191022-Dean-O-Trump-tease_zrgyqn.jpg

گفته می‌شود تماس روز چهارشنبه ۱۳ فروردین «امانوئل مکرون» رییس جمهور فرانسه با «برهم صالح» رییس جمهور عراق نیز برای اعلام نگرانی در خصوص احتمال ایجاد شرایط غیرمنتطره در عراق بوده است.

به گزارش مشرق؛ منابع اطلاعاتی موثق در عراق به خبرنگار «نورنیوز» در بغداد گفتند اطلاعات دقیقی در اختیار دارند که برخی مشاوران «دونالد ترامپ» به وی توصیه اکید کرده‌اند برای کاهش فشار افکار عمومی و شخصیت‌های سیاسی رقیب در آمریکا پیرامون ناکارآمدی فاجعه‌بار دولت در کنترل شیوع ویروس کرونا، لازم است بحرانی مصنوعی در منطقه با اولویت عراق ایجاد شود.

بر اساس اخبار اعلام شده از سوی این منابع عراقی، مقامات پنتاگون و سیا با این رویکرد مخالفت کرده و اجرای آن را گام نهادن در مسیری بسیار خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی عنوان نموده‌اند اما وزارت خارجه آمریکا بر آن اصرار دارد.

گفته می‌شود تماس روز چهارشنبه ۱۳ فروردین «امانوئل مکرون» رییس جمهور فرانسه با «برهم صالح» رییس جمهور عراق نیز برای اعلام نگرانی در خصوص احتمال ایجاد شرایط غیرمنتطره در عراق بوده است.

اخبار دریافتی حاکی است اگرچه ترامپ هنوز با پیشنهاد وزارت خارجه آمریکا موافقت نکرده اما توییت امروز او که طی آن به صورت تلویحی گروه‌های مقاومت عراق را تهدید کرده بود، نشان می‌دهد که راهبرد پیشنهادی وزارت خارجه آمریکا ذهن رییس جمهور این کشور را درگیر کرده است.

منابع عراقی با اشاره به اخباری که طی دو روز گذشته از سوی اکانت‌های وابسته به مرکز اعتدال عربستان سعودی در حال انتشار است و طی آن تلاش می‌شود شرایط عراق بحرانی جلوه داده شود، اعلام کردند بعید نیست گروه‌های مزدور سعودی قصد داشته باشند با هماهنگی یا بدون هماهنگی با آمریکا دست به اقداماتی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا بزنند و بهانه لازم برای انجام عملیات علیه گروه‌های مقاومت در عراق را فراهم کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز روز چهارشنبه با واکنش به تحرکات نظامی آمریکا در عراق اعلام کرد: در حالی که دبیرکل سازمان ملل متحد و جامعه جهانی بر توقف اقدامات تنش‌زا و جنگ‌طلبانه در شرایط شیوع کرونا تاکید می‌کنند، این تحرکات خلاف خواسته رسمی و اعلام شده دولت، پارلمان و مردم عراق و تشنج آفرین است و می‌تواند وضعیت منطقه را به بی‌ثباتی و شرایطی فاجعه‌بار سوق دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    14 6
    به زودی در اثر یک حماقت از طرف آمریکا تمام پایگاه های آن با خاک یکسان می شود.
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    21 2
    همش زیر سر پمپئو و کوشنر هست. اینها با ایران مشکل ایدئولوژیک دارند. صهیونیستهایی که اصلا منافع امریکا هم براشون مهم نیست و امریکا و ترامپ براشون یک ابزاره برای خدمت به صهیونیسم. ما هر کاری بکنیم میبینیم اون بار با دروغ پمپئو که بعدا کنگره برملا کرد ترامپ را مجاب کرد که سردار برای حمله اومده و ترامپ را وادار کرد به ترور سردار و بعدم خودش هم حتی زد زیرش و گفت مدرک فوری وجود نداشت براش و حالا هم میخوان با خوزدنی گروه های بعثی و مدزوران عربستان در عراق شرایط را برای حمله به ایران مهیا کنند. تنها راه یک دفاع مردانه است که در تاریخ ثبت بشه، که ما قصد جنگ نداشتیم ولی صهیونیستها مثل چند هزار سال قبل دوباره کمر به قتل ایرانیها با تحریک بستند که این بار انتقام اون سی هزار ایرانی را هم باید بگیریم ازشون.
  • US ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    29 9
    نبرد نهایی با کفار نزدیک هست ای رهبر آزاده آماده ایم آماده...لبیک یا مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
  • احمد IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    10 5
    گور خودشون و دارن میکنن
  • CA ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 2
    چقدر خوب میشد انواع بلاهای دیگه سرشون می اومد مثلا چند تا ویروس خطرناک دیگه میومد بیرون و یا سیستم بهداشتی شون هدف حملات سایبری قرار میگرفت و یا با هارپ از داخل خاک خودشون چند تا سد نشانه رفته میشد و یا از بمب های گرافیت دست ساز برای ترانسفورمر مراکز بهداشتی انداخته میشد البته بنظرم سایبری هم بشه برق مناطق رو از کار انداخت. کالی لینوکس رو برو بچ داخل ایران برای این کار اگه یاد بگیرند روی دیسترو های لینوکس خیلی کارها میشه انجام داد. با این چند تا کار کل سیستم شون مختل میشد.
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    11 3
    مردم کشوری که بنا به گزارش واشینگتن پست ۷درصدشون یعنی ۱۶/۵میلیون نفرشون فکر میکنن شیرکاکائو از گاو قهوه ای گرفته میشه بایدم همچین احمق انگلی بهشون حکومت کنه
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    9 1
    کشوری که رو خون میلیونها سرخپوست بیچاره با اون طرز کشتار ساخته شده و سنگ بنای اقتصادش فروش و صادرات اسلحه باشه و بخاطر همین دنیارو به جنگ و باز هم کشتار بکشه سرانجامی جز نابودی درانتظارش نیست
  • رضا IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 3
    چنين وضعيتى - شرايط نه جنگ و نه صلح - باور كنيد هيچ جاى دنيا سابقه نداره ، اين قايم موشك بازى ها و به تبع اين بلا تكليفى ها اعصاب همه مونو خورد كرده. هر روز تحريم ، هر روز گرونى ، تورم و … احتمال جنگ قريب الوقوع و … بسيار خوب ، چرا حضرات دست روى دست گذاشتند ؟! چرا يكبار براى هميشه تكليف ملت و مملكت را تعيين نميكنند ؟! اگر واقعاً مرد چنين ميدونى هستند بسم الله !
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    8 4
    حمله کنه کارشو یسره کنیم ان شاالله
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    4 2
    فلیپ فِلاپ مساوی ترامپ. یعنی یه دفعه یک چیز بگی بعد صد و هشتاد درجه یه کار دیگه کنی. در مورد ترامپ این صدق میکنه!
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    5 2
    همیشه از یک جایی. تبدیل بریتانیای کبیر به بریتانیای صغیر یا تجزیه شوروی به روسیه یا ایالات متحده به ایالات نامتحده شروع خواهدشد پس الخیر في ماوقع
  • CH ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    12 9
    شما از نیروهاتون بخواهید اینقدر با موشک زدن امریکا رو انگولک نکنن. ایران شبیه کشورهای جنگ زده هست حالا جنگ نظامیش کم بود
  • علی خدایی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    باید مقاومت برای هر نوع تجاوزات آمریکایی ها آماده باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس