کد خبر 1072638
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
ارتش سوریه

روزنامه الوطن سوریه خبر داد که ارسال تجهیزات نظامی ارتش سوریه به شمال حلب باعث شد که یک گردان نظامی فرانسوی وابسته به ائتلاف بین‌المللی از این منطقه خارج شود.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدیدی به مقرهای خود در شمال شرق استان حلب و در مسیر بین‌المللی حلب-حسکه ارسال کرد.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ارسال این تجهیزات باعث شد که یک گردان نظامی فرانسوی وابسته به ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از این منطقه خارج شود.

بیشتر بخوانید:

علنی شدن اختلافات النصره با ترکیه در سوریه

حمله توپخانه‌ای ترکیه به روستاهایی در شمال سوریه و عراق

«جمعه العیسی» تحلیلگر مسائل سیاسی در این باره گفت: «مهمترین مقرهایی که [با ارسال این تجهیزات] تقویت شد، در سیلوها و دوراهی الخطاف به پل "قره قوزاق" است؛ [منطقه‌ای] که آخرین منطقه در مسیر ارتباطی شهر منبج به رود فرات است».

العیسی با بیان اینکه ارسال این تجهیزات ظاهرا برای تثبیت مقرهای نظامی ارتش است، تأکید کرد، بعید است که ارتش سوریه در این مرحله دست به عملیات نظامی بزند.

وی با اشاره به وضعیت وخیم ساکنان شهر منبج به خاطر تسلط شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، افزود: «یک گردان نظامی فرانسوی در نزدیکی روستای "خروص" در ریف عین العرب حضور داشت... ولی پس از نزدیک شدن ارتش سوریه به این منطقه، موضع خود را به شمال این مسیر بین‌المللی (حلب-حسکه) تغییر داد».

این تحلیلگر سوری با اشاره به افزایش نارضایتی ساکنان منبج از رفتار شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا، خاطر نشان کرد، علت این نارضایتی فساد و اقدامات تبعیض‌آمیز عناصر کُرد علیه ساکنان است. در واقع آنان، «در داخل شهر با مردم به گونه‌ای رفتار می‌نند که گویا آنان (ساکنان بومی) برده هستند و [کُردها] فکر می‌کنند که یک حکومت مستقل هستند».

العیسی با بیان اینکه این شبه‌نظامیان مانع از بازگشت ساکنان به منازل خود می‌شوند، خاطر نشان کرد، شهروندان منبج که در حلب، دمشق یا هر شهر دیگری، حضور داشته باشد، اجازه ندارند جز با یک ضامن کُرد، وارد شهر محل سکونت خود شود.

وی در پایان تصریح کرد، این تبعیض حتی در خصوص ویروس کرونا نیز وجود دارد؛ به گونه‌ای که قانون منع آمدوشد صرفا درباره ساکنان عرب اجرایی می‌شود، ولی کُردها می‌توانند این قانون را نادیده بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس