کد خبر 1056700
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کرونا نمایه

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده، آمریکا با ثبت ۱۴۳ هزار و ۵۵ نفر مبتلا به ویروس کووید-۱۹،‌ حدود یک پنجم از کل مبتلایان به کرونا در جهان را تشکیل داده است.

به گزارش مشرق، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۴۳۰۵۵ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

قمار بزرگ آمریکا به بحران جهانی عمیق‌تری ختم می‌شود

همچنین قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۲۵۰۴ رسیده  و از مجموع مبتلایان تنها ۴۵۶۲ نفر بهبودی خود را بدست آورده و ۲۹۷۰ نفر نیز در شرایط وخیم قرار دارند.

آخرین آمارها حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در سرتاسر جهان به ۷۳۷ هزار و ۲۰۴ مورد رسیده است که از این تعداد ۳۴۹۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای مبتلایان و قربانیان در آمریکا در حالی شتاب می‌گیرد که رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه به وقت تهران اظهار داشت که بر اساس مدل‌سازی‌ها، نقطه حداکثری (پیک) فوت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا احتمالا ظرف دو هفته آینده رخ خواهد داد.

یکشنبه‌شب به وقت تهران، «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که طی روزهای اخیر همراه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس‌های خبری روزانه درباره شیوع ویروس کرونا حضور داشت هشدار داد که ممکن است میلیون‌ها شهروند آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شوند.

این مقام آمریکایی همچنین هشدار داد که این امکان وجود دارد که بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

در همین حال، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز یکشنبه گفت، دولت این کشور مسئول فوت آمریکایی‌ها در اثر ابتلا به کرونا است.

پلوسی در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: «تکذیب [شیوع کرونا] توسط رئیس‌جمهور مرگ‌آور بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به نقاطی که به آن احتیاج دارند مرگ‌آور بود. همچنان که رئیس‌جمهور دست روی دست می‌گذارد مردم جانشان را از دست می‌دهند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس