کد خبر 1057309
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
چالش پنتاگون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های امنیتی، اعلام اطلاعات کامل مبتلایان به ویروس کرونا در واحدهای مختلف، متوقف شده است.

به گزارش مشرق، پنتاگون به پایگاه‌های نظامی و فرماندهی‌های عملیاتی آمریکایی دستور داد به‌دلیل وجود نگرانی‌های امنیتی، اعلام شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان نیروهای خود را متوقف کنند.

به نوشته روزنامه «هیل»، «آلیسا فرح» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «همچنان که به مقابله با ویروس کرونا ادامه می‌دهیم، نه‌تنها نحوه مبارزه با این ویروس را مرتباً ارزیابی می‌کنیم بلکه اطلاعاتی حیاتی را در زمینه سلامت عمومی منتشر می‌کنیم».

بیشتر بخوانید:

وی افزود: «ما شمار دقیق افراد مبتلا در یگان‌ها، پایگاه‌ها یا فرماندهی‌های عملیاتی را گزارش نخواهیم کرد. به انجام وظایف خود به بهترین شکل جهت متعادل نگه‌داشتن شفافیت در این بحران با حفظ امنیت عملیاتی ادامه خواهیم داد».

آلیسا فرح گفت، وزارت دفاع و هر یک از سرویس‌های نظامی به ارائه روزانه آمار مبتلایان در میان نیروهای نظامی، پرسنل غیرنظامی، پیمانکاران و افراد وابسته ادامه خواهند داد.

پیش‌تر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به خبرگزاری «رویترز» گفته بود قصد دارد پنتاگون را از اعلام «اطلاعات دقیق مأموریت‌هایش» به‌منظور حفظ امنیت عملیاتی، منع کند.

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این وزارتخانه را ۱۲۵۹ نفر و قربانیان این ویروس را نیز ۴ نفر اعلام کرد.

پنتاگون باید از سویی خطر ابتلای بیشتر این بیماری میان نیروهایش را مهار کند و از سوی دیگر امنیت ملی آمریکا را تأمین کند، از این رو به ۲۵ هزار نیروی خود دستور داده به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند. همچنین فرماندهان نظامی اکثر تمرینات نظامی را لغو کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    5 2
    از ایران یاد بگیرند وعلت مرگ قسمت اعظم متوفیان رو مشکل حاد تنفسی اعلام کنند که بهترین روش برای کنترل کروناست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس