کد خبر 1060000
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
پمپئو نمایه

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری از گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران و همکاری واشنگتن-رژیم صهیونیستی برای مهار کروناویروس خبر داد.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در پیامی توییتری از گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص ایران و راههای مقابله با بیماری ویروس کرونا خبر داد.

پمپئو ضمن تأکید بر تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی و تکرار اتهام‌زنی علیه ایران نوشت: «با نتانیاهو درباره تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای مهار و کاهش وخامت کووید-19 گفت‌وگو کردیم. ما همچنین درباره رفتار ثبات‌زدای ایران در منطقه گفت‌وگو کردیم. تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است. ما همیشه کنار اسرائیل هستیم».

این پیام توییتری وزیر خارجه آمریکا در حالی منتشر شده است که وی بامداد امروز (پنجشنبه) با ژست کمک به ایران در بحبوحه شیوع کرونا در پی تشدید فشارهای جامعه بین‌الملل به دولت ترامپ برای تعلیق تحریم‌های ایران در برهه زمانی فعلی مدعی شد که ایران پیشنهاد کمک آمریکا در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا را رد کرده است و اینکه هیچ یک از تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به کمک‌های بشردوستانه نیست.

با اینحال، وی روز سه‌شنبه هفته جاری (19 فروردین ماه) طی یک کنفرانس خبری ضمن انتقاد از رفتارهای ایران در منطقه بر ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأکید کرد و گفت: «ایران تحت تحریمها باقی خواهد ماند و تهران باید رفتار خود را تغییر دهد و ملت ایران باید اهمیت این موضوع را درک کند که در راستای تغییر نظام خود گام بردارد.»

این اولین بار نیست که وزیر خارجه آمریکا، ایران را به ثبات‌زدایی در منطقه متهم می‌کند و پیش از این نیز در تاریخ 12 فروردین ماه طی یک کنفرانس خبری در ادامه اتهام زنی‌های خود ادعا کرد که ایران خواستار صلح در منطقه نبوده و از طریق حوثی‌ها در یمن به تهدیدات خود علیه عربستان ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 3
    الو فرمانده فیلم جدید چی داری؟!گوشی رو بده وزیر امنیت ملی:)؛بایدم گفتگو میکردی رئیس سازمان سیا!
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      1 2
      خخخ یعنی اون کلیپ کار بچه های گاردجاویدان بوده؟!
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 0
      منگل های مشرقی شما فقط بنالید.خخخخخخخ
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    9 3
    اینها تو دنیای فانتزی ای هستن که خیلی چیزها رو نمیفهمن ، البته قدرت دارند خیلی هم قدرت دارند ولی اون غروری که تمام هژمونی های تاریخ رو نابود کرد رو در اونها میشه دید
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    9 3
    وقتی اسرائیل را از صحنه روزگار محو کردیم این بلبل زبانی هاتون را به یادتان خواهیم آورد. فعلا اسرائیل در ابتدای لیست است. بعد میرسیم سر حسینیه کردن کاخ سفید. اگر خودتان را پشت تسلیحات و قدرت نظامی تان مخفی کردید و فکر می کنید در امان هستید باید بگویم آنچنان از زمین و آسمان رو سرتان خراب می شویم که زمان فکر کردن نداشته باشید. فقط منتظر اشاره آقا هستیم و وقتی اشاره کند رو سرتان خراب می شویم.
  • علی خدایی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    10 3
    تو و اون نتانیاهو غلط کردید که در باره ایران گفت گو کردید ابلح ها ی اشغالگر
    • دوست علی خدایی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      5 2
      ابله های اشغالگر که البته داداش، اینها پلید هستن
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 3
    به نظرم اینا شب تا صبح خواب ایران را میبینن صبح تا شب درباره ایران فکر میکنن ونقشه میکشن
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 2
    یک پمپ فاضلاب واقعی !!
  • DE ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 3
    ای پمپئو جنایتکار صهیونیست ! این عربستان بوده که به یمن تجاوز نظامی کرده. این اسرائیل داعشی هستش که منطقه رو ناامن میکنه. این اسرائیل بی شرفه که نمیگذاره به بیماران کرونایی نوار غزه کمکی از کشورهای جهان و سازمان های بین المللی برسه. شما جنایتکارها دارید جای قاتل و قربانی رو باهم عوض می کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس