جائو لی جیان

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، پکن به ۱۳۱ کشور و سازمان بین‎المللی محموله‌های کمک‎رسانی برای مقابله با کرونا ارسال کرده و همچنان نیز این کار را ادامه می‎دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه امروز در پکن اظهار داشت: چین به ۱۳۱ کشور و سازمان بین‎المللی محموله های کمک‎رسانی برای مقابله با کرونا ارسال کرده و همچنان نیز این کار را ادامه می‎دهد. چین ضمن حفظ روند کنونی مهار شیوع ویروس کرونا در داخل کشور سعی می‌کند تا حد امکان از جامعه بین‎المللی پشتیبانی و به کشورهای دیگر کمک کند.

بیشتر بخوانید:

محموله کمک‌های اهدایی از عمان به ایران رسید

وی در نشست خبری گفت: تاکنون چین محموله‎هایی از کالاهای پزشکی نظیر ماسک و لباس محافظ و تست تشخیص کرونا را به ۱۲۷ کشور و ۴ سازمان بین‌المللی ارسال کرده و یا در حال ارسال آن است و همچنین دولت‎های محلی، مؤسسات و گروه‌های غیر دولتی چین نیز محموله‎های پزشکی را به بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان بین‎المللی اهدا کرده‎اند.

این مقام چینی افزود: برخی کشورها از طریق مجاری دیپلماتیک درخواست هماهنگی برای خرید چنین کالاهایی از چین را مطرح کرده اند. چین ضمن معرفی صادرکنندگان و ارائه فهرستی از مؤسسات تولیدکنندگان کالاهای پزشکی مورد تأیید نهادهایی نظارتی کشور، تسهیلاتی را برای ترخیص این محموله‎ها و ارسال آن به کشورهای دیگر در نظر گرفته است.

او گفت: چین همانند گذشته به همکاری با کشورهای دیگر و کمکرسانی و مقابله مشترک با کرونا ادامه می دهد و برای حفظ امنیت بهداشت عمومی در جهان تلاش خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 1
    در ووهان دوباره حیواناتی را برای خوردن می فروشند که من با دیدنش حالم به هم خورد. چین باید به دنیا خسارت بپردازد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس