کد خبر 1068605
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
جانسون: پزشکان آماده بودند مرگم را اعلام کنند

نخست وزیر انگلیس در توصیف زمان بستری شدنش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان به‌خاطر ابتلا به کرونا گفت، پزشکان برای اعلام مرگش آماده شده بودند.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که به تازگی از دوره نقاهت ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» مرخص شده است، گفت هنگامی که در بیمارستان بستری بود، حالش رو به وخامت رفته بود و پزشکان آماده اعلام مرگش بودند.

جانسون در مصاحبه با روزنامه «سان» گفت، هنگامی که به‌خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، به قدری حالش وخیم شده بود که «لیتر لیتر اکسیژن» به او وصل می‌کردند تا زنده بماند.

بیشتر بخوانید:

نخست وزیر انگلیس گفت: «انکار نمی‌کنم، لحظات سختی بود. آن‌ها آماده بودند سناریویی شبیه مرگ استالین را اجرا کنند. وضعیت خوبی نداشتم ولی متوجه بودم در حال برنامه‌ریزی برای این احتمال بودند».

وی افزود: «پزشکان برای خراب شدن اوضاع همه نوع تمهیداتی را در نظر گرفته بودند. آن‌ها به صورتم ماسک زدند و برای مدتی طولانی لیتر لیتر اکسیژن دریافت کردم».

جانسون گفت همچنان که در بیمارستان «سنت توماس» در جدال بین مرگ و زندگی بود به این فکر می‌کرد که «باورش سخت بود که سلامتم تنها ظرف چند روز به این وضع برسد».

او در ادامه گفت: «به خاطر دارم که درمانده شده بودم. نمی‌توانستم بفهمم چرا حالم بهتر نمی‌شود. بدترین لحظه زمانی بود که احتمال وارد کردن لوله [اکسیژن] به مجاری تنفسی‌ام ۵۰-۵۰ شده بود».

وی افزود: «به‌خاطر تلاش فوق‌العاده فوق‌العاده پرستاران توانستم از پس آن برآیم. آن‌ها واقعاً موفق شدند... واقعاً شگفت‌انگیز بود که می‌دیدم... وقتی درباره‌اش حرف می‌زنم احساساتی می‌شوم».

 دفتر نخست وزیر انگلیس ۱۸ فروردین اعلام کرد که بعد از گذشت ده روز از ابتلای بوریس جانسون به ویروس کرونا و به دلیل ادامه دار بودن علائم بیماری وی، او برای انجام آزمایشهای بیشتر در بیمارستان پذیرش شده است.

یک روز بعد از آن، با شدت یافتن بیماری جانسون، او را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کردند و به مدت ۴ روز در این بخش بستری بود. نخست‌وزیر انگلیس در نهایت، ۲۴ فروردین از بیمارستان مرخص شد و از هفته گذشته کار خود در دولت را از سر گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    11 0
    کاش میمردی روباه کثیع. خیلی منتظرم ملکه انگلیس بمیره خدا شاهده.بابا 95 سالشه.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      5 0
      به امید آن که زنده بودنش به درازا نکشد!!
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 0
    یه آشغال کمتر.
  • مترصد IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    خب . این بابا با مرگ ملاقاتی داشت . ببینیم که چه تغییری در منش و رفتارش رخ خواهد داد . صد در صد در اون لحظه به خدا گفته : خدایا مرا برگردان قول میدهم اعمال نیک انجام دهم . ببینیم حالا چه خواهد کرد ؟ . اگه زیر قولش بزنه - وعده الهی فرا میرسه و مسخ میشه .منتظر بشینیم و تماشا کنیم .عاقبت این ماجرا حتما عبرت آموز خواهد بود .
  • US ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    بادنجان بم آفت نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس