کد خبر 1073462
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
مدرسه

وزیر آموزش و پرورش گفت: خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی این آمار بیشتر بود.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط کرونا مجموعه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما از جمله بخش آموزش را با وقفه و مشکلاتی همراه کرد گفت: باید برنامه ریزی می‌کردیم تا تعطیلات طولانی موحب کاستی آموزشی نشود. روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت و از رسانه ملی کمک گرفتیم.

بیشتر بخوانید:

اتمام تدریس محتوای کتب درسی در شبکه آموزش تا پایان ادریبهشت 

وی افزود: چندروز بعد از تعطیلی مدارس، آموزش‌های تلویزیونی را شروع کردیم و تا آخر اردیبهشت آموزش‌های تلویزیونی همه محتوای دروس به سرانجام می‌رسد.. بیش از ۲۷ میلیون بار فیلم‌های دربرگیرنده محتوای دروس دانلود شده و نشان می‌دهد مورد اقبال قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای برقراری تعامل میان معلم و دانش آموز شبکه شاد راه اندازی شد گفت: ۱۲.۵ میلیون دانش آموز، ۹۸ درصد از مدیران مدارس و بیش از ۸۲ درصد از معلمان روی این شبکه فعال هستند. عده‌ای از دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم دسترسی به آموزش های تلویزیونی و شبکه شاد و فضای مجازی نداشتند که برای آنها کلاس های حضوری و تهیه و ارسال درسنامه صورت گرفت.

حضور ۱۰ تا ۱۵ درصدی دانش آموزان در مدارس بعد از بازگشایی 

وی ادامه داد: اما باید اطمینان پیدا می‌کردیم همه دانش آموزان به آموزش دسترسی پیدا کرده‌اند بنابراین از دیروز مدارس بازگشایی شد. خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی آمار بیشتر بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ضدعفونی شده‌اند و تمهیدات برای رعایت پروتکل‌ها فراهم شده و اخباری که دریافت کردیم اخبار امیدبخشی بوده است اظهار کرد: تلاش می کنیم که اگر سال آینده دوباره با چنین وضعیتی مواجه شدیم امکان پاسخگویی دقیق‌تری فراهم باشد.

رسیدگی به اعتراضات معلمان مدارس غیردولتی که با شیوع کرونا حقوقی دریافت نکرده‌اند / پرداخت وام کم‌بهره به موسسان مدارس غیردولتی به ازای هر نیروی فعال

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر معلمان مدارس غیردولتی که همپای معلمان رسمی کار می‌کنند اما امنیت شغلی ندارند، مزایای کافی دریافت نمی‌کنند و همکاری برخی از آنها در ایام کرونا قطع شده است گفت: معلمان مدارس غیردولتی تحت حمایت ما هستند و موسسان موظف به پرداخت کامل حقوق آنها هستند و اگر تاخیری وجود داشته باشد حتما رسیدگی می شود.

وی افزود: ما در ازای خدمات موسسان، تسهیلاتی را برای مدارس غیردولتی تسهیلاتی درنظر گرفتیم و در صورتی که حقوق معلمان را کامل بپردازند می‌توانند از ۱۶ میلیون تومان وام کم بهره به ازای کارکنان بهره‌مند شوند.

وی درباره شایعه وجود مافیای مدارس غیردولتی در پشت پرده ماجرای بازگشایی یک ماهه مدارس گفت: خودتان هم می‌گویید که شایعه است، علت بازگشایی را بیان کردیم و تصمیم ستاد ملی کرونا بود.

 حاجی میرزایی درباره تبعات حضور دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی در پی افزایش حضور آموزشی در فضای مجازی اظهار کرد: با بحرانی مواجه شدیم که ماموریت آموزش و پرورش در معرض خطر قرار گرفت. روش‌های متنوعی وجود دارد و هیچ کدام بدون مناقشه و آسیب نبود. قطعا خانواده‌ها باید مشارکت کنند. وظیفه ما ایجاد فضای منحصر به فرد بود و شبکه شاد صرفا اپلیکیشنی برای آموزش بود. روش‌های آموزشی ما در کشورهای دیگر هم استفاده شده و آموزش الکترونیکی یک ضرورت است.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از هشت سال قبل ماموریت داشت که به این سمت حرکت کند، اقتضائات تغییر کرده است گفت: طبیعی‌است که آموزش الکترونیک جایگزین آموزش حضوری نیست و بعد از بازگشایی مدارس این ظرفیت ها به عنوان ظرفیت مکمل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی درباره شبکه تعاملی سینا و رها شدن آن گفت: شبکه شاد با سینا متفاوت است. شبکه شاد جایگزین کار آموزشی و تعاملی است اما نرم افزار سینا، شبکه تعاملی نبود و نقش آگاهی دهی داشت.

«شاد» رایگان شد 

وی افزود: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد محقق شده است، وزارت ارتباطات در کنار ما بود و کمک کرده و همراه ما خواهد بود.

مشکلی برای هدایت تحصیلی نیست 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط جدید مجموعه تعادل‌های موجود را با مشکل مواجه کرد گفت: آزمون رغبت تحصیلی و ارائه خدمات مشاورین برای هدایت تحصیلی در زمانی که مدارس باز بودند انجام شد و اختلالی درباره هدایت تحصیلی وجود ندارد. روند ثبت نام های سال جدید نیز با توجه به شرایط کرونا ابلاغ شده است.

تکلیف پول‌هایی که مدارس به اولیاء پس نمی‌دهند چه می‌شود؟

وی درباره پول‌های سرگردانی که از خانواده‌ها دریافت شده و عودت داده نمی‌شود اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های دریافتی بابت خدمات آموزشی ارائه شده است، اما هزینه خدمات فوق برنامه که کلاسی بابت آن برگزار نشده باید برگردد اما اگر هزینه‌ای بازگردانده نشده تخلف است. هزینه سرویس مدارس هم طبق مصوباتی که قبلا اعلام شده باید عودت داده شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    46 7
    به قول خودتون این ده درصدهم بچه های روستابودن پس امتحان نهایتون روبزاریدبرای سال های بعدوباجون بچه های مردم بازی نکنید
    • محمد سلطانی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      0 0
      1
  • معلم IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    29 1
    این وزیر تا کلی معلم و یه تعداد دانش آموز نکشه دست برنمیداره .خودش ویدئو کنفرانسی دستورات چرت صادر میکنه ..من نمی دونم کار شبانه روزی حتی نصفه شب با شاد غم انگیزش بس نیست؟
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      0 0
      دقیقا خدا خیرت بده عزیز ما هم همین رو میگیم ! اسیب به کودکان و نوجوانان غیر قابل تحمله!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    14 1
    تو رو خدا بیخیال ما بشید همین یه بار آقای وزیر تو رو جون مادرت
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    به همان خدای احد و واحد هیچ کدام از موارد بهداشتی تاکید شده در مدرسه ها اجرا نشد و نمی شود.درسته بالاخره باید با این ویروس کنار بیایم اما اگر بودجه ای برای بهداشت مدارس داده نشه و موارد بهداشتی هم رعایت نکنند باید در پاییز منتظر فاجعه باشیم.
  • ایلار IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    8 1
    مارو مدیر نمیزارع بریم مدرسع
    • لیلی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      6 1
      به اون خدایی که اینا قبولش ندارن ..ما داریم سکته میزنیم از استرس ..به کی باید گفت دردمونا..من فقط یک بچه دارم اگه خدای نکرده اتفاقی براش بیفته یقه کیو باید بگیرم ...خود وزیر از طرق مجازی داره باهمه صحبت میکنه اونوقت این طفل معصوما باید برن مدرسه برا امتحان ..ای مرده شور اون درسی را ببرن که بخواد خدای نکرده جون بچمو بگیره..ماخوندیم به کحا رسیدیم..چرا نظرات را پخش نمیکنید ..اگه نمیخواهید نظرات را بگذارید پس لطف کنید و این قست را بردارید.بچه هااین امتحانهارا خراب مبکنند چون با کلی استرس ترس از کرونا مدرسه دارن میرن ذهنشون درگیره،چرا نمیخواهید بفهمید..خود معلم میخواسته آنلاین بگیره مدیر گفته نه باید بیان مدرسه آخه چرا دارید با جون بچه ها بازی میکنید
  • محمدسلطانی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    باید امتحانات نهایی حضوری باشه چون خیلی‌ها به اینترنت دسترسی ندارند الاوه براون اگه مجازی باشه تقلب های زیادی صورت میگیره
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    چقدددر غرررمیزنید وناله میکنید درستونو بخونید بابا دو پایه نه ودوازده هم شرایطشون متفاوت با بقیه پایه ها حتما صلاح دیدن امتحاناشون حضوری باشه که گفتن
  • حسن IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    درستونو بخونید وغر نزنید دیگه حتما صلاح دیدن تو دوپایه امتحان حضوری باشه
  • میترا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    فقط از خدا میخوام این سال تموم بشه پدر مارو درآوردن با این برنامه شاد که غمگين بزارن اسمشو بهتره وآموزش غیر حضوریشون نهمی های طفلی آموزش غیر حضوری و امتحان حضوری این انصافه مگه درس رو حضوری دادید که امتحان حضوری میخواهید حتما باید دوباره کلی دانش آموز و خانواده هاشون کرونا بگیرن تا شما فهم پیدا کنید
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    آقای مثلا وزیر که افتخار میکنید ده درصد دانش آموز اومدن مدرسه، به اون نود و پنج درصد معلمی که نصفشون به خاطر بعد مسافت مجبورند با وسایل نقلیه عمومی تردد کنن وسلامتیشون درخطره هم کمی فکر کردید؟؟ التماس تفکر برای شما ودیگر تصمیم گیرندگان این مملکت ، خداوند به ملت ما صبر جزیل عنایت کند.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 0
    اخه من موندم کی به شما گفته ما دلمون میخواد بریم مدرسه الان بچه های نهم چه گناهی دارن که اینجوری با جونشون بازی میکنین و میخواین امتحانا شونو حضوری بگیرین بابا اگه فقط یه نفر کروناش مثبت باشه و یه سرفه کنه همه میگیررررن
    • علی رصابی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      4 0
      خدایی چه فرقی بین بچه های نهم و دوازدهم با بچه های دیگست ، یعنی کرونا ما رو نمیگیره یا از نهم ها و دوازدهم ها میترسه تو رو چه اصراری هست به ادامه سال تحصیلی تا همین جا بسه دیگ ، اگ یه نفر از بچه ها کرونا داشته باشه ، با یه سرفه همه بچه کرونا میگیرن و بعد که اینا برن پیش خونواده هاشون اونا هم کرونا میگیرن و این میشه یه معضل دیگ تو رو خدا بیخیال شید .....
    • ارین IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      1 1
      اگه ما نهمی ها بریم مدرسه یه اتفاقی برامون بیفته کی جوابگوئه بقیه امتحاناشون انلاینه ما بریم مدرسه تا چی بشه
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    توهرمدرسه یک یادونفرازبچه هابودند این شد۱۵درصد؟ چراداریدباجون بچه هابازی میکنید حالامعلمابه جهنم بیچاره نهما که امتحاناتشون حضوریه
  • مرحمت الطافی IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام جناب وزیر حقوق بازنشستگانی که بعنوان حق التدریس کار می کنند .پس چه می شود .
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    معلم ها خودشون پیام و زنگ میزدند و اصرار میکردن ک بچه ها ب مدرسه نیان
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 1
    سلام مدارس دانش آموزان را نمی پذیرند وبه هر بهانه‌ای آنها را رد میکنن می گویند اگر مشکلی داری باید در کلاس مجازی رفع کنی مسوولان می بایست طوری برنامه‌ریزی می کردن که هر کلاس برای هر جلسه حداکثر ده نفر بیشتر نباشد وهر کلاس را طی یک هفته یا دو هفته برنامه‌ریزی کنند که دوره دوم دبیرستان یک دوره رفع اشکال قرار دهند به دلخواه که دانش آموزان در طی دو جلسه با تعداد کم برای دروس ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست اگه نیازی بود حضور پیدا کنند البته باید ابن برنامه توسط مدیر مدرسه برنامه ریزی شود و به اطلاع دانش آموزان رسانده شود که هر دانش آموز بدوند اگر نیاز داشته باشد چه زمانی در مدرسه حضور پیدا کند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 0
    واقعا من نمیفهمم مگه ما نهمیا چ گناهی کردیم ک باید حضوری امتحان بدیم مگه ما ادم نیستیم مگه ما کرونا نمیگیریم یعنی واقعا هدایت تحصیلی مهم تره تا جونمون ک باید حضوری امتحان بدیم
  • ستایش IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    من نمیدونم خون پایه های دیگه رنگی تر از ما که نهمی و داوزدهمی بدبخت باید بریم امتحان بدیم بابا به اون خدایی که میپرسیتد ما بخاطر درس نمیگیم حضوری نکنید با میگم جون خودمونو داریم میندازیم خطر چهار ماه خودمونو قرنطینه کردیم بعد به خاطر یتصمیم اشتباه شما باید در بیایم بیرون اعهههه بابا یکم به فکر ما باشید
  • تیام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    مردم بچه هاتون رو بیخود در معرض بیماری کشنده قرار ندین .این وزیر ومعاون هاش برای خودنمایی هرکاری می کنند. خیلی کمبود دارند دیده بشند .
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 0
    بسه دیگه همش نهم حضوری حضوری مگه ما آدم نیستیم
  • منتقد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    من شما حلال نمیکنم ما ها رو میفرستید مدرسه با استرس دردسر دلشوره بریم مدرسه
  • سارینا قاسمی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    فکر کردین ک بچه های نهم و دوازدهم ضد کرونا هستن؟؟؟؟ اگر یکی از ما ها کرونا گرفت کی میخاد جواب گو باشه ؟؟ من قول میدم ک حتی شما ناراحت هم نمیشید . من خودم یک دانش اموز نهمی هستم و ب کل دانش اموزان چ نهم و چ دوازدهم میگم ک اگر جون خانواده تون براتون مهمه به تمامی کشور بیاین نشون بدیم ک ما ب مدرسه نمی رویم و امتحان نمی دهیم مگر جانمان از یک امتحان مهم تر نیست؟؟
  • سارینا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    در کل کشور تو هر مدرسه ۳ یا ۴ نفر ک رفته باشه روی هم میشه ۱۵ درصد ‌.شما چی فکر کردین؟ فکر میکنین ک نهمی ها و دوازدهمی ها ضد کرونا هستن واقعا؟؟؟؟
  • Mania IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    آقای وزیر لطفا به فکر دانش آموزان نهم هم باشید اگه اونا برن مدرسه یکی از اون ها هم کرونا داشته باشه همه میگیرن و بعد هم به خانواده هاشون انتقال میدن و بعد هم فامیل و کلا جمعیت ایران نابود میشه حالا فقط به خاطر یه هدایت تحصیلی؟؟؟؟؟ مگه نهمی ها دوازدهمی ها چه فرقی با بقیه میکنن؟؟؟؟؟؟ مگه اونا ضد کرونا هستن یا مثلا کرونا نمیاد طرفشون؟؟؟؟؟؟ من نمیفهمم واقعا!!! مدرسه ها به هر بهانه ای از حضور بچه ها کم میکنن بعد شما رو چه حساب کتابی گفتین امتحانات حضوری؟؟؟؟؟؟؟؟
  • Amir IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    دانش اموزان نهم که ضد کرونا نیستیم که حضوری باشه حتما باید به کشتن بدید مارو
  • علیرضا کارگر IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    نهم مجازی کنید واقعا کرونا زیاد شده اگر حضوری باشه ما نمیریم و خودتون مجبور میشید مجازی کنید نهمی ها دوازدهمی ها اگر خودتون خر نباشید همتون نرید مدرسه مجازی میکنن
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    امتحانات حضوری را لغو کنید
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    خواهش میکنیم امتحانات حضوری رو لغو کنید این چه مسخره بازیه آخه بسه دیگه شدیم موش آزمایشگاهی زیر دست شما
  • سالاری IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام آقای وزیر ماه سه ماه خودمونو قرنطینه نکردیم که بچه هامون بفرستیم حضوری ما دیابت داریم وحاضرنیستیم بچه هامون بفرستیم حضوری شما فقط فکرامتحان هستید فکر رفت وآمد بچه هم هستید؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس