پلوسی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تعلل دولت در مقابله با کرونا را عامل مرگ شهروندان دانست و گفت باید پس از اتمام بحران، عملکرد دولت در این زمینه مورد تحقیق قرار گیرد.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت، دولت این کشور مسئول فوت آمریکایی‌ها در اثر ابتلا به کرونا است.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین بسته مالی نجات در تاریخ آمریکا و پرداخت یارانه نقدی

پلوسی در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: «تکذیب [شیوع کرونا] توسط رئیس‌جمهور مرگ‌اور بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به نقاطی که به آن احتیاج دارند مرگ‌آور بود. همچنان که رئیس‌جمهور دست روی دست می‌گذارد مردم جانشان را از دست می‌دهند».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را مسبب مرگ آمریکایی‌های می‌داند گفت، «بله همینطور است. منظور من همین است».

پلوسی گفت هنگامی که بحران کرونا به اتمام برسد باید اقدامات دولت در برابر این همه‌گیری مورد تحقیق قرار گیرد. اما اکنون مهم این است که این اطمینان حاصل شود که شکست‌های او در برابر کنترل کرونا متوقف شود.

وی افزود: «ما هنوز دستگاه‌های تست کافی نداریم. ما هنوز تجهیزات محافظتی برای کارکنان بخش بهداشت که جانشان را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند نداریم».

آمریکا از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا در جهان، رتبه اول را دارد و تا کنون بیش از ۱۲۳ هزار مبتلا در این کشور گزارش شده است که از این میان ۲۲۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    3 4
    مجلس آمریکا اگر عرضه داشت که یه فاسد قمار باز زنباره کنترل آمریکا رو بدست نمی گرفت... تازه چین میگه این ویروس آزمایشگاهی تولید آمریکاست... بد جور تو محاسبات اشتباه کردن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس