کد خبر 1061183
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
مختار الموسوی

یک نماینده پارلمان عراق از تحرکات مشکوک و خطرناکی که در مرزهای این کشور و سوریه از سوی آمریکایی ها و برخی طرفهای دیگر در جریان است، پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، یک نماینده پارلمان عراق از تحرکات نظامی مستمر چهار طرف در مرزهای عراق با سوریه خبر داد.

مختار الموسوی نماینده پارلمان عراق امروز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای آمریکایی  و ترکیه و گروههای وابسته به ارتش موسوم به آزاد سوریه به علاوه پ ک ک همگی در مرز عراق با سوریه در استان نینوا  حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به تعداد پایگاه‌ها و نیروهای آمریکایی در عراق

وی افزود: این منطقه مرزی با این حضور نظامی آلوده شده است و برخی از این نیروها به راحتی از مرز عراق خارج و یا به آن وارد می شوند و به نظر می رسد که این تحرکات به دور از چشم دولت عراق است.

از سوی دیگر پایگاه المعلومه هم به نقل از مختار الموسوی آورده است: اطلاعات امنیتی به دست آمده از این تحرکات، حاکی از هدف آمریکا برای اجرای طرحی در نزدیکی مرز سوریه است. آمریکا فعالیت هایی را به منظور سیطره بر بخش هایی از مناطق مرزی عراق و سوریه انجام می دهد، در حالی که نیروهای ترکیه برای تسلط بر مناطق سنجار و البعاج نقشه کشیده اند. آمریکا پایگاههای بزرگش در عراق را با قصد ترک کردن احداث نکرده است. واشنگتن و آنکارا با هدف استقرار نیروهای خود، بر برخی از مناطق نزدیک در مرز عراق و سوریه تسلط یافته اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 2
    فقط عملیات های استشهادی احمدقصیر گونه و یا پهبادی چاره کار است
    • ناشناس RO ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 1
      ایران تو هیچ عملیاتی در منطقه از پهپاد رزمی استفاده نکرده ایران فقط از پهپاد های جاسوسی استفاده کرده بعضی کارشناس ها متقعد هستند ایران توان ساخت پهپاد رزمی نداره فقط پهپاد جاسوسی تولید می‌کنه تعداد پهپاد های ایران مشخص نیست از مشخصات فنی پهپاد ها چیزی نمی گن پس زیاد رو پهپاد ها حساب باز نکنید اگه ایران پهپاد رزمی داشت التماس روسیه رو نمی کرد از نیروهای ایران پشتیبانی هوایی بکنه
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    6 0
    تابوت برا سربازاشون دارن؟ الان که روزی ۲۰۰۰نفر در امریکا فوت میکنن تحمل مرگ سربازاشونم دارن ؟ یا بایه استامینوفن حل میشه کارشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس