بهرام افشارزاده

بهرام افشارزاده گفت: قطعاً می‌گویم باید منتظر فضای جهانی درباره ویروس کرونا باشیم. مادامی که شرایط به این شکل باشد، برگزاری لیگ اشتباه محض است. به همین خاطر من هم مخالف برگزاری لیگ در این شرایط هستم.

سرویس ورزش مشرق – تعویق یک ساله بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ۲۰۲۱ تغییرات گسترده ای در روند آماده سازی تیم ها و رشته های انفرادی که برای این بازیها آماده می شدند ایجاد کرده است.

بهرام افشارزاده در گفتگو با مشرق، در این باره که چه وضعیتی در دنیای ورزش و فوتبال پیش روی ورزشکاران است صحبت کرد. او که خودش از مدیران اسبق باشگاه استقلال بوده و با کناره گیری اجباری از سمتش در آن باشگاه مواجه شد در ارتباط با تغییرات این مدت در این تیم و باشگاه پرسپولیس همچنین موضوع خصوصی سازی سرخابی ها هم حرف زد.

متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

* آقای افشارزاده ایران نیستید؟

- مدتی پیش از کشور خارج شدم ولی در جریان همه امور مربوط به کمیته ملی المپیک و مسائل دیگر در ورزش هستم.

* آیا فیفا مانند IOC تصمیم به لغو مسابقات فوتبال در سال جاری را دارد؟

- دستورالعمل کمیته بین المللی المپیک به صورت کلی بود و همه کنفدراسیون ها و دیگر ارگانهای ورزشی مجبور به قبول آن بودند. چیزی که "توماس باخ" تصویب کرد برای همه اجرایی است. درباره فیفا هم شورای سیاستگذاری این فدراسیون بین المللی باید هر چه زودتر تصمیم خود را اعلام کند. اینکه IOC به سرعت تکلیف همه را روشن کرد از نقطه های برجسته و شاخص کمیته بین المللی المپیک بود.

* با این تفاسیر فکر می کنید مسابقات فوتبال ایران چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟

- قطعا هیچ چیز به اندازه سلامتی ورزشکاران اهمیت ندارد. درست است که در فوتبال پول حرف اول را می‌زند اما باید بدانیم سلامتی از پول خیلی مهمتر است.

* اگر همین حالا از وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال به عنوان یک مطلع از شما درباره ادامه یا عدم ادامه مسابقات لیگ برتر سوال شود چه پاسخی دارید؟

- قطعاً می‌گویم باید منتظر فضای جهانی درباره ویروس کرونا باشیم. مادامی که شرایط به این شکل باشد، برگزاری لیگ اشتباه محض است. به همین خاطر من هم مخالف برگزاری لیگ در این شرایط هستم.

*بار دیگر شاهد تغییر و تحول در کادر مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر بودیم این همه تغییر و تحول چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ آیا باعث لطمه دیدن این دو تیم پرطرفدار نخواهد شد؟

- قطعاً در باره این مسائل فکر می شود. شک نداریم که دید مسئولان وزارت ورزش درباره این دو باشگاه و حتی دیگر باشگاه‌های پرطرفدار در شهرهای دیگر مانند سپاهان، ذوب آهن، شهرخودرو و غیره به همین شکل است. قطعاً هر بار تغییر در این دو باشگاه ایجاد می شود برای سر و سامان دادن به وضعیت آنهاست. این وظیفه رسانه هاست که در چنین شرایطی کمک کنند تا مدیریت جدید بتواند مشکلات را یکی یکی از سر راه بردارد.

* شنیده اید که باز هم موضوع واگذاری سرخابی ها مطرح شده است؟

- بله! این کار بالاخره باید انجام شود. مادامی که این دو تیم واگذار نشوند مشکلات شان برطرف نمی شود. ولی اینکه در شش ماهه اول امسال این اتفاق بیافتد با وجود وضعیت فعلی در کشور شاید بعید باشد ولی با عزمی که در وزرات ورزش می بینم فکر می کنم این اتفاق به زودی رخ بدهد.

* در شرایط فعلی که بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به سال آینده یعنی ۲۰۲۱ موکول شده تکلیف فدراسیون‌های المپیکی و بودجه ای که در این مدت صرف آماده‌سازی ملی‌پوشان خود برای ورود به بازی‌های المپیک کرده بودند چه می شود؟ آیا بودجه دیگر برای کمک به فدراسیون‌ها وجود دارد؟

- بله! جناب صالحی امیری قطعاً در این باره آگاهانه عمل می‌کند. کمیته برای چنین مواقعی بودجه اضطراری دارد که به کمک فدراسیون ها می آید. پول مهم نیست چون مهم تر از پول که بالاخره به طریقی مهیا می شود سلامتی ورزشکاران است.

* فکر می‌کنید تعویق یک ساله المپیک به سود ورزشکاران ما باشد یا به ضرر تیم ها؟

- قطعاً به سود تیم ها و ورزشکاران المپیکی ما خواهد بود. ورزش فضایی است برای تفریح و شادی روح. وقتی استرس ابتلا به یک بیماری مرگبار کنار شما باشد قطعاً ورزشکار با اضطراب در استادیوم های ورزشی حضور پیدا می کند که این با روح ورزش به ویژه بازی‌های المپیک مغایرت دارد. ورزشکار دوست دارد در اوج سلامتی به ورزش بپردازد نه اینکه در اوج اضطراب وارد دهکده بازی‌ها شود.

* پس شما هم با برخی از سرمربیان تیم های المپیکی موافق هستید که بابت تعویق یکساله بازی ها اظهار خوشحالی کردند؟

- بله قطعاً! در یک ساله پیش رو تیم ها با شرایط بهتر راهی المپیک می شوند. در این مدت هیچ تیم و یا ورزشکار انفرادی به درستی و آنچنان که باید برای بازی های المپیک آماده شود تمرین نکرده پس از طی این یکسال وضعیت بهتر می شود. ضمن اینکه باید این را در نظر داشته باشیم که هنوز نمی دانیم کرونا چه زمانی از بین می رود.

* با این تفاسیر اگر المپیک در تابستان ۲۰۲۱ برگزار شود آیا المپیک بعدی چهار سال بعد در تاریخ ۲۰۲۴ انجام می شود یا طبق روال قبل که هر چهار سال یکبار انجام می شد در سال ۲۰۲۴ بازی های بعدی المپیک را برگزار می کنند؟

- بعید می دانم با توجه به ساختار دقیق و برنامه ریزی منظم کمیته بین المللی المپیک تغییری در روال همیشگی داشته باشیم. البته تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده ولی حدس من با شناختی که از مسئولان IOC دارم این است که بازی ها طبق روال قبلی برگزار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 3
    با شرایط فعلی کرونا برگزاری لیگ اشتباه محض است!!!! احیانا یه مدت مدیرعامل استقلال نبودن؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس