کد خبر 1065825
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
ریابکوف نمایه

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به انتشار گزارشی در آمریکا گفت، شبهه‌افکنی در استانداردهای هسته‌ای روسیه غیر قابل قبول بوده و هدف واشنگتن تصاحب بازار فناوری هسته‌ای جهان است.

به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت تلاش واشنگتن برای شبهه‌افکنی درخصوص استانداردهای بالای روسیه در زمینه فناوری هسته‌ای غیر قابل قبول است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» ریابکوف روز شنبه گفت، روسیه راهبردهای جدید آمریکا در زمینه انرژی را بررسی خواهد کرد و مشخص است که آمریکا در تلاش است صنعت ملی اورانیوم خود را احیا کند.

بیشتر بخوانید:

پوتین فرمان هسته‌ای صادر کرد

وی افزود: «به‌طور ویژه، تلاش‌هایی در زمینه نسبت دادن استانداردهای ناکافی در زمینه ایمنی هسته‌ای به روسیه، در حال انجام است. البته که برای ما چنین ارزیابی‌هایی غیر قابل قبول هستند زیرا روسیه در این زمینه و کل حیطه‌های مربوط به تکنولوژی‌های هسته‌ای به‌عنوان رهبری جهانی شناخته می‌شود».

ریابکوف گفت: «البته که ما گزارش کارگروه وزارت انرژی آمریکا درخصوص سوخت هسته‌ای را مطالعه خواهیم کرد. تا به اینجا مشخص است که این سند قصد مقامات اجرایی آمریکا در احیای صنعت اورانیوم آمریکا و بازگشت آمریکا به رهبری [صنعت] انرژی هسته‌ای را نشان می‌دهد».

ریابکوف در ادامه گفت، این گزارش «بسیار قطور، تخصصی و نیازمند تحلیل است و ملاحظاتی در آن درج شده است که احتمالاً نیازمند اظهار نظر از طرف ما خواهد بود».

این گزارش که روز جمعه منتشر شده و قرار است توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز بررسی شود، بیان می‌کند که آمریکا باید به رهبر جهانی بازار فناوری هسته‌ای تبدیل شود و از روسیه و چین سبقت بگیرد. هدفی که انتقاد پکن را به دنبال داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 2
    جنگ قدرت ظاهری و برادری باطنی شما دو ابرقدرت دنیا رو به فلاکت و خونریزی کشونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس