کرونا و معضلی به نام تحریم؛ جنایت علیه بشریت به شیوه آمریکایی

وزارت برق عراق خبر داد که بغداد طرف آمریکایی را قانع خواهد کرد که معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را تمدید کند.

به گزارش مشرق، وزارت برق عراق امروز چهارشنبه خبر داد که این کشور در حال حاضر به خطوط تولید ملی در زمینه انرژی برق، متکی است.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق در این زمینه گفت:  «تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران که به موجب آن، بر واردات برق و گاز از ایران تأثیر می‌گذراد، مدت آن شش ماهه بود و هر بار کاهش یافت تا اینکه به ۳۰ روز رسید».

بیشتر بخوانید:

تداوم مواضع خصمانه وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

العبادی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که وزارت برق عراق، از طریق یک هیئت مذاکره کننده به ریاست یکی از مشاوران نخست‌وزیر، طرف آمریکایی را در جریان اقدامات فنی قرار داده است.

وی خبر داد، طرف آمریکایی می‌خواهد بداند که میزان جدیت طرف عراقی و وزارت برق این کشور در زمینه متنوع کردن منابع تأمین انرژی این کشور و استفاده از انرژی‌های جایگزین مانند استفاده از انرژی خورشیدی تا چه میزان است.

این مسئول عراقی ادامه داد: عراق در حال حرکت در چند مسیر بود، ولی پیامدهای وضعیت اقتصادی، بهداشتی و کاهش قیمت نفت، باعث شده است که وزارت [برق] در همه طرحهای و پروژه‌های راهبردی و قراردادهای خود با شرکتهای بزرگ جهانی، بازبینی کند.

وی خاطر نشان کرد، طرف آمریکا پی خواهد برد که ویروس کرونا، همه‌گیر است و پیامدهای فروپاشی اقتصادی، جهانی است، انجام این پروژه‌ها زمان‌بر بوده و نیازمند بهبود وضعیت اقتصادی است.

این مسئول عراقی در پایان خاطر نشان کرد، توضیحات ما، طرف آمریکایی را قانع خواهد کرد که معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را تمدید کند.

آمریکا اواخر ماه مارس گذشته اعلام کرد که معافیت عراق را از تحریم‌های تحمیلی علیه ایران در زمینه واردات گاز و نفت، تمدید کرده است.

«لؤی الخطیب» وزیر برق عراق هم اخیرا گفته که عراق به سه سال زمان نیاز دارد تا بتواند توانمندی خود را در زمینه برق و انرژی افزایش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    1 0
    اجازه آمریکا!!!!!
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      2 0
      از قاجار و بی شرف های وطن فروش غربزده ی اون زمان بپرس ، از فتنه بزرگ بپرس(جنگ ایران و عراق) ، از فتنه گروه های تکفیری علیه شیعه و کل منطقه بپرس ، از انگلیس از بی بی سی بپرس که شیطان بزرگ یعنی چی؟! فقط یک کلمه بیچاره عراق و واقعا اعصابم خورده،نمیدونم جنگ بشه مردمیدون هستم یانه ؟! اونم برای آزادی عراق و افغانستان مظلوم!!!انشاءالله
  • فرا جناحی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 0
    عراقی که به دنبال قانع کردن شیطان بزرگ است نمی تواند از خون شهدای خود دفاع کند واردات انرژی از هر کشوری مربوط به حاکمیت آن کشور است اما اینکه از کشوری که زندانهایش را از عراقی ها پر کرده و پشت هر جنایتی علیه عراق است اجازه میگیرد حقیقت خیلی تلخی است
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      1 0
      دردناکه-_-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس