کد خبر 1062261
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
رئیسی: باز شدن صنوف به معنای عادی شدن امور نیست

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: باز شدن صنوف به معنای عادی شدن امور نیست و به این معنی نیست که بیماری از بین رفته است.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در ارتباط ویدئویی که با حضور خبرنگاران درحال برگزاری است، ضمن تشکر از مردم به دلیل رعایت نکات بهداشتی گفت: با توجه به آگاهی مردم از نکات بهداشتی بیش از پیش به این موضوع توجه خواهند داشت و آرامشی ایجاد شده بهم نخورد. نباید فکر کنیم این ویروس از دنیا و کشور ما خارج شده است ابتلا و شیوع درحال ادامه یافتن است. افراد زیادی را مبتلا می‌کند و اقتصاد برخی کشورها را فلج می‌کند، با هر سهل انگاری ممکن است تعداد بستری در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید

چگونگی فعالیت اصناف مختلف در روزهای کرونایی

وی گفت: یکی از اقداماتی که از این پس انجام دهیم مردم باید در سایت وزارت بهداشت حضور پیدا کنند و علائم خود را ثبت کنند تا همکاران ما با آنها تماس بگیرند.

به گفته رئیسی پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در گام اول کنترل کرونا، مردم بسیار رعایت کردند و بحث اقتصاد در کنار سلامت مهم است هرچند سلامت بر همه امور اولویت دارد و تصمیم فاصله گذاری هوشمند در صورتی موفق خواهد بود که مردم همچنان به نکات بهداشتی توجه داشته باشند.

وی گفت: باز شدن صنوف به معنای عادی شدن امور نیست و به این معنی نیست که بیماری از بین رفته است، باز شدن صنوف در جهت کم کردن ریسک ابتلا در کنار تامین معیشت مردم مدیریت خواهد شد، کوچکترین سهل انگاری باعث افزایش شیوع بیماری و ابتلا خواهد شد لذا لازم است اصناف در سایت ما ثبت نام کنند در واقع این موضوع قراداد اجتماعی و شهروندی است و صنوف موظف می‌شوند پرتکول‌های اجتماعی و بهداشتی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: برای ۱۲ هزار شغل حدود ۱۰۲ پروتکل بهداشتی تهیه کردیم. هر شغلی که ثبت نام می‌کند، متناسب با شغل، برای آنها پروتکل ارسال می‌شود. برای برخی واحدهای صنفی بیش از یک پروتکل ارسال می‌شود. از همه مدیران صنوف می‌خواهم که حتما ثبت نام کنند. پروتکل‌ها برای آنها ارسال می‌شود.

*از کسی کد اقتصادی نمی‌گیریم

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شایعات فضای مجازی گفت: ما قرار نیست در هنگام ثبت نام کد اقتصادی از کسی بگیریم و این هیچ ارتباطی به مالیات ندارد و ما صرفا در حوزه بهداشت اقدام می‌کنیم و این اقدام صرفا در خصوص ارسال پروتکل‌ها و رعایت آنهاست. نقش پروتکل این است که ریسک ابتلا را کاهش می‌دهد به شرطی که دقیق رعایت شود.

*ثبت نام در سامانه به معنای پرداخت مالیات نیست

وی گفت: کسی مجدد در کشور مبتلا نشده است، گزارش‌هایی از کره جنوبی منتشر شده است و این موضوع درحال بررسی است تا ببینند آیا ویروس جهش یافته است یا خیر.

معاون وزیر بهداشت افزود: اوایل ثبت نام مردم در سامانه صنوف مشکلاتی وجود داشت اما با توجه به ظرفیت ایجاد شده توانایی ثبت نام یک میلیون صنف وجود دارد، نباید ذهن را به این سمت ببریم که ما به دنبال بستن اصناف هستیم اصناف در این سامانه ثبت نام کنند تا دستورالعملی برای آنها ارسال شود. ثبت نام کردن در سامانه به معنای دریافت مالیات نیست و دیدگاه ما بهداشتی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    پس به معنای چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس