کد خبر 1063771
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
بخشی از مریخ به زمین آورده می‌شود

ناسا و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری یک پروژه چند میلیارد دلاری برای بازگرداندن یک قطعه از مریخ به زمین هستند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، ناسا و آژانس فضایی اروپا برنامه جاه‌طلبانه‌ای را برای بازگرداندن یک قطعه از سیاره سرخ به زمین تا سال ۲۰۳۱ دارند.

این دو آژانس فضایی در یک نشست مجازی که این هفته برگزار شد، نقشه خود را فاش کردند؛ مریخ‌نورد ناسا به منظور جمع‌آوری نمونه‌های سنگی در ماه فوریه آینده در مریخ فرود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

کاشت گوجه فرنگی و لوبیا روی خاک ماه و مریخ!

در سال ۲۰۲۶، ناسا راکت دیگری به مریخ ارسال می‌کند تا این تکه‌های سنگ را جمع کند و شاتل سوم در سال ۲۰۳۱ فرود خواهد آمد و نمونه هایی را برای دانشمندان به زمین بازمی‌گرداند.

ناسا و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری یک پروژه چند میلیارد دلاری برای بازگرداندن یک قطعه از مریخ به زمین هستند.

آژانس‌ها این برنامه بلندپروازانه را در یک نشست مجازی این هفته تشریح کردند که شامل ارسال سه فضاپیمای مختلف است؛ دو مورد از آنها در مدار مریخ فرود خواهد آمد.

نخستین قدم در ماه ژوئیه برداشته می‌شود؛ مریخ‌نورد استقامت قرار است در فوریه سال آینده روی دهانه Jezero در سطح مریخ فرود آید.

این مریخ‌نورد که به اندازه یک اتومبیل است، در نزدیکی «دهانه یزرو» فرود خواهد آمد که یک دلتای رودخانه فسیلی در نیمکره شمالی مریخ است و چنین  به نظر می رسد که چهار میلیارد سال قدمت داشته باشد.

این پروژه چند میلیارد دلاری برای بازگرداندن یک قطعه از مریخ به زمین، شامل سه پرتاب جداگانه خواهد بود و تا سال ۲۰۳۱ به طول می‌انجامد. این ماموریت زمانی آغاز می‌شود که استقامت، مأمور اکتشاف جدید ناسا  تابستان امسال پرتاب شود.

هدف نهایی این سفر پیچیده که به اسم «آوردن نمونه از مریخ» نام‌گذاری شده، این است که مقداری سنگ از مریخ به زمین بیاورد و عملی شدن آن بیش از یک دهه طول می‌کشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حیدر صالح IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    25 13
    مگر نه اینکه چند روز دیگر پایان دنیا است ؟ سه پرتاب از زمین تا مریخ و یک پرتاب از مریخ به زمین سنگ از مریخ بیاورند ! پول بی زبان را جیب مالیات دهندگان و اقشار آسیب پذیر جامعه اروپایی و آمریکای خرج چند سکانس سینمایی و چند نمونه از سنگ لایهای زیرین زمین از هند یا آفریقا جای سنگ مریخی قالب کنند . اگر ناسا بیل زن بود باغچه خود بیل بزند ! اقشار آسیب پذیر اروپایی و آمریکایی از فقر و بیماری و نبود امکانات در شرف نابودی هستند
    • ناشناس IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      5 7
      چرت و پرت نگو!
    • Haleh IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      2 0
      چرا چرت و پرت میگی
  • رهام حسامی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    3 0
    واقعا طرز فکر شما این هست چون فقیر هست اکتشاف نکنیم وو میگی پایان دنیا .حتی فردا پایان دنیا باشه بشر باید اکتشاف کنه .ناسا میدونی چیه و جه پروژه هایی داره .ارتمیس میدونی چیه .میدونی چند شرکت با هم همکاری میکنند مثل بویینگ و لاکهید مارتین .اسپیس ایکس و.. تا همون ماژول اوریون را تکمیل کنند .ای کاش مالیات مردم به این سمت بره نه جنگ و خونریزی .شما هزینه های دیگه امریکا را نمیبینی فقط ناسا را میبینی .اگه به شما باشه تو کشور خودمون هم تحقیق نکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس