کد خبر 1056565
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
پشت پرده تماس تلفنی بن زاید با بشار اسد/ امارات از نزدیکی با سوریه به دنبال چیست؟

تماس ولیعهد ابوظبی با رئیس جمهور سوریه اقدامی عجیب نبود؛ زیرا امارات از همان ابتدا تلاش کرد تا اندک ارتباطی با دمشق را حفظ کند به رغم آنکه با جنگ تروریستی علیه سوریه مخالفتی نکرد؛ اما آنچه که عجیب می نماید زمان اعلام بازگشت روابط با سوریه است.

به گزارش مشرق،  محمد بن زاید از بحران کرونا برای اعلام بازگشت روابط با سوریه استفاده کرد و البته این امر با توجه به پیروزی‌های گسترده ارتش سوریه با همکاری متحدانش و بازگشت ابهت دولت سوریه و قانون در این کشور امری طبیعی و مسلم بود. اما به نظر می‌رسد که رویارویی با ترکیه و جنگ این کشور در سوریه بویژه که نیروهایی را به صورت غیرقانونی در سوریه مستقر کرده و برخی مناطق سوریه را تحت کنترل گرفته است، در راس علل اصلی اعلام بازگشت روابط در این زمان مشخص باشد.

بن زاید که نیروهایش در کشتن هزاران یمنی خواه با بمباران مستقیم و یا از طریق محاصره یمن که به شیوع انواع بیماری‌ها و مرگ کودکان و زنان وسالخوردگان منجر شد، مشارکت دارند، به صورت "ناگهانی" اعلام کرد که "در این شرایط استثنایی کشورها مسائل سیاسی را نادیده می‌گیرند و مسائل انسانی را ارجحیت می بخشند بویژه که همه اینک با چالش مشترکی روبرو هستیم".

بیشتر بخوانید:

به گزارش شبکه خبری العالم، بن زاید با این سخن با یک تیر چند نشان زد؛ نخست بازگشت سرمایه گذاری در عرصه ساخت وساز و بازسازی و عمران سوریه است؛ بویژه که اوضاع ساخت و ساز در امارات از هم پاشیده است. دوم ضربه زدن به ترکیه با کمک تنها کشور عربی که قادر به مقابله با ترکیه است، بویژه که این کشور بخشهایی را از خاک سوریه اشغال کرده است. سوم ترمیم چهره امارات که در جنگ یمن خدشه دار شد و نیز ترمیم چهره بن زاید که با مشکلات خانوادگی دشواری روبروست. و چهارم یافتن برون رفت از فاجعه نفتی که بن سلمان ولیعهد عربستان با کاهش قیمت نفت ایجاد کرده است.

مسلما بن زاید که برای ضربه زدن به حضور ترکیه در لیبی عجله دارد و رئیس جمهور ترکیه را یک خطر، اوضاع سوریه را یک برون رفت و کرونا را یک فرصت می بیند، برای سفر به سوریه و دیدار با بشار اسد حتی لحظه ای درنگ نخواهد کرد؛ بلکه مانند دیگران به قدرت و ایستادگی سوریه پی‌برد ومی‌خواهد نخستین کسی باشد که "حسن نیت" خود را ابراز کند؛ پس از تمام رنج و سختی هایی که مردم سوریه از برادران عرب خود کشیدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    به دنبال جلب اعتماد سوریه با نیت ترور بشار اسد توسط نیروی هوایی امریکا یا اسرائیل هستند همانطور که ابتدا با یک سری تحرکات زیاد صلح منطقه ای سردار سلیمانی را به بغداد کشوندن و ترور کردن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 7
    ما هستیم که با همسایه ها نمیتونیم ارتباط داشته باشیم کلا قطع ارتباط میکنیم
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    پدیده ای یکتا در حال ربر آوردن است،از خدا یاری میطلبیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس