گوترش نمایه

دبیر کل سازمان ملل متحد به حملات لفظی رئیس‌جمهور آمریکا به سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد به حمله لفظی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان داده است. 

گوترش بدون نام بردن از ترامپ گفته اکنون وقت ارزیابی کردن نحوه واکنش دنیا به همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» نیست. دبیر کل سازمان ملل متحد بر ضرورت همبستگی جامعه بین‌المللی برای مقابله با این بیماری تأکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: «بعد از آنکه توانستیم این اپیدمی را متوقف کنیم می‌توانیم وقتی اختصاص داده، به عقب برگردیم و بررسی کنیم که این بیماری چگونه ایجاد شد و اثرات مخربش را در سراسر دنیا به جا گذاشت و کسانی که درگیر آن بودند چه پاسخی به آن دادند.»

بیشتر بخوانید:

واکنش سازمان بهداشت جهانی به تهدیدات ترامپ

توقف کمک مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

اظهارات گوترش بعد از آن مطرح شد که دونالد ترامپ روز گذشته (سه‌شنبه) سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین متهم کرد و عملکرد این نهاد بین‌المللی در مواجهه با ویروس کرونا را به باد انتقاد گرفت.

ترامپ در یک کنفرانس خبری سه‌شنبه گفت که کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

مقامات سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه، اتهامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را رد و تهدیدات وی را نابجا توصیف کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «بروس آیلوارد» مشاور ارشد دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت، از روابط این نهاد با چین دفاع کرد و گفت به‌دلیل شروع گسترش این بیماری از شهر «ووهان» همکاری با مقامات این کشور مهم و ضروری است.

وی افزود:‌ «این همکاری با دیگر کشورهای دارای شیوع بالا نظیر اسپانیا نیز انجام گرفته و تنها مختص چین نیست».

وی در دفاع از عملکرد چین در برابر ویروس کرونا گفت، چین تلاش زیادی برای شناسایی و ردیابی موارد اولیه انجام داد تا از سفر کردن آن‌ها جلوگیری کرده و شیوع بیشتر بیماری را محدود کند.

«هانس کلاگ» مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: «ما هنوز در مرحله حاد همه‌گیری جهانی قرار داریم و الان زمان قطع کردن بودجه نیست». وی افرود تا پایان این ماراتن راه زیادی مانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    فصل کرونا تمام میشود ولی ویروس مرگبارمشرق هرگز بخوان وبچز پاچه خوار منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس