لاریجانی نمایه

رئیس مجلس در تماس با فرمانده نیروی انتظامی، رییس بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش ضمن دریافت گزارش اقدامات بعمل آمده برای صیانت از سلامت عمومی، توصیه های لازم برای حل مشکلات مردم را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز شنبه ۹ فروردین در تماس با آقایان سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، همتی، رییس کل بانک مرکزی، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و استاندار سمنان، ضمن دریافت گزارش اقدامات بعمل آمده برای صیانت از سلامت عمومی، کمک به رفع نیازهای بهداشتی و درمانی، اقتصادی و آموزشی خانواده ها و بخشودگی جرائم بانکی ، توصیه های لازم برای حل مشکلات مردم در ابعاد سه گانه سلامت، معیشت و تحصیل را در شرایط مبارزه با کرونا ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

تاکید رئیس مجلس بر لزوم اجرای قاطع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

رییس مجلس شورای اسلامی، درگفت و گو با سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، از تلاشهای پرسنل خدوم این نیرو برای کنترل راه ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: پرسنل نیروی انتظامی، در ایامی که همگان به تعطیلی و خانه نشینی فراخوانده شده اند، خود را در معرض ارتباط با عموم قرار داده و با کنترل راه ها، فداکارانه از سلامت مردم صیانت می کنند.

 علی لاریجانی، ایجاد نظم و انضباط متناسب با شرایط مبارزه با کرونا در فروشگاه ها و مراکز خرید را مرهون زحمات این نیرو دانست و افزود: باید حرمت و منزلت پرسنل خدوم نیروی انتظامی از سوی دستگاه ها و مردم عزیزمان حفظ و نهایت همکاری با آنان صورت گیرد تا کشور این مرحله از مبارزه با بیماری کرونا را پشت سر بگذارد. 

رییس مجلس شورای اسلامی، همچنین در تماس با وزیر اموزش و پرورش، رفع نیازهای تحصیلی دانش آموزان را با استفاده از فضای مجازی در شرایط حاضر ضروری خواند و گفت: این آموزش ها باید از لحاظ کیفیت تدریس و انتقال دروس به نحوی باشد که خلا مدرسه و کلاس درس را تا حد ممکن رفع و دانش آموزان را در فضای رقابت درسی قرار دهد.

لاریجانی همچنین در گفت و گو با همتی، رییس کل بانک مرکزی بر تداوم حمایت بانک مرکزی در تأمین ارز و پشتیبانی از ترخیص هرچه سریعتر لوازم مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا و همچنین تامین کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: پرداخت وام با شرایط بازپرداخت ویژه و آسان به کسب و کارها و بخش های خدماتی آسیب دیده از بحران کرونا باید در اولویت بانک مرکزی قرار گرفته و امهال به فعالان این بخش ها در بارپرداخت تسهیلات قبلی، به طور قاطع اجرا شود.

 لاریجانی در ادامه گفت و گو با رییس کل بانک مرکزی ، به مصوبه مجلس برای تسهیل تسویه بدهی صاحبان مشاغل با عنوان قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی اشاره کرد و گفت: با تفسیری که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص این مصوبه مجلس ارائه شد، واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی کشورتا خردادماه فرصت دارند تا به شعب بانک ها مراجعه و از بخشودگی جرایم بانکی برخوردار شوند که با توجه مشکلات پیش آمده و شیوع کرونا لازم است اجرای این قانون در نهایت سرعت و جدیت صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در تماس تلفنی جداگانه ای با استاندار سمنان ، تازه ترین اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و نیازهای بهداشتی، درمانی و مسائل مربوط به تخصیص منابع مالی مقابله با کرونا در این استان را مورد بررسی قرار داد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    2 3
    تو نماینده مردم هستی، حفظ کرامت انسانی و حقوق و شخصیت مردم از طرف نیروی انتظامی رو هم متذکر میشدی
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      4 2
      تنها راه حفظ کرامت جامعه شلیک به مغز امثال شما و همه قانون شکنانی است که با پلیس درگیر می شوند و یا از قانون شکن حمایت می کنند.
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      13 1
      همچنین امثال شما 22:06

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس