند

اعلام مبلغ زکات فطره بر اساس نظر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید

به احتمال قوی "یکشنبه" عید فطر است

رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر رهبرمعظم انقلاب خاطر نشان کرد: روال به این شکل است که گزارش‌های گروه‌های رصدی از طریق ستاد‌های استهلال استان‌ها برای ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال و بر اساس وضعیت آب و هوایی طبقه بندی و سپس به رهبرمعظم انقلاب ارائه می‌شود.

حجت الاسلام موحد نژاد افزود: اگر رهبر انقلاب، گزارش‌ها را در خصوص رویت هلال ماه به لحاظ شرعی اطمینان بخش بدانند، عید سعید فطر اعلام می‌شود.

عضو ستاد استهلال دفتر رهبرمعظم انقلاب افزود: البته در مواردی مثل امسال که طبق روال عادی، رویت هلال ماه با تقویم مطابق می‌شود، دیگر نیاز به اعلام ندارد، ولی در موارد دیگر و برای اطمینان بخشی، رویت هلال ماه پس از اطمینان رهبر معظم انقلاب، از سوی دفتر معظم له اعلام می‌شود.

آقای موحدنژاد همچنین انتشار برخی خبر‌ها به نقل از وی را در خصوص اعلام عید سعید فط ر در روز گذشته رد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس