بیکاری آمریکا کرونا

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی جدید حدود نیمی از آمریکایی‌های شاغل گفته‌اند که خود یا عضوی از خانواده‌شان به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا درآمدشان را از دست داده‌اند.

سرویس جهان مشرق - بر اساس نظرسنجی جدید مرکز پژوهشی‌های امور عمومی آسوشیتدپرس، آمریکایی‌های کم‌درآمد و افراد فاقد مدرک دانشگاهی به ویژه احتمال دارد که شغل خود را از دست داده باشند. بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، شصت درصد مردم آمریکا در حال حاضر اقتصاد کشور را «ضعیف» توصیف می‌کنند. این امر جای نگرانی دارد، از آن جهت که ۶۷ درصد آمریکایی‌ها در ماه ژانویه اوضاع اقتصادی کشور را «خوب» توصیف کرده بودند. افزایش بدبینی منجر به فروپاشی بازار سهام و تعطیلی کسب‌وکارها در سرتاسر کشور شده است. فعالیت‌های اقتصادی روزمره متوقف شده‌اند تا تعداد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید ـ ۱۹ از صدها هزار نفر فراتر نرود.

این از دست رفتن درآمد از جمله کاهش دستمزد، مرخصی بدون حقوق، کاهش ساعات کاری، و از دست دادن شغل را شامل می‌شود. حدود ۲۳ درصد کسانی که هنگام شروع همه‌گیری بیماری دارای شغل بودند گفته‌اند که از آن زمان تاکنون خود یا اعضای خانواده‌شان از کار بیکار شده‌اند. یک سوم خانوارهایی که درآمد سالانه‌شان زیر ۵۰۰ هزار دلار است گفته‌اند که خود یا عضوی از خانواده شغلشان را از دست داده‌اند.

بیل آردرن شهروند ۷۵ ساله و معاون بازنشسته دانشگاه از ایالت مینه‌سوتا در این باره می‌گوید: «اوضاع وحشتناک است و از این بدتر هم می‌شود. بازار سهام سقوط کرده، بیکاری افزایش یافته، و فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. در حال حاضر هیچ چشم‌انداز روشنی در حوزه اقتصاد نمی‌بینم.»

نتایج نظرسنجی جدید در حالی منتشر می‌شوند که وزارت کار آمریکا به تازگی اعلام کرد ۶/۶ میلیون آمریکایی طی هفته گذشته خواستار دریافت مزایای بیمه بیکاری شده‌اند که دو برابر هفته پیش است و یک رکورد محسوب می‌شود. این ارقام حکایت از آن دارند که آمریکا حدود ۶ درصد از ۱۲۵ میلیون شغل موجود در کشور را ظرف دو هفته از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 12
    بابا ما تو ایران داریم هلاک میشیم شما گیر دادی به اونور دنیا
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      17 2
      شما هم چه گیری به مشرق دادید ها. بابا این حرف خود امریکایی هاس. مشرق از خودش نمیگه که.
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 12
      گور بابای آمریکا، تو ایران کم داستان داریم چسبیدی به آمریکا؟
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    14 3
    این بلا با انتخاب ترامپ احمق و بردگی اسراییل سرشون اومده
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 7
    آره منم درآمدم دو برابر شده. چی میکی دلت خوشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس