نیروی نظامی آمریکا

پایگاه خبری موازین نیوز عراق نقشه عقب نشینی نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق و مواضع جدید استقرار آنها را فاش کرد.

به گزارش مشرق، منابع نظامی عراق از نقشه عقب نشینی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق و مواضع جدید استقرار آنها خبر دادند.

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از منابع عراقی گفتند:« پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی در مقطع پیش رو مقرر شده از آنجا عقب نشینی کنند شامل التاجی در شمال بغداد، بسمایه در جنوب بغداد و پایگاه کاخ‌های ریاستی در الموصل است».

بیشتر بخوانید:

ترس آمریکا از پاسخ مقاومت به سفارتش در عراق

ائتلاف بین المللی همچنین طی هفته گذشته از خروج نیروهایش از پایگاه القائم در استان الانبار و القیاره در استان نینوی که هر دو استان در شمال عراق هستند، خبر داد.

منابع موازین نیوز افزودند: «همه نیروهای آمریکایی که تاکنون از پایگاه‌هایشان عقب نشینی کرده‌اند و همچنین آنهایی که طی هفته‌های آتی عقب نشینی خواهند کرد به سمت پایگاه‌های «حریر» در شرق اربیل و «عین الاسد» در غرب الرمادی رفتند».

موزاین نیوز به نقل از یک ژنرال عراقی در اتاق هماهنگی مشترک نیروهای عراقی گفت: «نقشه عقب نشینی تدریجی نظامیان آمریکایی پیشتر به شکل فوری و طی توافقی میان عراق با آمریکا به عنوان فرمانده ائتلاف بین المللی ایجاد شد، زیرا این آمریکاست که قواعد حضور نیروهای ائتلاف در عراق را تعیین می‌کند در حالی که به سبب رفع دلایل حضور نیروهای ائتلاف در برخی مناطق دیگر نیازی به نیروهای ائتلاف نیست یعنی دیگر آنجا خبری از درگیری یا نیازی به پشتیبانی هوایی ائتلاف نیست.

وی افزود: «پایگاه‌هایی که آمریکایی‌ها از آن عقب نشینی کردند ضعیف‌ترین پایگاه‌ها به دلیل مواجه شدن با آسیب دیدگی شدید ناشی از  هدف گیری آنجا با موشک‌هایی با برد ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر است یعنی با موشک‌های کاتیوشا، گراد و خمپاره‌های ۱۲۰ میلی به راحتی دچار خسارت سنگین می‌شوند.

این ژنرال عراقی گفت:« نیروهای ائتلاف تجهیزات و زیرساخت‌های خود در این مواضع و همچنین تجهیزات مختلف نظامی را  که از آن عقب نشینی کردند رها کردند و آن را به نیروهای عراقی هدیه دادند».
منابع موازین نیوز با تاکید بر اینکه خبری از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از دو پایگاه عین الاسد و حریر در اربیل نیست، گفت: بالعکس نیروهای آمریکایی این دو پایگاه را توسعه داده و بیش از پیش تقویت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    5 8
    عین الاسد به زودی عین الجسد خاهد شد
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    4 6
    بزودی برای عین الاسد و اربیل هم حشد باید نقشه ای طراحی کند مثلا موشکهای ws 2چینی و یا موشکهای با برد بالای 40 کیلومتر
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    4 5
    یه جا جمع میشن تا در صورت تکرار حماقت سران احمقشون یه جا ضربه خفیف مغزی بشن....
  • حسین IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 1
    دوستان باید توجه داشته باشید که عین الاسد فرودگاه داره. همچنین پناهگاه‌های مستحکم داره. برای تهاجم خیلی بهتره که نیروها تمرکز داشته باشند. دو یا سه هفته قبل پاتریوتهای جدید در این دو پایگاه مستقر شده. باید آماده هرگونه احتمالی باشیم.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    4 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    2 0
    خوب اشغال نجف و کربلا حق امریکا نیست و باید این کشور را ترک کند آمریکا در موقعیتی نیست با کمک صدر و امثالهم و سرنگونی نخست وزیر قانونی عراق آنهم بعد ازیکسال از انتخابات اشغالگری را بتواند ادامه دهد
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    حملات آمریکا به حشد باعث افزایش اتحاد عراقی ها می گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس