کد خبر 1059081
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
اقدامات سپاه در مبارزه با کرونا

معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه از فعالیت ۱۹۲۰ تخت بیمارستانی و نقاهتگاهی سپاه در درمان بیماران مبتلا به کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار احمد عبدالهی، معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در پاسخ به این پرسش که «سپاه در مبارزه با ویروس کرونا چه اقداماتی در کشور انجام داده است؟»، اظهار داشت: از ابتدا شروع بیماری کرونا پابه پای مجموعه  وزارت بهداشت حرکت کردیم و با حضور تمام و کمال مراکز درمانی خود را در اختیار این موضوع گذاشته ایم که اوج آن در قم بود و  بیمارستان علی ابی ابی طالب(ع)  به صورت کامل در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.

*فعالیت ۱۹۲۰ تخت بیمارستانی و نقاهتگاهی سپاه در درمان بیماران کرونا

وی ادامه داد: بیش از یکصد تخت بیمارستانی در شروع بیماری در قم زیر بار بیماران کرونایی قرار گفت؛البته در روزهای اول شرایط خاصی حاکم بود و امروز بالغ بر ۸۰۰ تخت بیمارستان صحرایی و ۱۱۲۰ تخت نقاهتگاهی در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم.

*ضد عفونی کردن معابر همه شهرهای کشور

معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه افزود: البته از تمام ظرفیت استفاده نشده و حدود ۳۰۰ تخت بیماران کرونایی از این نقاهتگاه‌های ما استفاده می‌کنند. در کنار این ما با توجه به اینکه نیاز به ضد عفونی و گند زدایی معابر وجو داشت، این کار را با سامانه‌هایی که در جنگ نوین داریم و به مدد تجربه‌ای که از دوران دفاع مقدس داشتیم، تقریباً اقدام به ضد عفونی کردن خیابانها و معابر همه شهرهای درگیر کردیم.  

سردار عبداللهی یادآور شد: در کنار این اقدام، مهمترین اقدامی که می‌توان گفت در موضوع بیماری کرونا تأثیرگذار بود، موضوع غربالگری است. اکنون با کمک بسیج قریب ۷۰ میلیون  نفر از هموطنان ما غربالگری شدند که بخش قابل توجهی از آن توسط بسیجیان  و با  مشارکت و مدد وزارت بهداشت انجام شده است.

*اختصاص ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی سپاه به بیماران کرونا

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی سپاه را برابر ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  اختصاص به بیماران کرونایی داده‌ایم و بیمارستان بقیة الله نیز بیش از ۵۰۰ تخت اختصاص داده است و اکنون بیش از ۲۷۰۰ بیمار کرونایی در تخت‌های مراکز درمانی سپاه بستری شده و بخشی از این بیماران نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

*اختصاص ۵۵۰ تخت بیمارستان بقیة الله به بیماران کرونا

معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه متذکر شد: اکنون در بیمارستان بقیة الله (عج) سه حرکت مهم انجام شده است؛ اول اینکه بخش‌های خود را به تدریج تا ۵۵۰ تخت بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص پیدا داده است. از طرف  دیگر نیاز به بخش ICU  بود و این بیمارستان ۳۰ تخت ICU  داشت که در روزهای اول به ۷۰ تخت ظرفیت رساند و در فاز دوم به ۱۰۰ تخت رساند.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: اکنون که شرایط مدیریتی شیوع کرونا را داریم، فشارهای اولیه وجود ندارد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تکلیفی که مردم دارند مبنی بر اینکه در منزل بمانند تا متولیان حوزه سلامت بتوانند اقدامات خود را انجام دهند.

*راه اندازی ۲ سامانه جدید برای بیماری کرونا

 وی درباره «برنامه‌های آینده سپاه در مبارزه با کرونا در کشور»، بیان داشت: در روزهای آینده و کمتر از یک هفته دیگر دو سامانه جدید رونمایی می‌کنیم  که خاص بیماران کرونایی است و جزئیات آن بعد از اینکه نتایج تحقیقاتی آن به ثمر نشست و اکنون نیز بیش از ۹۰ درصد نتیجه رضایت بخش بوده و پس از  تأیید مراجع قانونی از جمله سازمان غذا و دارو، جزئیات را اعلام می‌کنیم.

*انجام ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی در دانشگاه بقیة الله (ع)

معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه درباره «ساخت واکسن و دارو کرونا توسط مجموعه‌های وابسته به سپاه»، افزود: اکنون  بیش از ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی در حوزه دارو، داروی خاص بیماران کرونایی، وسائل و تجهیزات و نیز محلول‌های ضد عفونی کننده که جایگزین الکل بوده و ارزان تر و سهل الوصول تر هستند انجام می‌دهیم و در مرکز تحقیقاتی دانشگاه بقیة الله در دست بررسی است و در روزهای آینده اخبار امیدوارانه تری اعلام می‌کنیم.

*وارد شدن حوزه سلامت به برنامه نواحی سپاه

سردار عبدالهی درباره «برنامه سپاه در نواحی بسیج شهرستانهای استان تهران در مبارزه با کرونا»، گفت: کرونا به ما یادآوری کرد که نسبت به تقویت نواحی و پایگاه‌های بسیج در حوزه سلامت و اینکه توانمندی در نواحی در حوزه سلامت ایجاد شود و این را عملیاتی می ‌کنیم و در فرصت خود، اطلاع رسانی خواهد شد.

*ابتلا ۸۰ درصد مردم به کرونا درصورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

وی درباره «تحلیل شرایط و پایان کرونا در کشور»، ابراز داشت:اینکه بخواهیم بگوییم ۲۰ روز دیگر این شرایط  تمام می‌شود، چنین چیزی را  متخصصان در حوزه اپیدمیلوژی اعلام نمی‌کنند؛  به نظر می‌رسد اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود، بیش از ۸۰ درصد مردم در کل کشور در روزهای آینده  به کرونا مبتلا می‌شوند.

معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه تصریح کرد: باید دستندرکاران و متولیان امر توصیه‌های متخصصان حوزه سلامت را باور داشته و بپذیرند. اگر این فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود، شک نکنید دوباره اوج افزایشی بیماری کرونا را می‌بینیم.

اتکای به اینکه فصل گرما باعث می‌شود بیماری ریشه کن و از بین برود، یک باور فریبنده‌ای است

*کرونا با گرم شدن هوا هم وجود دارد

سردار عبداللهی افزود:اگر چه گفته می‌شود ممکن است تا اردیبهشت و خرداد  کرونا باشد و با آمدن فصل گرما ویروس غیر فعال می‌شود، اما اکنون مطالعات نشان می‌دهد ویروس کرونا در شرایط گرما نیز فعال است؛ به طوری که در کشورهای آفریقایی که اکنون گرم است، این بیماری دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: بنابراین اتکای به اینکه فصل گرما باعث می‌شود بیماری ریشه کن و از بین برود این یک باور فریبنده‌ای است و باید ما فاصله گذاری را در یک فاصله زمانی را بپذیریم. وقتی متخصصان بهداشت و اپیدمیلوژی اعلام کردند که خطر گذشته است، می‌توان فعالیت‌ها را آغاز کرد.

*توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه درباره «کمک‌های  سپاه به مناطق محروم در زمان شیوع کرونا»،ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در هر استانی بنا به دستور فرمانده کل سپاه در استانها به افراد کم و بی بضاعت مانند دستفروش و کسانی که ممر درآمدی شان روزانه بود، توسط بسیج توزیع شده و می‌شود.

سردار عبدالهی متذکر شد: سپاه مشابه کاری که در محرومیت زدایی انجام می‌دهد، این بخش اکنون در قالب بسته معیشتی و در بین مردم کم بضاعت توزیع می‌شود و این یکی از دغدغه‌های فرمانده سپاه است که دقیقا به این موضوع توجه ویژه داشته و اعتبارات خاصی برای این موضوع پیش بینی کرده‌اند؛ ضمن اینکه چند هزار گروه جهادی نیز داریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 11
    زنده باد سپاه.
  • حسين DE ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 18
    تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    17 2
    یگان ویژه پاشش وایتکس و نابودی ریه‌های سالم.
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      4 0
      خخخ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس