کد خبر 1064657
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
لوگوی پرسپولیس

مهم‌ترین موضوعی که این روزها هواداران پرسپولیس نگران پشت‌سر گذاشتن آن هستند بدهی‌های سنگین به مربیان و بازیکنان خارجی است .

به گزارش مشرق، حالت برزخ در پرسپولیس به اوج خود رسیده و عدم انتخاب مدیرعامل و اعضای جدید هیات‌مدیره برای این تیم ازسوی وزارت ورزش و جوانان به این موضوع دامن زده است تا تقریبا اکثر موارد در سرزمین سرخ‌ها به حالت سکون رسیده باشد و همه منتظر باشند با انتخاب نفرات جدید، برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات موجود انجام شود.

شاید مهم‌ترین موضوعی که این روزها هواداران پرسپولیس نگران پشت‌سر گذاشتن آن هستند بدهی‌های سنگین به مربیان و بازیکنان خارجی است که یکی‌یکی با حکم قطعی فیفا زمان پرداخت آنها فرا می‌رسد، از این گذشته بدهی‌های جاری به کادرفنی و بازیکنان فعلی و پول رضایتنامه گل‌محمدی را هم باید به بدهی‌های خارجی سرخ‌ها اضافه کرد.

 درخواست اول رد شد

یکی از منابعی که سرخ‌ها برای درآمدزایی روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و تا به‌امروز این پول را برای هزار و یک پرونده بدهی درنظر گرفته‌اند، پولی است که باشگاه آنتورپ بلژیک بابت رضایتنامه بیرانوند باید به سرخ‌ها در سه قسط پرداخت می‌کرد.

پرسپولیسی‌ها که در همان ابتدای عقد قرارداد بیرانوند با این تیم قسط اول را از آنتورپ دریافت کرده بودند، قرار بود در اسفند هم بخش دوم این پول را بعد از پشت‌سر گذاشتن تست پزشکی توسط بیرانوند دریافت کنند که این موضوع به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا و به تعویق افتادن سفر گلر ملی‌پوش به بلژیک به سرانجام نرسید. هرچند سرخ‌ها در نامه‌ای به آنتورپ اعلام آمادگی کردند که بیرانوند را راهی بلژیک کنند و از این باشگاه خواسته بودند مرحله دوم واریزی را انجام دهند، اما پاسخ بلژیکی‌ها به این درخواست منفی بود و آنها از پرسپولیسی‌ها خواستند فعلا صبر کنند تا پس از غلبه بر کرونا و انجام تست پزشکی به تعهدات خود عمل کنند.

 درخواست دوم غیرقانونی بود

از باشگاه خبر می‌رسد بعد از حضور رسول‌پناه و هاشمی در باشگاه، نامه‌ای به باشگاه آنتورپ ارسال و از آنها خواسته شده شماره حساب مندرج در قرارداد را که مربوط به باشگاه پرسپولیس است تغییر داده و مبلغ قسط دوم قرارداد را به حساب یک شخص واریز کنند. البته باشگاه آنتورپ به این درخواست سرخ‌ها هم پاسخ منفی داده و به مدیران پرسپولیس اعلام کرده این کار غیرقانونی بوده و آنها نمی‌توانند پولی را که بابت رضایتنامه بازیکن است به حساب شخص واریز کنند و حتما باید به شماره حسابی که مربوط به باشگاه است، واریز کنند. حالا سوال اینجاست که باشگاه قصد داشته شماره حساب چه شخصی را به بلژیکی‌ها بدهد؟

 150 هزار دلار و هزار و یک نقشه!

پرسپولیسی‌ها از زمانی که قرارداد پیوستن بیرانوند به آنتورپ نهایی و مشخص شد مبلغی در حدود 700 هزار دلار در سه قسط به سرخ‌ها می‌رسد، برای خرج‌کردن این پول هزار و یک نقشه در سر پروراندند. دم‌دستی‌ترین تصمیم پرداخت این پول به بشار رسن بود. او که از سال قبل هم از پرسپولیسی‌ها طلب داشت قسط اول رضایتنامه بیرو را از انصاری‌فرد دریافت کرد و قرار شد قسط دوم هم به این بازیکن داده شود تا او بتواند بخش اعظمی از طلبش را دریافت کند، اما حالا خبر می‌رسد شماره حساب فردی که به آنتورپ داده شده تا پول به حسابش واریز شود مربوط به گابریل کالدرون، سرمربی سابق پرسپولیس است و مدیران باشگاه قصدشان این است که پول این مرد آرژانتینی را از این طریق بپردازند که در این صورت باید دید برخورد بشار رسن در قبال این تصمیم چه خواهد بود. این مساله می‌تواند به احتمال ترک پرسپولیس توسط ستاره عراقی نیز دامن بزند.

 باید با فیفا نامه‌نگاری شود

درخصوص واریز این مبلغ به حساب کالدرون هرچند باشگاه آنتورپ پاسخ منفی داده اما ظاهرا راهکارهای قانونی برای انجام این کار وجود دارد. پرسپولیسی‌ها اگر مصر باشند که این پول را به حساب کالدرون واریز کنند باید با فیفا مکاتبه کرده و نظر مثبت آنها را برای واریز این پول به حساب کالدرون جلب کنند. هرچند شاید عمر مدیران فعلی در باشگاه به آن حدی نباشد که بتوانند این موضوع را به سرانجام برسانند. البته این سوال هم مطرح است که چرا در حالی که مدیران باشگاه مدام تاکید می‌کنند که پرداخت مطالبات برانکو در اولویت قرار دارد، قصد دارند قبل از وی با کالدرون تسویه حساب کنند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس