کد خبر 1059968
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کشتی

باید دید آمریکایی‌ها که روی سکوی سومی جهان رفتند، بعد از تغییرات ایجاد شده در سنگین وزن مسابقات جهانی، چه زمانی کاپ سومی را به فدراسیون کشتی ایران می‌دهند.

به گزارش مشرق، در شب اعزام تیم ملی آزاد بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا در هندوستان (اواخر بهمن) اتحادیه جهانی حاوی خبر خوبی برای کشتی ایران بود که تعداد سهمیه های المپیک مان را افزایش می داد.

در پی مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ کشتی گیران سنگین وزن ازبکستان و سوریه در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان، علاوه بر اینکه یدالله محبی نیز در 125 کیلوگرم ایران صاحب سهمیه المپیک شد، جایگاه چهارمی تیم ملی کشتی آزاد نیز با سومی عوض شد.

ایران در این رقابت ها توسط حسن یزدانی در 86 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود. علیرضا کریمی در 92 کیلوگرم به مدال نقره رسیده و بهنام احسان پور و یونس امامی به ترتیب در 61 و 70 کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند و با اختلاف تنها یک امتیاز با آمریکایی ها جایگاه سومی را از دست داده بودیم که با پنجمی یدالله محبی، میزان امتیازات تیم ایران بالاتر از آمریکایی ها شد.

این خبر بلافاصله در سایت اتحادیه جهانی بازتاب داشت و عنوان چهارمی ایران با سومی تغییر کرد. به این ترتیب کاپ سومی مسابقات باید از آمریکایی ها گرفته شده و تحویل تیم ملی ایران داده شود اما تاکنون اتحادیه جهانی خبری مبنی بر چگونگی اهدای این کاپ به تیم سوم جهان منتشر نکرده است.

به نظر می رسد این روزها باوجودی که ورزش دنیا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تعطیل شده، اما فدراسیون کشتی بتواند پیگیری های لازم را درخصوص چگونگی دریافت کاپ سومی جهان انجام دهد. خصوصا آنکه تیم ملی کشتی آزاد ایران بعد از المپیک 2016 ریو، در سال های 2017 و 2018 دور از سکو بود و در آخرین مسابقه جهانی پیش از المپیک، آن هم چند ماه بعد از پایان رقابت ها، مشخص شد که ایران تیم سوم مسابقات بوده است.

باید دید چه زمانی ویروس کرونا بار دیگر اجازه گردهمایی و برگزاری مسابقات بین المللی کشتی در سراسر جهان را خواهد داد تا این کاپ از سوی اتحادیه جهانی به صاحبش تحویل داده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    کاپ(انگلیسی) = جام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس