کد خبر 1058143
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
خسارت 870 میلیارد تومانی سیلاب اخیر به جاده‌ها/ 856 راه روستایی بازگشایی شد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در سه سیلاب اخیر، 901 راه روستایی مسدود شده بود، گفت: در حال حاضر فقط 45 راه روستایی مسدود در چهار استان کرمان، هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوچستان داریم.

به گزارش مشرق، رضا اکبری در تشریح آخرین وضعیت محورهای در استان‌هایی که در بارش‌های یک‌ماه اخیر دچار سیلاب شده بودند، توضیح داد. اخیراً سه مرحله سیلاب در جاده‌های کشور داشتیم و ۱۹ استان درگیر سیل شدند، اما بیشترین خسارت در ۱۱ استان به جاده‌ها ایجاد شد. 

وی ادامه داد: در سیلاب اخیر ۹ هزار و ۹۳۴ کیلومتر جاده آسیب دید و ۸۸۶ دستگاه پل و ابنیه فنی تخریب شد. 

بیشتر بخوانید:

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۵۷۶ محور در سیلاب‌های اخیر آسیب دید، گفت: در حال حاضر ۴۵ راه روستایی مسدود باقی مانده است و همچنین محورهای شریانی شهداد - نهبدان، خلخال - اسالم و خرم‌آباد - پلدختر در حال حاضر مسدود است. 

اکبری گفت: ۹۰۱ راه روستایی در سیلاب‌های اخیر مسدود شده بود که اغلب آنها باز شد و در حال ۴۵ راه روستایی مسدود داریم. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این ۴۵ راه روستایی مسدود در استان‌های کرمان (پنج محور)، هرمزگان (۳۴ محور)، گلستان (۲ محور) و سیستان و بلوچستان (۴ محور) است. 

اکبری گفت: در حال حاضر در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش خاصی نداریم و امیدواریم این محورهایی که دچار سیلاب شده‌اند، با فروکش کردن آب به سرعت بازگشایی و اصلاح شوند. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: آخرین برآورد خسارتی که از کل محورهای آسیب‌دیده از سیلاب داشتیم، رقم ۸۷۰ میلیارد تومان بود که به ستاد وزارت راه و شهرسازی اعلام شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس