کد خبر 1072142
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
اللهیار صیادمنش

شایعات این چند روز درمورد جدایی صیادمنش از فنرباغچه کافی بود تا ابتدا مدیربرنامه‌های الهیار و سپس خودش فوری نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را تکذیب کنند.

به گزارش مشرق، همه‌چیز از خبر سایت ساجان‌اسپورت ترکیه شروع شد: « اللهیار صیادمنش، مهاجم جوان فصل گذشته استقلال که ابتدای فصل با قراردادی به‌مدت چهارسال به فنرباغچه پیوست، نتوانست خود را در این تیم مطرح ترکیه اثبات کند. طبق اعلام رسانه‌های ترکیه‌ای این بازیکن دیگر جایی درجمع قناری‌های زرد ندارد و قراردادش فسخ شده است.» نکته جالب اینکه علت اصلی فسخ این قرارداد دربرخی رسانه‌ها نداشتن شناخت کافی از فوتبال حرفه‌ای یاد شده است.

همین شایعات کافی بود تا ابتدا مدیربرنامه‌های الهیار و سپس خودش فوری نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را تکذیب کنند. صیادمنش ۱۸ساله که پیش از آغاز فصل جدید با پیراهن فنرباغچه برابر تیم‌هایی مانند بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید به میدان رفت در ابتدا به‌مدت نیم‌فصل به تیم دسته‌اولی استانبول‌اسپور قرض داده شد اما در ژانویه 2020 در بازگشت به فنرباغچه نتوانست خودش را اثبات کند تا به‌سمت درهای خروج این تیم برود.

البته این خبر در سایت ملیت ترکیه نیز بارتاب داشت و برخی دیگر نسبت به این خبر واکنش نشان داده و این‌طور القا کردند که انتشار چنین خبری به‌نوعی پایان کار پدیده بزرگ فوتبال ایران است که همه از او به‌عنوان علی دایی دوم فوتبال ایران یاد می‌کردند. اما در کمتر از چندساعت هم خود اللهیار و هم مدیربرنامه‌هایش همه‌چیز را تکذیب کردند. با این حال خیلی‌ها می‌گویند با توجه به خبر سایت ترکیه‌ای اصلا بعید نیست در روزها و هفته‌های آینده خبری که شایعه بود رنگ واقعیت به خودش بگیرد و چه‌بسا این بازیکن مجبور به‌جدایی از فنرباغچه شده و به تیمی دیگر بپیوندد. البته باشگاه فنرباغچه هم به‌صورت رسمی جدایی اللهیار را تکذیب کرد. باشگاه زرد قناری به وبسایت گازت‌فوتبال اعلام کرد قرارداد صیادمنش فسخ نشده و آنها هیچ اقدامی دراین‌باره انجام نداده‌اند و به قرارداد خود تا سال 2024 پایبند هستند.

بیشتر بخوانید:

باشگاه فنرباغچه جدایی صیادمنش را تکذیب کرد

اصرار رسانه‌های ترکیه به جدایی صیادمنش از فنرباغچه با وجود تکذیب +عکس

فسخ قرارداد صیادمنش شیطنت رسانه‌ای است

صیادمنش در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به انتخاب مجله گاردین یکی از ۶۰ استعداد برتر فوتبال دنیا لقب گرفت تا واسطه‌های انتقال و مدیران‌برنامه برای او نقشه بکشند. او سپس در انتهای لیگ هجدهم (فصل قبل لیگ برتر) عنوان پدیده لیگ را ازآن خود کرد و این درحالی بود که او دیگر در ایران نبود. صیادمنش درخصوص آخرین شرایطش صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

از شایعه فسخ قراردادت شروع کنیم. خبری که خیلی زود تکذیبش کردی.

واقعا نمی‌دانم این اخبار چرا و به چه دلیل منتشر می‌شود، البته طبیعی است در دورانی که کرونا فوتبال را تعطیل کرده یک خلأ و فاصله در فضای رسانه‌ای به‌خاطر پوشش اخبار ایجاد شده باشد و همین موضوع رسانه‌ها را وادار کرده بعضا به خبرسازی بپردازند. اگر این خبر صحت داشت قبل از هرکس یا حتی رسانه‌ باشگاه خود من یا مدیربرنامه‌هایم را مطلع می‌کرد و این درحالی است که باشگاه به من حرفی نزد و بعید است چنین خبری درست باشد، ضمن اینکه فعلا فنرباغچه سرمربی ندارد که بخواهد درمورد بازیکنان این تیم تصمیم بگیرد.

پس چطور می‌شود با این وضعیت و در این شرایط خبر از فسخ یک بازیکن منتشر ‌شود؟

من نمی‌دانم، این موضوع را باید رسانه‌های ترکیه پاسخ دهند که چنین خبری را منتشر کرده‌اند.

نکته جالب در انتشار خبر آنجایی بود که اعلام شده بود گویا از شرایط فوتبال حرفه‌ای شناخت و اطلاعات کافی نداری!

بله خودم هم فهمیدم. واقعا نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا نشأت می‌گیرد! چطور یک بازیکن ملی‌پوش که در همه این سال‌های اخیر در تمامی رده‌های سنی در تیم‌ملی فوتبال کشورش بازی کرده از شرایط فوتبال حرفه‌ای شناخت ندارد. این‌هم از آن‌دست حرف‌های عجیبی بود که منتشرشده و خودم هم با شنیدن آن متعجب شدم.

قرار بود ویلموتس به فنرباغچه بیاید و با توجه به شناختی که از تو داشت اگر می‌آمد این موضوع می‌توانست به‌نفع تو باشد.

ویلموتس به من لطف دارد. آن زمان هم که در تیم‌ملی بود من را به‌عنوان ملی‌پوش برای اولین‌بار به تیم‌ملی فوتبال ایران دعوت کرد و گل هم زدم. به‌نظر من حمایت یک مربی از بازیکن در شرایط فعلی و آینده‌اش خیلی موثر است و ویلموتس در آن زمان از من به‌خوبی حمایت کرد.

بازگشت به استقلال چقدر صحت دارد؟ گفته می‌شود ممکن است به‌صورت قرضی به تیم سابقت برگردی!

هواداران استقلال به من لطف دارند و اتفاقا آنها نیز در این مدت سوالاتی را از من پرسیده‌اند، اما واقعیت این است که من فقط ۱۸سال دارم و اگر قرار به‌جدایی از فنرباغچه باشد می‌خواهم به‌دنبال رسیدن به رویاهایم در اروپا باشم، بنابراین به بازگشت به ایران در این برهه زمانی فکر نمی‌کنم و فعلا می‌خواهم مسیر پیش‌رو را با قدرت ادامه دهم، ضمن اینکه برای استقلال و هوادارانش هم بهترین‌ها را می‌خواهم و آرزوی موفقیت دارم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 1
    از این فوتبالیست در نمیاد به جای تمرین بی وفقه همش داره تو حواشی غلت می زنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس