کد خبر 1073850
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
ماندگاری ویروس کرونا بر روی مو

خبرگزاری میزان- یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: ماندگاری ویروس کرونا روی مو به طور دقیق مشخص نیست و احتمال آلودگی مو به این ویروس کمتر از پوست بدن است.

به گزارش مشرق، سید مسعود داوودی درباره نگرانی‌های مطرح شده مردم در سامانه ۴۰۳۰ درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا روی مو، گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نشده که کروناویروس طی چه مدت زمانی روی مو ماندگاری دارد، اما ممکن است روی پوست بدن به خصوص روی دست مدت زمانی مانده باشد و در آن فاصله به دهان، بینی، چشم و حتی گوش هم مالیده شود و باعث سرایت ویروس به فرد شود.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: بر همین اساس است که بر استفاده از دستکش تاکید وجود دارد تا دست با چشم، دهان و بینی تماس نداشته باشد؛ چراکه ویروس می‌تواند روی دستکش هم تا مدت زمانی زنده بماند و در صورت تماس، به داخل بدن منتقل شود.

داوودی با بیان اینکه زمان ماندگاری ویروس روی مو که یک بافت مرده است، کمتر خواهد بود، گفت: اگرچه رعایت بهداشت مو حائز اهمیت است، اما مانند دست، امکان شستن هر لحظه‌ای آن وجود ندارد. احتمال آلودگی مو به ویروس کووید-۱۹ کمتر از پوست بدن است، اما محدودیت شست‌و شوی مو نیز اهمیت زیادی دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    10 0
    همیشه ما کچلا رو شهروند درجه دو حساب میکردید، حالا به حالمون غبطه بخورید. حالا دیگه با افتخار و سری رو به آسمان در خیابانها قدم میزنم و زیرچشمی زلف افشونا رو ورانداز و تحقیر میکنم
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      2 0
      ای ول مشدی، مرامت رو عشق است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس