کد خبر 1057187
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
رضا عنایتی

بازیکن پیشین استقلال گفت: سه چهار فصل است که استقلال را بیمار می‌کنند و نمی‌دانم چه عنوانی را به کار ببرم برای این اتفاقات، اما هر مدیری که می‌آید بعد چند هفته استعفا می‌دهد

به گزارش مشرق، کرونا فعلا تمامی ندارد، مردم در قرنطینه از نعمت فوتبال محرومند و فوتبالیست‌ها و پیشکسوتان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این بار برای گپ نوروزی سراغ بهترین گلزن ادوار لیگ برتر رضا عنایتی رفتیم تا نظرش را پیرامون مسائل مختلف جویا شویم.

آقای عنایتی در این روز‌های تعطیلی فوتبال چه کار می‌کنید؟

من هم مثل بقیه در قرنطینه خانگی و در خدمت خانواده هستم با توجه به اتفاقات اخیر در جهان و نگرانی همه مردم در رابطه با این امور، امیدوارم مردم به توصیه‌های اعلام شده گوش کنند و در خانه بمانند تا هر چه سریع‌تر از شر این ویروس خلاص شویم و زودتر به زندگی عادی برگردیم. دنیای بدون فوتبال دنیای خوبی نیست برای ما، چون عادت کرده ایم یا توی زمین باشیم یا کنار زمین و امیدوارم هر چه سریعتر این ویروس منحوس برود و به زندگی عادی برگردیم.

کارشناسان این عقیده را دارند که در روز‌های تعطیلی فوتبال بازیکنان به اضافه وزن و چاقی دچار می‌شوند.

ما به نوبه خود برای تیممان برنامه داده ایم، اما شما هم می‌دانید آن چه در زمین بازی و تمرین اتفاق می‌افتد با این جور برنامه‌ها زمین تا آسمان فرق دارد. وقتی یک بازیکن بیست روز تمرین نداشته باشد بدن به درجه صفر می‌رسد و این یعنی بدنسازی دوباره و شروع کار از ابتدا و از همه بدتر این بلاتکلیفی است که شرایط همه تیم‌ها را سخت کرده است.

از شروع مسابقات و این لیگ قطع امید کرده اید؟

در درجه اول دعا می‌کنیم شرایط و زندگی مان عادی شود، ولی به این صورت هم نباید باشد تیم‌ها هزینه کرده اند باید کار کارشناسی صورت بگیرد تا با یک تصمیم کارشناسانه و نه احساسی اوضاع درست شود. اگر لیگ ادامه پیدا کند قطعا برای لیگ بعد زمانی باقی نمی‌ماند و این برنامه‌ها و فشردگی‌ها کار را سخت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گام اول مدیرعامل جدید استقلال

آقای عنایتی بنا بر عقیده کارشناسان بر فرض اعلام زمان شروع دوباره لیگ یک ماه زمان نیاز است تا بدن‌ها به حالت مسابقه برسد.

کاملا موافقم برای بدن سازی ما حداقل به سه هفته زمان نیاز داریم ما باید صبر کنیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، چون در بحث برنامه ریزی خیلی عقب هستیم و به شدت ضعف داریم و با تصمیم هایمان شرایط را سخت‌تر می‌کنیم. باید ببینیم فوتبال قاره‌های دیگر به چه سمت و سویی می‌رود تا ما هم از روی آن کپی بکنیم.

این روز‌ها وضعیت استقلال عجیب و غریب است و طی فرآیندی آقای سعادتمند به مدیریت این تیم انتخاب شدند. علی فتح الله زاده برای سه هفته مدیر شد و به دلیل بیماری استعفا داد.

البته استقلال سالیان سال است که مریض است و این حواشی مختص این فصل نیست و سه چهار فصل است که استقلال را بیمار می‌کنند و نمی‌دانم چه عنوانی را به کار ببرم برای این اتفاقات، اما هر مدیری که می‌آید بعد چند هفته استعفا می‌دهد جا دارد به آقای سعادتمند تبریک بگویم کار بسیار سختی دارند و باید نگرانی هواداران را پایان دهند.

شما هم طلبتان را بخشیدید؟

من هیچ وقت از استقلال طلب نداشتم اگر طلبی هم بوده به خاطر این تیم بخشیده ام و هیچ وقت برای این تیم مشکلی به وجود نمی‌آورم.

زاویه داشتن فرهاد مجیدی با سعادتمند و اوضاع و احوال تیم و کمبود امکانات و ادامه بدقولی‌ها فرهاد را در شرف استعفا قرارداده است. تداوم کار فرهاد مجیدی را به چه صورت می‌بینید؟

تمام فکر یک سرمربی این است که بازیکنانش را با تمام وجود در اختیار داشته باشد. بازیکنان از لحاظ فکری باید آسوده خاطر باشند فرهاد اعتراض می‌کند، چون اگر به یک بازیکن برنامه تاکتیکی بدهید و او هوش و حواسش جای دیگر باشد بازدهی اش بسیار پایین می‌آید من حق را به فرهاد مجیدی می‌دهم. خودم این شرایط را تجربه کرده ام و می‌دانم آرامش تیم چه قدر مهم است فرهاد نگران آینده استقلال و خودش است این روز‌ها استقلال آرامش ندارد و هر اتفاقی رخ دهد در کارنامه کاری فرهاد و به نام او ثبت می‌شود.

سراغ فوتبال مشهد برویم با آمدن بخش خصوصی به فوتبال این شهر تیم شهر خودرو جز تیم‌های خوب لیگ شد، اما ناگهان با رفتن یحی گل محمدی دچار سکته شد اوضاع به چه صورت است؟

به عنوان یک مشهدی باید از آقای حمیداوی تشکر اساسی بکنم ایشان فوتبال مشهد را از نابودی نجات داد و متاسفانه دوستان در فوتبال مشهد چیزی که خوب بلد هستند تخریب یکدیگر است. ولی ایشان با تمام وجود فوتبال مشهد را زنده کرد و در ادامه راه، چون شرایط را کامل می‌دانم، کار سختی پیش روی دارند فوتبال مشهد یک قطب است هم زمانی که ابومسلم وجود داشت و هم الان که شهر خودرو حضور دارد. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

البته در میان راه یحیی گل‌محمدی از این تیم جدا شد و در آن زمان حواشی بسیاری به وجود آمد اگر خود شما جای یحیی بودید جدا می‌شدید برای مثال از شهر خودرو به استقلال می‌آمدید؟

من می‌خواهم به عقب برگردم، جدایی یحیی گل محمدی از اول فصل معلوم و مشخص بود شما از روز‌های قبل شروع فصل در جریان کشمکش‌های یحیی و شهر خودرو و پرسپولیس قرار داشتید و کاملا مشخص بود خب یحیی یک پرسپولیسی صد آتشه است و هر کسی دوست دارد در این دو تیم مربی گری کند، ولی حتما دلایل خودش را داشته و نمی‌شود به او خرده گرفت فوتبال حرفه‌ای همین است، چون اتفاقات غیر معقول و غیرمترقبه رخ می‌دهد و شما باید آماده باشید.

سریال پایتخت را می‌بینید؟
این روز‌ها دلخوشی همه ما دیدن سریال پایتخت است و همه شخصیت‌های این سریال جالب هستند و از تنابنده و احمد مهران فر و همه بازیگران که سعی دارند لحظات خوشی را برای مردم رقم بزنند.

و شخصیت فوتبالی این سریال؟
سکانسی را در استادیوم آزادی گرفتن با آن حجم هواداران خیلی سخت است به عوامل این سریال تبریک می‌گویم نود درصد مردم منتظر شروع این سریال هستند تا تلخی این روز‌ها را با این سریال فراموش کنند.

منبع: فوتبالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    بیماره که الان سالهاست قهرمان نمیشه. نه تنها با وزیر پرسپولیسی بلکه با رییس جمهور استقلالی هم چیزی نشد.....
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      3 0
      خفه شو انگل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس