نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا

یک فرمانده آمریکایی گفته نظامیان این کشور که چند ماه پیش روانه منطقه خاورمیانه شده‌اند به دلیل شیوع بیماری کرونا قادر به بازگشت به آمریکا نیستند.

به گزارش مشرق، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح تروریستی آمریکا پنجشنبه گفته اکثر نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد و «تیم رزم گردان یکم» که در ماه ژانویه روانه خاورمیانه شده‌اند هنوز به آمریکا بازنگشته‌اند. 

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی دلیل تأخیر در بازگشت این نیروها را ادامه تنش‌ها با ایران و شیوع بیماری «کووید-۱۹» دانسته است. 

مارک میلی گفت: «ما تقریباً هر روز اوضاع را رصد می‌کنیم تا ببینیم چه زمانی می‌توانیم آنها را به خانه برگردانیم. وزیر دفاع مشتاق است آنها را به کشور بازگرداند، ولی این مسئله به اوضاع امنیتی کلی بین ایران و عراق بستگی دارد. 

 یک روزنامه آمریکایی روز ۲۰ اسفندماه به نقل از برخی منابع خبری مدعی شد وزارت دفاع آمریکا بعد از رسیدن به این جمع‌بندی که «تهدید حملات تلافی‌جویانه» از سوی ایران و متحدانش در منطقه فروکش کرده تعداد اندکی از نظامیانش را از غرب آسیا خارج کرده است.

بیشتر بخوانید:

چاه‌کن کرونا اکنون در ته چاه است

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا گزارش داد حدود ۱۰۰۰ نظامی این کشور که بعد از شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کویت اعزام شده‌ بودند طی دو هفته گذشته منطقه را ترک کرده‌اند. 

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه سال جاری طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله «ابو مهدی المهندس»، نائب رئیس سازمان حشدالشعبی عراق را به شهادت رساند. 

واشنگتن بعد از این عملیات تروریستی، طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی نزدیک به ۷۵۰ سرباز را راهی عراق و حدود ۴۰۰۰ نظامی را روانه پایگاه‌های خود در کویت کرده بود.

مقام‌های نظامی آمریکا اسفندماه به وال‌استریت‌ژورنال گفتند احتمال می‌رود ۲۰۰۰ نفر دیگر از همان تیپی که عازم کویت شده‌اند در هفته‌های آتی از منطقه خارج شوند. 

بیشتر بخوانید:

"کرونا" چه پیامی برای مردم دنیا دارد؟

بعد از شدت گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی این نخستین باری بود که آمریکا نیروهای زمینی خودش را از منطقه خارج می‌کرد. وال‌استریت‌ژورنال این تصمیم را نشانه‌ای از بروز «اطمینانی ضعیف» در میان مقام‌های آمریکایی برای آغاز سیر نزولی تنش‌ها در منطقه تعبیر کرده است. 

از جمله نیروهایی که آمریکا بعد از عملیات ترور سردار سلیمانی عازم کویت کرد  نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا بود. پنتاگون مدعی شد این نیروها را با هدف تقویت امنیت پایگاه‌ها و سفارتخانه‌های آمریکا در منطقه به کویت فرستاده. 

پیش از این پایگاه  «برایتبارت نیوز» گزارش داده بود پنتاگون به خانواده‌های نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد اطلاع داده به زودی این نظامیان به جمع خانواده‌های خود بازخواهند گشت. 

ایران بامداد ۱۸ دی‌ماه به تلافی ترور سردار سلیمانی، پایگاه «عین‌الاسد» در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است را هدف حملات موشکی قرار داد. دولت آمریکا بعد از مدت‌ها انکار سرانجام در چندین مرحله اعتراف کرد ۱۰۹ نظامی این کشور بر اثر این حملات دچار ضربه مغزی شده‌اند. برخی منابع معتقدند شماری از نظامیان آمریکایی در این حمله کشته شده‌اند. 

وال‌استریت‌ژورنال یکی از دلایل کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا را به ویروس «کرونا» ارتباط داده و نوشته بود ایران اکنون با «تهدیدی فوری‌تر» به دلیل شیوع این ویروس در خارج از چین روبرو است. 

این روزنامه نوشته جمع‌بندی برخی از مقام‌های پنتاگون این است که شیوع کرونا توانایی ایران برای پاسخدهی به عملیات آمریکا در ماه ژانویه [عملیات ترور سردار سلیمانی] را تحت تأثیر قرار داده است. یک مقام آمریکایی گفت: «تمرکز آنها روی مسائل داخلی است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کاوشگر فضایی IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    21 7
    این تازه اول اوارگیتون هست ...
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 1
      خخخ..
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 0
    سربازان آمریکایی آماده اسارت گرفتن شدند آنهاگله گله دردامداریهای تمیز نگهداری خواهندشد !
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    بیان ایران
  • DE ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    5 0
    "کرونا" چه پیامی برای مردم دنیا دارد؟ بنام خدا , من کرونا هستم پدر و مادر ندارم و در لوله آزمایشگاه بدنیا اومدم. ماموریت داشتم به کشورهای مخصوصی سفر کنم و انسانها را از درون بشناسم. با بهم خوردن دستگاه ناوی من فعلا سرگردان میچرخم تا باز برگردم به لوله آزمایشگاه خودم. پیام من برای ابر قدرتها و انسانهای متکبر علم زده بی دین تکنو کرات در یک کلام خلاصه میشود: " زرشک " .
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    8 1
    کی گفته این بچه سوسولا بیان اینجا که حالا دلشون برای مامانشون تنگ بشه حتما پوشکم ندارن از اونطرف دنیا بدون پوشک بلند شدن اومدن تو جهنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس