کد خبر 1060056
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
ضدعفونی ناوگان اتوبوسرانی همدان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از امکان رزرو صندلی برخی اتوبوس‌ها در پایتخت جهت پیشگیری از کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های پایتخت اظهار داشت: این طرح از شنبه در پایتخت اجرایی می‌شود و برهمین اساس از همه اتوبوس‌های موجود جهت تردد شهروندان استفاده خواهد شد و در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی و عمومی به طور کامل بهره‌مند می‌شویم.

ببینید:

عکس/ ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد

عکس/ شستشوی ناوگان اتوبوسرانی آذربایجان شرقی

وی افزود: برخی از صندلی‌های اتوبوس علامت‌گذاری شده تا شهروندان از نشستن بر آن خودداری کنند و از این طریق از بیماری کرونا در ناوگان اتوبوسرانی پیشگیری شود که همکاری شهروندان و مسافران در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه کشورهایی که فاصله‌گذاری اجتماعی برای آنها رعایت می‌شود با اصل رعایت پروتکل عدم خروج از منازل است، گفت: در صورتی که همه افراد بخواهند مشابه قبل از بروز بیماری کرونا تردد کنند قطعاً مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

ترفع افزود: برای روز شنبه ۲۳ فروردین براساس ابلاغ دولت دو سوم کارمندان باید در محل کار حاضر شوند و برخی از مشاغل نیز برای ادامه فعالیت اقتصادی نیز از روز شنبه اقداماتی خواهند داشت و ترددهایی قطعاً در سطح شهر صورت می‌گیرد.

وی گفت: در چند روز گذشته و ایام نوروز ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی به صورتی بود که تنها یک دهم مسافران از اتوبوس استفاده می‌کردند و از شنبه احتمال تردد و حمل‌ونقل با اتوبوس بسیار زیادتر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان داشت: در روزهای عادی و قبل از کرونا ۲ میلیون مسافر با اتوبوس جابه‌جا می‌شدند و اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و تعداد مسافران دقیقاً چقدر باشد هنوز مشخص نیست.

ترفع همچنین از آغاز فعالیت شرکت استارتاپی جهت رزرو صندلی‌های اتوبوس از روز شنبه خبر داد و گفت:‌ این اتوبوس زیر مجموعه شهرداری نیست و ممکن از اتوبوس‌های بخشی از ادارات و نهادها در صورتی که تمایل داشته باشند استفاده شود.

وی گفت: شرکت اتوبوسرانی فقط سازماندهی‌های لازم را جهت جابه‌جایی بهتر مسافران انجام می‌دهد و نرم‌افزاری بوده که مبدأ و مقصد اگر توسط مسافر ثبت شود براساس حد کفایت اتوبوس اعزام و فاصله اجتماعی قطعاً بهتر رعایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: فعالیت این شرکت استارتاپی «به‌همراه» نام دارد و شهروندان می‌توانند در صورتی که گوشی‌های اندروید دارند آن را از کافه بازار تهیه کرده و در صورتی که گوشی‌های IOS دارند از سایت «به‌همراه» نسخه وبی آن استفاده کنند.

ترفع خاطرنشان کرد:‌ براساس رایزنی های انجام گرفته شده قرار شده سامانه «به‌همراه» حداقل هزینه را برای مسافران داشته باشد که میزان کرایه نیز به طول مسیر بستگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    10 0
    مشرق خودت گفتی آمار یک و نیم برابر شده. تو رو خدا مدت فاصله گذاری رو تمدید کنید.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    رزو صندلی یعنی ایجاد گرانی و رانت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس