انتخابات در آمریکا

آمار ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا بین معلولان ساکن آسایشگاه‌های نیویورک چند برابر افراد عادی است اما به گفته فعالان حقوق این جوامع، افراد کم‌توان و از کار افتاده شهروند درجه دو تلقی می‌شوند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم هشدار پزشکان مراکز نگهداری معلولان در نیویورک، این افراد آسیب‌پذیر نیز از سونامی شیوع ویروس کرونا در آمریکا در امان نماندند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، تا روز دوشنبه حدود ۱۱۰۰ فرد دارای کم‌توانی ذهنی و جسمی در آسایشگاه‌های نیویورک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از میان ۱۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«باب مک‌گوایر» رئیس یکی از این مراکز در مصاحبه‌ای گفت، ۲۴ مارس (۵ فروردین) به او اطلاع دادند شماری از معلولان علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارند. تنها ۲۴ ساعت بعد، ۱۰ نفر از این معلولان به بیمارستان منتقل شدند و ظرف دو هفته ۳۷ نفر از ۴۶ نفری که در این مرکز نگهداری می‌‌‌شدند به این بیماری مبتلا شدند. از این میان دو معلول نیز جان خود را از دست دادند. همچنین تست کرونای دستکم ۸ نفر از کارکنان این مرکز نیز مثبت اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

سناتور غربی که از «غرب وحشی» سخن گفت

فیلم/ رهبر انقلاب به سخنان کدام سناتور آمریکایی اشاره کردند؟

فیلم/ کنایه رهبرانقلاب به ماسک‌ دزدی در غرب

تعداد مبتلایان به کرونا از ۱.۵ میلیون نفر گذشت +جدول

ویروس کرونا سلاح بیولوژیک آمریکاست

مک‌گوایر گفت: «به افراد کم‌توان بی‌توجهی می‌شود. عده‌ای فکر می‌کنند جان این معلولان از من و شما ارزش کمتری دارد، این کاملاً اشتباه است».

وی افزود، مرکز تحت مدیریت او همواره با بیمارستان «گلن کوو» در ارتباط بوده اما این بیمارستان نیز مانند دیگر مراکز درمانی، معلولان دارای علائم خفیف‌تر ویروس کرونا را پذیرش نمی‌کند.

مک‌گوایر گفت: «ظرفیت بیمارستان‌ها پر شده است و این تقصیر کسی نیست. چه کسی می‌توانست این را پیش‌بینی کند؟».

تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد، احتمال ابتلا به ویروس کرونا در مراکز نگه‌داری افراد آسیب‌پذیر در نیویورک و حومه ۵.۳۴ برابر بیشتر از جوامع عادی است و احتمال مرگ این افراد نیز ۴.۸۶ برابر بیشتر از افراد عادی است. با این حال ۱۰ درصد از افرادی در این مراکز علائم ابتلا به این بیماری را دارند، مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند.

در منطقه «بروکلین» والدین یکی از معلولین گفتند مرگ یکی دیگر از افرادی که در آسایشگاه‌ زندگی می‌کند آن‌ها را به‌شدت نگران کرده است. آن‌ها گفتند باید به پرستاران این مراکز نیز توجه بیشتری شود.

تنها در منطقه «استیتن آیلند» نیویورک از میان حدود ۶۰۰ پرستار مراکز نگه‌داری از افراد کم‌توان، ۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

یکی از این پرستاران گفت، تست کرونای یکی از کارکنان مثبت اعلام شده و با این‌حال این فرد نسبت به اقدامات مراقبتی بی‌توجه است و حتی از دست دادن با دیگران نیز ابایی ندارد.

نیویورک تایمز نوشت، این هفته یکی از سازمان‌های حامی حقوق افراد کم‌توان شکایتی را علیه «اندرو کومو» فرماندار نیویورک تنظیم کرده و می‌گوید سیاست‌های این ایالت به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که معلولین و افراد از کار افتاده را شهروند درجه دوم محسوب می‌کنند و شانس این افراد در دریافت خدمات اورژانسی نظیر دستگاه کمک تنفسی، کمتر از سایر شهروندان است.

علاوه بر نیویورک، در دیگر ایالت‌های آمریکا نظیر «آلاباما»، «کانزاس»، «تنسی» و «واشنگتن» نیز شکایت‌های مشابهی تنظیم شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس