کد خبر 1071558
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
رئال

رئال مادرید از امروز تا ۳۴ روز آینده می‌تواند سالگرد قهرمانی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد.

به گزارش مشرق، رئال مادریدی‌ها در بهترین روزهای خود به سر می‌برند این موضوع به خاطر بازگشت به تمرینات نیست. از امروز (دوشنبه) را می‌توانیم "ماه رئال مادرید" بنامیم. تنها سفیدپوشان هستند که توانستند ۱۳ جام اروپا (شش جام با عنوان جام باشگاه‌های اروپا و هفت جام با عنوان لیگ قهرمانان اروپا) را به دست آورند. در ۳۴ روز آینده می‌توان سالگرد هر یک از این ۱۳ عنوان را جشن گرفت. 

بیشتر بخوانید:

راموس: هدف ما قهرمانی در لالیگاست

۱۰ عنوان در  این ماه (می) و سه جام در ژوئن به دست آمدند. شش قهرمانی در یک روز ثبت شدند (هشتمین و دهمین در ۲۴ می، سومین و یازدهمین در ۲۸ می، چهارمین و دوازدهمین در ۳ ژوئن). به همین خاطر هواداران تیم مادریدی از ۱۳ بهار سفید خود که با ۱۳ جام لیگ قهرمانان همراه شده است صحبت می‌کنند. 

نکته عجیب اینجاست که اولین قهرمانی دیرتر از همه جشن گرفته می‌شود. سفیدپوشان در سیزدهم ژوئن ۱۹۵۶ دوران درخشان خود را با پیروزی برابر رمس آغاز کردند و برای نخستین بار فاتح معتبرترین جام قاره شدند. مادرید در آن فینال ۴ بر ۳ پیروز شد. 

این جشن‌ها برای هواداران رئال مادرید در نقاط مختلف جهان از امروز شروع می‌شود. یازدهم می ۱۹۹۶ سفیدپوشان توانستند در بروکسل ششمین قهرمانی‌شان را جشن بگیرند. این قهرمانی یک ویژگی خاص داشت و با یازده بازیکن اسپانیایی در ترکیب اصلی به دست آمد. در تیم دو بازیکن خارجی برجسته به نام‌های فرانس پوشکاش و سانتاماریا حضور داشتند اما به خاطر سنشان نیمکت نشین بودند تا در ترکیب اصلی. میگل مونیوس برای بازی فینال آنها را در میان یازده بازیکن قرار نداد. این جام همیشه با عنوان "Ye-Yés" یاد می‌شود که به خاطر گزارش فلیکس لاسارو در ال آلکاسار چنین لقبی گرفت. این روزنامه نگار شش بازیکن رئال مادرید به نام های گروسو، د فلیپه، پیری، ولاسکس، بتانکورت و سانچیس را گرد هم آورد. 

تصویر به یادماندنی توسط لوییس اویرو از این شش بازیکن در هتل آرسیپرسته پیش از یک بازی لالیگا به ثبت رسید. بازیکنان کلاه گیس‌هایی که خوان پیندو خریده بود را بر سر گذاشته بودند. تیتر گزارش " Ye-Yés های مادرید این چنین هستند" بود. این تیتر به افتخار بند بیلتز (گروه موسیقی انگلیسی) بود. عکس دیگری هم وجود داشت که پاکو خنتو در کنار پنج بازیکن دیگر مادرید بود اما نمی‌خواست کلاه گیس بر سر بگذارد.
 

۱۳ قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس