روحانی نمایه

رئیس جمهور گفت: در شرایط سختی که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند، حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی خالی در اختیار داریم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه کمیته اقتصادی دولت، اظهار داشت: قبل از ایام فروردین بر مبنای یک فرض بدبینانه بسیاری از اماکن را برای نقاهتگاه آماده کردیم و امروز ده‌ها هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر کشور آماده است که تقریبا از این تخت‌ها استفاده نشده است.

روحانی با بیان اینکه ۴ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح را نیز آماده کرده بودیم که از این تعداد هم تاکنون استفاده نشده است، افزود: تمام تخت‌های بیمارستانی کشور را هم آماده کرده بودیم که از این تعداد هم تاکنون نزدیک به ۱۳ هزار تخت استفاده نشده است.

ببینید:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عدد بسیار بالایی از تخت‌های بیمارستانی و نقاهتگاهی استفاده نشده در اختیار داریم، گفت: تشکر می‌کنم از برنامه‌ریزی بسیار خوبی که در کشور انجام شده است؛ چراکه فکر می‌کنم هیچ کشوری شرایط کشور ایران را نداشته باشد که در شرایط سختی که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند، حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی خالی در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به نیازمندی‌های اعتباری موضوع کرونا، گفت: مجموعه چیزی که بهداشت و درمان ما نیاز دارد و کمکی که باید به صندوق بیمه بیکاری نیاز دارد، یک رقم یک میلیارد دلاری است که ما امروز این نامه را انشالله خواهیم نوشت و امیدواریم مقام معظم رهبری هم موافقت کنند که یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار معضلات و پیچیدگی های بحث کرونا مخصوصا در زمینه بهداشت و درمان که نیازهای فراوانی برای تجهیز بیمارستان ها داریم، تخصیص پیدا کند.

ئیس جمهور با تاکید بر اینکه عدد بسیار بالایی از تخت‌های بیمارستانی و نقاهتگاهی استفاده نشده در اختیار داریم، گفت: تشکر می‌کنم از برنامه‌ریزی بسیار خوبی که در کشور انجام شده است؛ چراکه فکر می‌کنم هیچ کشوری شرایط کشور ایران را نداشته باشد که در شرایط سختی که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند، حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی خالی در اختیار داشته باشد.

وی به خستگی و حجم کاری بالای پزشکان و پرستاران در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و خاطرنشان کردد: با آماده کردن ۱۰ هزار پرستار جدید این مسئله را حل کردیم و امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توانند پرستاران ما طبق معمول در بیمارستان‌ها فعالیت خودشان را ادامه بدهند.

روحانی با اشاره به جلسه کمیته اقتصادی دولت، گفت: اولین تصمیمی که امروز اتخاذ شد این بود که کسب و کارهای صدمه دیده، مشروط به اخراج نکردن کارگران، تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند که وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت رفاه جدول آن را مشخص می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد:  ۷۵ هزار میلیارد تومان برای این کار مد نظر قرار دادیم که بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها آن را انجام خواهند داد.

وی همچنین گفت: نرخ ترجیحی تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بنگاه‌های صدمه دیده از کرونا را ۱۲ درصد با مدت زمان پرداخت ۲ ساله است.

روحانی همچنین با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: امیدواریم تا ۲۰ فروردین از قطع زنجیره شیوع کرونا اطمینان بیشتری حاصل شود.

رئیس جمهور با اشاره به نیازمندی‌های اعتباری موضوع کرونا، گفت: مجموعه چیزی که بهداشت و درمان ما نیاز دارد و کمکی که باید به صندوق بیمه بیکاری نیاز دارد، یک رقم یک میلیارد دلاری است که ما امروز این نامه را انشالله خواهیم نوشت و امیدواریم مقام معظم رهبری هم موافقت کنند که یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار معضلات و پیچیدگی های بحث کرونا مخصوصا در زمینه بهداشت و درمان که نیازهای فراوانی برای تجهیز بیمارستان ها داریم، تخصیص پیدا کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    3 0
    اقا دو تخت هم خونه ما خالی تو انباری اونا رو حساب نکردی! دستگاه تنفسی و ... چی. چهار راه حسن اباد میتونی کلی تخت خالی پیدا کنی. اونا رو هم به امارت اضافه کن.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    معمولا در حرفه های که احتیاج به مدارک دانشگاهی دارد یا افراد تکنوکراد فردی که با وجود داشتن مدرک اگر توان درست اداره ان حرفه را نداشته باشد وارد امور ستادی در ان زمینه می شود. البته این افراد حداقل شرایط حرفه خود را می دانند. من می خواهم اقای رئیس جمهور دستور دهد تا بفهمیم حریرچی که این حداقل پیشگیری از شیوع بیماری که قرنطینه است نمی داند .ایا اصلا مدرک پزشکی درستی دارد یا قلابی است؟ چون هیچ پزشکی حتی اگر مورد تهدید هم باشد نمی گوید قرنطینه مال زمان طاعون و وبا است.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    3 0
    نرخ تسهیلات تو کشور های کفر نیم درصده
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      0 0
      نرخ مالیات هم بعضا 70 - 80 درصد و شفافیت ورود و خروج حساب بانکی هم صد در صده
  • وطن پرست DE ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    این دولت فقط داره اموال کشور رو حراج م یکنه. اول هسته ای رو حراج کرد. بعدش نفت رو بوسیله نابود کردن مکانیزم های دور زدن تحریم از بین برد. الان هم رو اورده به خالی کردن صندوق ذخیره ارزی و مطابق بودجه هم قراره دارایی های دولت رو حراج کنه تا حقوق نجومی بده. اولین نهاد هم مثل همیشه اموزش و پرورش هست و امروز قرعه به نام دانشگاه فرهنگیان افتاده. متاسفم برای افرادی که یک دلاری رو کنار هزارتومنی گرفته بودند و تو خیابان های عربده بنفش می کشیدند.
  • DE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    همیشه همینطور میشود. عاقبت یک نامه به رهبری و از ایشان در خواست برداشت مبلغی کلان و بعد هم معلوم نمی شود که آقای روحانی با این پول های کلان چه کار کرده اند. این نوع مدیریت بحران، آنهم از کاخ سعدآباد برای مردم راه گشا نیست.
  • حسن IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    سلام. سود سهام عدالت ما و خیلی ها رو ندادن. هیچکس نیست پیگیر باشه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس