کد خبر 1056935
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
70 مبتلا به کرونا در حمل‌ونقل عمومی پایتخت/ امکان تهیه سفربرگ از «تهران من»

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ابتلای حدود 70 نفر از کارکنان مترو، رانندگان اتوبوس و تاکسی در پایتخت خبر داد و گفت: طرح ترافیک در تهران حذف نمی‌شود.

به گزارش مشرق، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اجرای طرح ترافیک در پایتخت با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: برخی از کارشناسان و حتی مردم معتقدند که باید طرح ترافیک حذف شود و دفعه دیگر نظری کاملاً مخالف داشته و درخواست دارند که به هیچ عنوان این طرح تغییر نکند و یا حذف نشود.

وی افزود: من نیز مخالف حذف طرح ترافیک به دلیل شیوع کرونا هستم چرا که به نظرم این موضوع به معنای تشویق مردم برای تردد در سطح شهر است.

حجت تصریح کرد: طرح ترافیک از 16 فروردین صد درصد اجرا می‌شود و بنایی بر حذف آن نیست.

بیشتر بخوانید:

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آمار مسافران حمل‌ونقل عمومی، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال پیش 60 تا 80 درصد تعداد مسافران مترو و اتوبوس کاهش یافته و این آمار نسبت به حداکثر مسافران در سال 98، حدود 95 درصد کمتر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری برنامه‌ای جهت حمایت از رانندگان تاکسی و یا رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی دارد یا خیر،‌گفت: ما اعتبار و بودجه‌ای در این زمینه نداریم، دولت باید اقداماتی را انجام دهد و ما تلاش می‌کنیم که این اعتبار تأمین شود چرا که رانندگان با توجه به کاهش مسافران دچار آسیب‌های مالی شده‌اند.

حجت بیان داشت: درآمد شهرداری در حمل‌ونقل عمومی نیز 80 درصد کاهش یافته است و درآمد حاصل از طرح ترافیک نیز نسبت به قبل بسیار کم شده و در اسفند سال 98 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن بیش از 50 درصد کاهش یافته بود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران  با بیان اینکه تردد با مترو و اتوبوس در پایتخت ادامه دارد و حمل‌ونقل عمومی را متوقف نمی‌کنیم، گفت: سرفاصله حرکت قطارهای مترو را به صورتی در نظر گرفته‌ایم که قطاری خالی و یا به شدت شلوغ نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آمار مبتلایان به کرونا در حمل‌ونقل عمومی چه میزان بوده است، گفت: بیش از 30 نفر از کارکنان مترو و بیش از 30 نفر از رانندگان اتوبوس متأسفانه مبتلا به کرونا شده‌اند که با در نظر گرفتن رانندگان تاکسی مبتلا این آمار به حدود 70 نفر می‌رسد و متأسفانه دو نفر از رانندگان اتوبوس پایتخت و تعدادی از رانندگان تاکسی به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

حجت از آماده شدن سفربرگ جهت انجام سفرهای برون استانی ضروری تهرانی‌ها خبر داد و گفت: روز پیش نرم‌افزار استفاده از این سفربرگ آماده و در اختیار استانداری قرار گرفته است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهروندان می‌توانند سفربرگ را از سامانه تهران من تهیه کنند و پس از ثبت‌نام و اعلام مشخصات فردی و مشخصات خودرو تأییدیه سفر را از کارشناسان استانداری دریافت کنند و یا اگر نامه‌ای از وزارت بهداشت یا وزارت صمت دارند از طریق این سفربرگ اعلام کنند.

وی گفت: استفاده از سفربرگ هیچ هزینه‌ای برای شهروندان ندارد و تنها صرفاً جهت غربالگری سفرها توسط استانداری اجرا خواهد شد.

حجت خاطرنشان کرد: استفاده از سفربرگ به محض اعلام استانداری تهران از طریق سامانه تهران من امکانپذیر خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس