کد خبر 1056395
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
درخواست برگزاری جلسه پارلمان عراق در پی تهدید اخیر آمریکا

پس از آنکه آمریکا به قصد خود برای حمله مجدد به برخی مواضع درعراق اشاره کرده، یکی از نمایندگان ائتلاف «الفتح» عراق خواستار برگزاری جلسه پارلمان به این منظور شد.

به گزارش مشرق، در پی تحرکات اخیر آمریکا در عراق که حاکی از قصد این کشور برای حمله مجدد به مواضع مقاومت عراق دارد، «حامد الموسوی» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «الفتح» امروز (یکشنبه) خواستار برگزاری جلسه‌ پارلمان به همین منظور شد.

بر اساس گزارش «موازین نیوز»، الموسوی اعلام کرد، باید فورا جلسه‌ای در پارلمان برگزار شود تا در آن درباره «نیت شوم» آمریکا برای «حمله کثیف دیگری» در عراق بحث و تبادل‌نظر شود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد، هدف از این توطئه‌ها متشنج کردن وضعیت داخلی عراق آنهم در سایه وضعیت کنونی و مشغول بودن عراق به مقابله به کروناست.

الموسوی از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق درخواست کرد، با باز کردن کانال‌های ارتباطی مستقیم و فوری جلوی این اقدام را بگیرد.

 روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه هفته جاری در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند.

در همین زمینه، ائتلاف «النهج الوطنی» خواستار وحدت ائتلاف‌های سیاسی در پی اشاره‌های آمریکا برای انجام اقدام نظامی جدید علیه عراق و تحریم اقتصادی این کشور شد.

«حسین العقابی» عضو ائتلاف مذکور در پارلمان عراق به وبگاه «المعلومه» گفت، ائتلاف‌های سیاسی باید این اشاره‌های آمریکا درباره حمله و تحریم اقتصادی عراق را جدی بگیرند.

العقابی تأکید کرد، همه ائتلاف‌های سیاسی  باید در زمینه تشکیل هر چه سریعتر کابینه جدید تلاش کنند. عراق نمی‌تواند همه این مشکلات را تحمل کند بویژه در وضعیت کنونی که در بحران اقتصادی است.

 «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراق امروز (یکشنبه) درباره طرح آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سفارت خود در بغداد و برخی پایگاه‌های نظامی و جایگزین کردن نیروهای ویژه رزمی به جای آن‌ها جهت اجرای طرح اشغال مجدد عراق، هشدار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    12 2
    این پیشنهاد را به نمایندگان برسانید که با لباس رزم حشدالشعبی در جلسه پارلمان شرکت کنند تا آمریکا بترسد
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    3 1
    ضرب المثی هست که ،وقتی یک نادان سنگی به چاه می اندازد ۱۰۰عاقل نمی تونن آن سنگ را بیرون بیارن
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      1 1
      آخ گفتی از شرّ حماقتی و احمقی مثل مقتدی‌ای احمق لجبازی که میخاد حشدالشعبی رو به بهانه‌های عجیب احمقانه، منحل کنه! حشدالشعبیی که منجی حداقل تا اینجای عراق بوده!
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    پوشکیشون برای سربازان.....
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    پوشک برای سربازان...
  • ابوالفضل نژادخیر IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    4 2
    ما شیعیان علی بن ابی طالب (ع) هستیم ، سرباز ولی امر مسلمین حضرت ولی عصر (عج) هستیم . ایرانی و عراقی هم نداره . عراق و از وجود آمریکایی ها پاک می کنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس