کد خبر 1071017
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
طالقانی

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی گفت که چه امروز و چه زمانی که به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت می‌کرد، مدافع برگزاری مسابقات انتخابی بوده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا طالقانی در مورد حضورش در جلسات اخیر فدراسیون کشتی اظهار داشت: در چند جلسه بودم، صحبت‌هایم را هم آنجا مطرح کردم، خصوصا در مورد انتخابی تیم ملی. در زمان ریاستم در فدراسیون هم مبنای ما انتخابی بود.

بیشتر بخوانید:

چرخه پر سر و صدا در کشتی؛ از قهر تا سکوت

وی ادامه داد: همان زمان دبیر به خاطر آسیب دیدگی دستش، در انتخابی کشتی نگرفت. یکی دو نفر هم بودند. گاهی اوقات اعضای کمیته فنی پای یک نفر می‌ایستادند چون به لحاظ فنی اعتقاد داشتند نفر اول فاصله‌اش با نفر بعدی زیاد است ولی من همیشه نظرم با انتخابی تیم ملی بود. مواقعی این صحبت مطرح می‌شد که چرا این آقا کشتی نگرفته و وقتی قرار بود سرمربی و کمیته فنی انتخاب کنند، همیشه بحث‌هایی پیش می‌آمد.

طالقانی عنوان کرد: چند وقت قبل در تلویزیون مسابقات خاطره انگیز ورزش را پخش می‌کرد. در آتن دبیر نتوانست کشتی بگیرد چون دستش خراب بود. چقدر هم به من توپیدند ولی گفتم من به گردن می‌گیرم. با اینکه نظر من همان وقت انتخابی بود، اما 14 نفر رای دادند که دبیر به المپیک برود. دستش درد می‌کرد، برای مداوا او را به آلمان و فرانسه فرستادیم و دستش خوب شود. بعد کشتی انتخابی برگزار نشد و تا در المپیک باخت، همه خودشان را کشیدند کنار، در حالی که نظر من از ابتدا انتخابی بود و نظر آنها عدم برگزاری انتخابی. 

رئیس پیشین فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه امروز هم صددرصد موافق انتخابی تیم ملی است، تصریح کرد: با انتخابی، حق کسی که زحمت می‌کشد، تضییع نمی‌شود. یک نفر یک سال کار کرده و مزدش را در انتخابی می‌گیرد. همه باید تابع انتخابی تیم ملی باشند، اگر انتخابی گذاشتیم دیگر باید همان را اجرا کنیم. یک بار برای کاری در مورد محمود کدخدایی به ژاپن رفته بودم، فوکودا رئیس فدراسیون کشتی ژاپن گفت شنیده‌ام خیلی پرونده‌های قضایی دارید، اما اینجا اینطور نیست، چون قانون حکمفرماست. وقتی همه تابع قانون باشیم و آن را دور نزنیم، مشکلات و حاشیه‌ها هم کم می‌شود. 

طالقانی در مورد اختلافات اخیر بین رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به تسنیم گفت: هر کاری از دستم بربیاید برای حفظ آرامش کشتی، انجام می‌دهم. امروز واقعا وقت این حرف‌ها نیست. از همه دوستان خاضعانه خواهش می‌کنم به خاطر المپیک اینها را بگذاریم کنار و فقط کار کنیم تا در المپیک مردم را با مدال‌های کشتی شاد کنیم. از علیرضا دبیر هم خواهش می‌کنم مدیریت فراملی داشته باشد تا همه بچه‌ها دور هم جمع شوند. اینها همه جزو بهترین‌های کشتی هستند. هم مربیان را می‌گویم و هم کشتی‌گیران را. امیدوارم بدون حاشیه همه به فکر کشتی و المپیک باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس