کد خبر 1064188
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
هواشناسی ایران ۹۹/۲/۲| پیش بینی تشدید ناپایداری‌های جوی در کشور/ هوا ۱۲ درجه سرد می‌شود

سازمان هواشناسی با پیش بینی تشدید ناپایداری‌های جوی و تداوم بارش‌ها تا شنبه آینده از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش مشرق،  بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر در مناطقی از جنوب، جنوب شرق و شرق کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق پیش بینی شده است. 

فردا چهارشنبه بارندگی مناطق گسترده‌تری را در جنوب،جنوب شرق و شرق کشور را ازجمله استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از استان یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است. ضمن این که از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب کشور نیز رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پنجشنبه بارش در شمال غرب ادامه یافته و به تدریج گستره آن سواحل دریای خزر، به ویژه سواحل غربی و مرزی، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و از اواخر وقت دامنه‌های البرز شرقی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. همچنین در این روز وزش باد شدید در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده رگبار پراکنده در شمال غرب کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در استان‌های لرستان، همدان و مرکزی دور از انتظار نیست و در شمال غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز سرعت وزش باد افزایش می‌باید.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ساعات بعدازظهر فردا چهارشنبه با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی ریزش تگرگ در مناطقی از جنوب و شرق کشور پیش بینی می‌شود. دمای هوا در سواحل دریای خزر از روز چهارشنبه تا آخر هفته 8 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس